Tabell
Elever fordelt på mestringsnivå, nasjonale prøver 5.trinn, etter foreldres utdanningsnivå, sentralitet og år. Prosent | Mestringsnivå engelsk | Mestringsnivå lesing | Mestringsnivå regning |
---|
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
---|
2014 | | | | | | | | | |
---|
Alle elever | | | | | | | | | |
---|
Sentrale kommuner | 23,1 | 49,8 | 27,1 | 21,8 | 50,0 | 28,2 | 23,3 | 49,1 | 27,6 |
---|
Noe sentrale kommuner | 27,0 | 51,7 | 21,3 | 25,4 | 51,6 | 23,0 | 26,7 | 50,4 | 22,9 |
---|
Mindre sentrale kommuner | 30,2 | 49,8 | 19,9 | 28,1 | 51,7 | 20,2 | 27,2 | 51,7 | 21,1 |
---|
Minst sentrale kommuner | 30,3 | 50,2 | 19,5 | 26,8 | 53,0 | 20,2 | 29,3 | 49,6 | 21,1 |
---|
| | | | | | | | | |
Mor/far har ikke universitets- eller høgskoleutdanning | | | | | | | | | |
---|
Sentrale kommuner | 31,0 | 50,8 | 18,2 | 32,4 | 51,3 | 16,2 | 34,5 | 49,8 | 15,7 |
---|
Noe sentrale kommuner | 33,7 | 50,5 | 15,8 | 34,4 | 50,0 | 15,6 | 35,8 | 50,2 | 14,1 |
---|
Mindre sentrale kommuner | 36,3 | 47,0 | 16,7 | 36,3 | 49,9 | 13,8 | 35,8 | 49,3 | 14,9 |
---|
Minst sentrale kommuner | 36,8 | 48,4 | 14,8 | 35,5 | 51,8 | 12,7 | 37,9 | 48,9 | 13,2 |
---|
| | | | | | | | | |
Mor/far har universitets- eller høgskoleutdanning | | | | | | | | | |
---|
Sentrale kommuner | 18,1 | 49,4 | 32,6 | 14,8 | 49,2 | 35,9 | 16,0 | 48,7 | 35,3 |
---|
Noe sentrale kommuner | 21,7 | 52,9 | 25,5 | 18,1 | 53,0 | 28,9 | 19,2 | 50,8 | 30,0 |
---|
Mindre sentrale kommuner | 24,8 | 52,3 | 22,8 | 20,6 | 53,5 | 25,9 | 19,7 | 53,6 | 26,7 |
---|
Minst sentrale kommuner | 24,2 | 51,8 | 24,0 | 18,3 | 54,4 | 27,3 | 21,0 | 50,2 | 28,9 |
---|
| | | | | | | | | |
Foreldrenes utdanning er ukjent | | | | | | | | | |
---|
Sentrale kommuner | 26,3 | 43,8 | 29,9 | 41,5 | 44,5 | 14,0 | 36,0 | 47,1 | 16,9 |
---|
Noe sentrale kommuner | 40,3 | 38,7 | 21,0 | 50,0 | 44,4 | 5,6 | 43,9 | 43,9 | 12,2 |
---|
Mindre sentrale kommuner | 40,8 | 46,9 | 12,2 | 55,8 | 39,5 | 4,7 | 39,6 | 54,2 | 6,3 |
---|
Minst sentrale kommuner | 33,3 | 50,7 | 16,0 | 45,0 | 45,0 | 10,0 | 39,7 | 52,1 | 8,2 |
---|