Tabell
Elever fordelt på mestringsnivå, nasjonale prøver 5.trinn, etter foreldres utdanningsnivå, sentralitet og år. Prosent | Mestringsnivå engelsk | Mestringsnivå lesing | Mestringsnivå regning |
---|
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
---|
2015 | | | | | | | | | |
---|
Alle elever | | | | | | | | | |
---|
Sentrale kommuner | 23,7 | 50,4 | 26,0 | 22,7 | 49,1 | 28,3 | 22,6 | 50,5 | 26,9 |
---|
Noe sentrale kommuner | 27,5 | 51,0 | 21,5 | 26,8 | 49,2 | 24,0 | 24,5 | 52,4 | 23,1 |
---|
Mindre sentrale kommuner | 30,5 | 50,0 | 19,5 | 29,4 | 50,1 | 20,5 | 25,8 | 53,2 | 21,0 |
---|
Minst sentrale kommuner | 32,8 | 48,7 | 18,5 | 30,0 | 49,6 | 20,4 | 29,2 | 50,9 | 19,9 |
---|
| | | | | | | | | |
Mor/far har ikke universitets- eller høgskoleutdanning | | | | | | | | | |
---|
Sentrale kommuner | 32,0 | 49,9 | 18,1 | 33,3 | 51,1 | 15,6 | 33,5 | 51,4 | 15,1 |
---|
Noe sentrale kommuner | 33,6 | 49,4 | 17,0 | 35,2 | 49,6 | 15,1 | 33,5 | 51,2 | 15,3 |
---|
Mindre sentrale kommuner | 38,1 | 47,2 | 14,7 | 38,4 | 48,3 | 13,3 | 35,4 | 51,7 | 12,9 |
---|
Minst sentrale kommuner | 37,8 | 47,7 | 14,5 | 37,7 | 48,9 | 13,4 | 38,4 | 49,8 | 11,8 |
---|
| | | | | | | | | |
Mor/far har universitets- eller høgskoleutdanning | | | | | | | | | |
---|
Sentrale kommuner | 18,7 | 50,8 | 30,5 | 15,9 | 48,0 | 36,1 | 15,7 | 50,0 | 34,2 |
---|
Noe sentrale kommuner | 23,0 | 52,2 | 24,8 | 19,9 | 49,2 | 30,9 | 17,5 | 53,5 | 29,0 |
---|
Mindre sentrale kommuner | 25,2 | 52,1 | 22,7 | 22,1 | 51,8 | 26,1 | 18,4 | 54,2 | 27,4 |
---|
Minst sentrale kommuner | 28,4 | 49,5 | 22,1 | 22,5 | 50,2 | 27,3 | 20,3 | 51,9 | 27,8 |
---|
| | | | | | | | | |
Foreldrenes utdanning er ukjent | | | | | | | | | |
---|
Sentrale kommuner | 25,5 | 45,9 | 28,7 | 43,6 | 45,5 | 10,9 | 35,2 | 47,6 | 17,1 |
---|
Noe sentrale kommuner | 24,4 | 51,9 | 23,7 | 47,8 | 40,6 | 11,6 | 36,1 | 43,8 | 20,1 |
---|
Mindre sentrale kommuner | 20,8 | 51,4 | 27,8 | 47,6 | 41,3 | 11,1 | 32,4 | 57,7 | 9,9 |
---|
Minst sentrale kommuner | 29,8 | 50,0 | 20,2 | 42,6 | 53,2 | 4,3 | 40,0 | 51,8 | 8,2 |
---|