Tabell
Elever fordelt på mestringsnivå, nasjonale prøver 5.trinn, etter foreldres utdanningsnivå, sentralitet og år. Prosent | Mestringsnivå engelsk | Mestringsnivå lesing | Mestringsnivå regning |
---|
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
---|
2016 | | | | | | | | | |
---|
Alle elever | | | | | | | | | |
---|
Sentrale kommuner | 22,8 | 51,3 | 25,9 | 24,1 | 50,4 | 25,6 | 21,8 | 51,5 | 26,7 |
---|
Noe sentrale kommuner | 27,0 | 52,1 | 20,9 | 27,6 | 51,7 | 20,7 | 25,6 | 52,8 | 21,6 |
---|
Mindre sentrale kommuner | 28,7 | 51,0 | 20,3 | 28,6 | 51,1 | 20,3 | 25,5 | 52,5 | 22,0 |
---|
Minst sentrale kommuner | 29,7 | 50,8 | 19,4 | 29,7 | 51,9 | 18,4 | 26,9 | 53,5 | 19,6 |
---|
| | | | | | | | | |
Mor/far har ikke universitets- eller høgskoleutdanning | | | | | | | | | |
---|
Sentrale kommuner | 30,6 | 50,6 | 18,9 | 34,8 | 51,6 | 13,6 | 33,1 | 51,8 | 15,0 |
---|
Noe sentrale kommuner | 33,7 | 50,0 | 16,4 | 37,3 | 50,2 | 12,5 | 35,3 | 51,1 | 13,6 |
---|
Mindre sentrale kommuner | 35,1 | 49,2 | 15,7 | 36,7 | 49,7 | 13,6 | 32,6 | 52,7 | 14,7 |
---|
Minst sentrale kommuner | 35,6 | 47,9 | 16,4 | 36,6 | 51,2 | 12,2 | 34,8 | 51,8 | 13,4 |
---|
| | | | | | | | | |
Mor/far har universitets- eller høgskoleutdanning | | | | | | | | | |
---|
Sentrale kommuner | 18,3 | 52,0 | 29,7 | 17,5 | 49,8 | 32,7 | 14,9 | 51,4 | 33,7 |
---|
Noe sentrale kommuner | 22,1 | 53,9 | 23,9 | 20,2 | 53,0 | 26,8 | 18,3 | 54,3 | 27,4 |
---|
Mindre sentrale kommuner | 23,8 | 52,6 | 23,5 | 22,1 | 52,3 | 25,6 | 19,3 | 52,8 | 27,9 |
---|
Minst sentrale kommuner | 24,7 | 53,4 | 21,9 | 22,8 | 52,9 | 24,3 | 19,3 | 55,3 | 25,3 |
---|
| | | | | | | | | |
Foreldrenes utdanning er ukjent | | | | | | | | | |
---|
Sentrale kommuner | 24,8 | 42,4 | 32,8 | 42,5 | 45,2 | 12,3 | 37,5 | 47,4 | 15,1 |
---|
Noe sentrale kommuner | 31,8 | 41,2 | 27,1 | 50,0 | 40,6 | 9,4 | 37,7 | 48,1 | 14,2 |
---|
Mindre sentrale kommuner | 39,7 | 41,4 | 19,0 | 53,7 | 42,6 | 3,7 | 54,3 | 38,6 | 7,1 |
---|
Minst sentrale kommuner | 26,7 | 50,5 | 22,8 | 48,9 | 43,5 | 7,6 | 43,3 | 46,2 | 10,6 |
---|