Norge | Sverige2 | Danmark | Finland3 | |
---|---|---|---|---|
1Det er gjennomført flere endringer i lastebilundersøkelsen som til en viss grad påvirker sammenliknbarheten mellom kvartalene. I 3. kv. 2015 ble utvalgsplanen endret. I 1. kvartal 2016 ble nytt skjema tatt i bruk, samtidig som beregningsopplegget ble lagt om. Se mer om endringene i Om statistikken | ||||
2Fra og med 1. kvartal 2015 har Sverige gjort endringer i de statistiske metodene som ligger til grunn for beregning av totaltall. Tallene er korrigert tilbake til 1. kvartal 2012 i henhold til ny metode. Tallene for 4. kvartal og tidligere er følgelig ikke sammenlikbare med de nye seriene. | ||||
3Fra og med 2011 er metoden for utarbeiding av statistikken for Finland endret. Disse tallene er derfor ikke sammenliknbare med tidligere år. | ||||
Nasjonale og internasjonale transporter | ||||
2012 | 251,6 | 381,3 | 176,4 | .. |
2013 | 271,3 | 369,7 | 173,9 | .. |
2014 | 293,6 | 381,2 | 178,2 | .. |
2015 | 270,5 | 432,0 | 181,4 | .. |
2016 | 268,9 | 433,5 | 183,4 | .. |
4. kvartal 2016 | 74,2 | 109,7 | 45,6 | .. |
1. kvartal 2017 | 58,8 | 107,5 | 46,5 | .. |
2. kvartal 2017 | 57,8 | 126,1 | 45,3 | .. |
3. kvartal 2017 | 68,9 | 103,4 | 41,4 | .. |
Nasjonale transporter | ||||
2012 | 246,2 | 375,0 | 167,2 | 293,7 |
2013 | 265,7 | 363,6 | 165,5 | 269,5 |
2014 | 288,6 | 375,2 | 171,3 | 274,0 |
2015 | 265,8 | 425,7 | 175,2 | 267,5 |
2016 | 264,0 | 426,9 | 177,4 | 274,5 |
4. kvartal 2016 | 72,9 | 108,6 | 44,0 | 86,5 |
1. kvartal 2017 | 57,5 | 106,0 | 45,4 | 58,3 |
2. kvartal 2017 | 56,6 | 123,6 | 44,1 | 60,5 |
3. kvartal 2017 | 67,8 | 102,0 | 40,2 | 79,8 |
Internasjonale transporter | ||||
2012 | 5,3 | 6,3 | 9,1 | .. |
2013 | 5,6 | 6,1 | 8,4 | .. |
2014 | 5,0 | 6,0 | 6,9 | .. |
2015 | 4,7 | 6,3 | 6,2 | .. |
2016 | 4,9 | 6,6 | 6,1 | .. |
4. kvartal 2016 | 1,2 | 1,1 | 1,6 | .. |
1. kvartal 2017 | 1,3 | 1,5 | 1,1 | .. |
2. kvartal 2017 | 1,2 | 1,6 | 1,2 | .. |
3. kvartal 2017 | 1,2 | 1,4 | 1,1 | .. |