Modell 1 | Modell 2 | Modell 3 | |
---|---|---|---|
1Stjerne angir statistisk signifikans: * p<0.05. | |||
2Skolefylket Oslo | |||
3Grunnskolepoeng som har manglende verdier eller verdier fra 0 til 9 kodes som manglende grunnskolepoeng. | |||
Antall observasjoner brukt | 61 951 | 61 951 | 60 588 |
Justert R2 | 0,059 | 0,150 | 0,245 |
Variabler. Parameter Estimat1 | |||
Intercept | 16,169* | 4,489* | 3,355* |
Jenter (ref: gutter) | -0,824* | 1,827* | 0,746* |
Innvandrere (ref: øvrige befolkning) | 3,833* | 0,697* | 1,501* |
Norskfødte | 3,500* | 1,743* | 2,045* |
Foreldre med uoppgitt utdanning (ref: foreldre med grunnskole) | 0,635 | -0,228 | 0,245 |
Foreldre med videregående som høyeste utdanning | -5,033* | -2,451* | -2,247* |
Foreldre med universitets / høyskoleutdanning | -6,055* | -1,512* | -1,883* |
Oslo (ref: landet utenom Oslo)2 | 6,897* | 6,144* | 3,817* |
Idrettsfag (ref: studiespesialiserende) | 2,672* | 1,685* | 1,871* |
Musikk, dans og drama | 3,107* | 2,401* | 1,783* |
Kunst, design og arkitektur | 3,556* | 1,522* | 1,227* |
Medier og kommunikasjon studieforberedende | 8,306* | 4,836* | 4,260* |
Bygg- og anleggsteknikk | 1,175* | -7,337* | -6,392* |
Design og håndverk / medieproduksjon | 10,983* | 1,935* | 0,887 |
Elektrofag | -3,790* | -7,498* | -6,819* |
Helse- og oppvekstfag | 2,283* | -5,018* | -4,932* |
Naturbruk | 1,116* | -5,693* | -4,818* |
Restaurant- og matfag | 2,269* | -7,008* | -6,327* |
Service og samferdsel | 7,395* | -1,153* | -1,397* |
Teknikk og industriell produksjon | 3,111* | -6,227* | -5,075* |
Manglende grunnskolepoeng (ref: 55-60 grunnskolepoeng)3 | 24,453* | 17,039* | |
10-24 grunnskolepoeng | 35,297* | 22,013* | |
25-29 grunnskolepoeng | 23,959* | 16,633* | |
30-34 grunnskolepoeng | 17,071* | 12,251* | |
35-39 grunnskolepoeng | 12,495* | 9,167* | |
40-44 grunnskolepoeng | 8,691* | 6,486* | |
45-49 grunnskolepoeng | 5,095* | 3,845* | |
50-54 grunnskolepoeng | 2,034* | 1,511* | |
Fraværsdager grunnskolen | 0,198* | ||
Fraværstimer grunnskolen | 0,332* |