Modell 1 | Modell 2 | Modell 3 | |
---|---|---|---|
1Stjerne angir statistisk signifikans: * p<0.05. | |||
2Skolefylket Oslo | |||
3Grunnskolepoeng som har manglende verdier eller verdier fra 0 til 9 kodes som manglende grunnskolepoeng. | |||
Antall observasjoner brukt | 61 956 | 61 956 | 60 593 |
Justert R2 | 0,033 | 0,088 | 0,209 |
Variabler. Parameter Estimat1 | |||
Intercept | 5,592* | 2,096* | 1,258* |
Jenter (ref: gutter) | 0,569* | 1,362* | 0,850* |
Innvandrere (ref: øvrige befolkning) | 0,160 | -0,965* | -0,462* |
Norskfødte | -0,448* | -0,967* | -0,617* |
Foreldre med uoppgitt utdanning (ref: foreldre med grunnskole) | 0,983* | 0,268 | 0,388 |
Foreldre med videregående som høyeste utdanning | -1,388* | -0,490* | -0,408* |
Foreldre med universitets / høyskoleutdanning | -1,646* | -0,187 | -0,383* |
Oslo (ref: landet utenom Oslo)2 | 1,134* | 0,876* | 0,353* |
Idrettsfag (ref: studiespesialiserende) | 0,594* | 0,331* | 0,445* |
Musikk, dans og drama | 0,534* | 0,310 | 0,048 |
Kunst, design og arkitektur | 1,210* | 0,600* | 0,342 |
Medier og kommunikasjon studieforberedende | 2,051* | 1,062* | 0,689* |
Bygg- og anleggsteknikk | 0,595* | -2,039* | -1,434* |
Design og håndverk / medieproduksjon | 5,157* | 2,307* | 1,556* |
Elektrofag | -0,608* | -1,647* | -1,355* |
Helse- og oppvekstfag | 2,597* | 0,353* | 0,382* |
Naturbruk | 0,705* | -1,408* | -1,023* |
Restaurant- og matfag | 2,204* | -0,731* | -0,451 |
Service og samferdsel | 3,399* | 0,708* | 0,533* |
Teknikk og industriell produksjon | 1,013* | -1,920* | -1,387* |
Manglende grunnskolepoeng (ref: 55-60 grunnskolepoeng)3 | 10,081* | 4,903* | |
10-24 grunnskolepoeng | 12,213* | 5,820* | |
25-29 grunnskolepoeng | 7,165* | 3,684* | |
30-34 grunnskolepoeng | 4,842* | 2,483* | |
35-39 grunnskolepoeng | 3,365* | 1,729* | |
40-44 grunnskolepoeng | 2,511* | 1,425* | |
45-49 grunnskolepoeng | 1,428* | 0,776* | |
50-54 grunnskolepoeng | 0,584* | 0,309 | |
Fraværsdager grunnskolen | 0,212* | ||
Fraværstimer grunnskolen | 0,076* |