Norge | Sverige2 | Danmark | Finland3 | |
---|---|---|---|---|
1Det er gjennomført flere endringer i lastebilundersøkelsen som til en viss grad påvirker sammenliknbarheten mellom kvartalene. I 3. kv. 2015 ble utvalgsplanen endret. I 1. kvartal 2016 ble nytt skjema tatt i bruk, samtidig som beregningsopplegget ble lagt om. Se mer om endringene i Om statistikken | ||||
2Fra og med 1. kvartal 2015 har Sverige gjort endringer i de statistiske metodene som ligger til grunn for beregning av totaltall. Tallene er korrigert tilbake til 1. kvartal 2012 i henhold til ny metode. Tallene for 4. kvartal og tidligere er følgelig ikke sammenlikbare med de nye seriene. | ||||
3Fra og med 2011 er metoden for utarbeiding av statistikken for Finland endret. Disse tallene er derfor ikke sammenliknbare med tidligere år. | ||||
Tallene for 1. kvartal 2018-1. kvartal 2019 ble rettet 30. oktober 2019. | ||||
Nasjonale og internasjonale transporter | ||||
2014 | 293,6 | 381,2 | 178,2 | .. |
2015 | 270,5 | 432,0 | 181,4 | .. |
2016 | 268,9 | 433,5 | 183,4 | .. |
2017 | 255,7 | 455,5 | 179,1 | .. |
2018 | 255,1 | 481,2 | 168,1 | .. |
3. kvartal 2018 | 66,9 | 113,8 | 40,1 | .. |
4. kvartal 2018 | 70,2 | 122,7 | 45,8 | .. |
1. kvartal 2019 | 56,3 | 110,6 | 40,2 | .. |
2. kvartal 2019 | 60,9 | 121,0 | 46,2 | .. |
Nasjonale transporter | ||||
2014 | 288,6 | 375,2 | 171,3 | 274,0 |
2015 | 265,8 | 425,7 | 175,2 | 267,5 |
2016 | 264,0 | 426,9 | 177,4 | 274,5 |
2017 | 250,7 | 449,4 | 174,0 | 277,9 |
2018 | 249,7 | 475,2 | 162,5 | 270,7 |
3. kvartal 2018 | 65,8 | 112,1 | 38,5 | 73,3 |
4. kvartal 2018 | 69,0 | 120,7 | 44,5 | 66,4 |
1. kvartal 2019 | 55,0 | 109,5 | 38,9 | 66,2 |
2. kvartal 2019 | 59,6 | 119,7 | 44,5 | 56,9 |
Internasjonale transporter | ||||
2014 | 5,0 | 6,0 | 6,9 | .. |
2015 | 4,7 | 6,3 | 6,2 | .. |
2016 | 4,9 | 6,6 | 6,1 | .. |
2017 | 5,0 | 6,1 | 5,1 | .. |
2018 | 5,4 | 6,0 | 5,6 | .. |
3. kvartal 2018 | 1,2 | 1,7 | 1,6 | .. |
4. kvartal 2018 | 1,3 | 2,0 | 1,3 | .. |
1. kvartal 2019 | 1,3 | 1,1 | 1,3 | .. |
2. kvartal 2019 | 1,3 | 1,3 | 1,7 | .. |