Lønnsstatistikk. Ansatte i skoleverket |
2 | Heltidsansatte i skoleverket. Gjennomsnittlig månedsfortjeneste per 1. november 2004, etter skoleslag og stilling. Kroner |
Skoleslag, stilling | Ansatte med i undersøkelsen | Månedsfortjeneste | Godtgjørelse for avtalte overtidstimer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I alt | Regulativlønn | Faste og variable tillegg | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skoleverket i alt | 61 198 | 30 536 | 29 429 | 1 106 | 313 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Av dette | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lærere | 7 050 | 27 714 | 26 653 | 1 061 | 235 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adjunkter | 21 249 | 29 009 | 27 842 | 1 167 | 231 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adjunkter med opprykk | 19 702 | 30 303 | 29 096 | 1 206 | 352 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lektorer | 6 003 | 33 590 | 32 326 | 1 264 | 586 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grunnskoler | 41 796 | 29 817 | 28 725 | 1 092 | 147 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Av dette | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lærere | 5 236 | 27 682 | 26 651 | 1 031 | 95 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adjunkter | 17 427 | 28 824 | 27 653 | 1 170 | 140 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adjunkter med opprykk | 12 996 | 29 886 | 28 690 | 1 196 | 172 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lektorer | 1 547 | 32 230 | 31 047 | 1 183 | 187 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Videregående skoler | 16 896 | 32 329 | 31 113 | 1 216 | 749 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Av dette | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lærere | 1 506 | 28 019 | 26 782 | 1 237 | 748 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adjunkter | 3 144 | 30 021 | 28 761 | 1 260 | 739 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adjunkter med opprykk | 5 774 | 31 239 | 29 919 | 1 320 | 791 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lektorer | 4 195 | 34 147 | 32 805 | 1 342 | 767 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||