7 | Støyplage (SPI1 ), etter kilde og fylke. 2002 |
Veitrafikk2 | Luftfart | Jernbane3 | Industri | Annen næringsvirksomhet |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I alt | 459 103 | 23 375 | 23 699 | 23 517 | 11 292 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Østfold | 17 402 | 3 323 | 1 889 | 1 531 | 437 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akershus | 39 689 | 2 150 | 4 335 | 1 406 | 655 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oslo | 97 953 | 0 | 2 820 | 2 850 | 592 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hedmark | 10 872 | 0 | 1 493 | 495 | 410 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oppland | 15 277 | 0 | 1 522 | 291 | 454 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Buskerud | 25 056 | 0 | 2 382 | 1 166 | 526 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vestfold | 25 673 | 149 | 1 246 | 1 530 | 870 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Telemark | 13 504 | 0 | 889 | 1 183 | 630 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aust-Agder | 7 937 | 0 | 154 | 1 022 | 230 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vest-Agder | 18 033 | 353 | 1 093 | 448 | 74 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rogaland | 51 046 | 4 786 | 1 729 | 2 815 | 2 627 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hordaland | 46 494 | 2 190 | 459 | 3 070 | 805 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sogn og Fjordane | 6 103 | 5 | 0 | 399 | 316 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Møre og Romsdal | 20 784 | 194 | 40 | 1 794 | 665 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sør-Trøndelag | 23 873 | 819 | 1 329 | 676 | 896 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nord-Trøndelag | 6 286 | 918 | 1 212 | 460 | 364 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nordland | 14 611 | 6 577 | 1 105 | 1 000 | 323 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Troms | 13 727 | 1 186 | 0 | 837 | 342 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Finnmark Finnmárku | 4 785 | 725 | 0 | 548 | 71 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | SPI fra veitrafikkstøy er over 55 dBA. |
2 | Datagrunnlag for beregningen er trafikktall for 2001. SPI fra veitrafikk er beregnet i SSB-modellen for 2001. Pga. inkonsistensproblemer (se senere i rapporten) har SPI-nivået i 2001 blitt tilbakeskrevet til 1999-nivå på bakgrunn av trafikkendring og antatt teknologieffekt i bilparken. Metoden er nå revidert og kvalitetsvurdert. Tall etter ny metode vil bli publisert neste år. |
3 | Følgende strekninger er ikke med i beregningene: Narvik-Vassijaure, Nelaug-Arendal, Myrdal-Flåm, Alnabru-Grefsen (godsspor), Loenga-Grefsen, Hønefoss-Hen, Skien -Notodden. |