7 | Andel som mener at ulike forhold er svært viktig/viktig for dem i sin fritid, alle og etter utdanning. 2001. Prosent |
Alle | Grunnskole/videregående skole | Høyere utdanning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Være sammen med familie og venner | 90 | 90 | 90 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Få avveksling fra hverdagens stress og mas | 78 | 78 | 78 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Slappe av hjemme | 70 | 71 | 66 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oppleve natur og landskap | 65 | 64 | 71 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Komme meg ut på tur i naturen | 62 | 62 | 69 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trimme og holde meg i fysisk form | 60 | 58 | 65 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Få brukt mine ferdigheter og kunnskaper | 59 | 57 | 63 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oppsøke spennende og utfordrende | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
situasjoner | 20 | 19 | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oppleve kunst og delta i kulturaktiviteter | 18 | 15 | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kilde: Levekårsundersøkelsen 2001. |