Konstantledd |
1,66*** |
2,34*** |
4,62*** |
|
|
|
|
Foreldrenes arbeidstidsordning |
|
|
|
Far og mor arbeider vanlig dagtid (ref) |
|
|
|
Far arbeider vanlig dagtid, mor utenom vanlig dagtid |
-0,06 |
-0,01 |
0,02 |
Far arbeider utenom vanlig dagtid, mor vanlig dagtid |
0,06 |
-0,03 |
-0,01 |
Far og mor arbeider utenom vanlig dagtid |
-0,06 |
0,11 |
-0,06 |
|
|
|
|
Antall barn under 6 år i husholdningen |
|
|
|
Ett (ref) |
|
|
|
To |
0,02 |
0,05 |
-0,01 |
Tre eller flere |
0,20 |
0,25* |
0,14 |
|
|
|
|
Alder på yngste barn |
|
|
|
1-2 år (ref) |
|
|
|
3-5 år |
0,04 |
0,00 |
0,00 |
6+ år |
-0,02 |
-0,09 |
0,03 |
|
|
|
|
Mors arbeidstid |
|
|
|
1-19 t/uke (ref) |
|
|
|
20-34 t/uke |
0,18*** |
0,19*** |
0,00 |
35+ t/uke |
0,36*** |
0,33*** |
-0,05 |
|
|
|
|
Fars arbeidstid |
|
|
|
1-34 t/uke (ref) |
|
|
|
35-44 t/uke |
-0,17* |
-0,19** |
0,07 |
45+ t/uke |
-0,37*** |
-0,38*** |
-0,00 |
|
|
|
|
Mors utdanning |
|
|
|
Ungdoms- eller videregåendeskolenivå (ref) |
|
|
|
Universitets eller høyskolenivå opp til 4 år |
0,10** |
-0,06 |
-0,04 |
Universitets eller høyskolenivå 5 år eller mer |
0,21** |
0,04 |
-0,03 |
|
|
|
|
Fars utdanning |
|
|
|
Ungdoms- eller videregåendeskolenivå (ref) |
|
|
|
Universitets eller høyskolenivå opp til 4 år |
0,08 |
0,06 |
-0,14** |
Universitets eller høyskolenivå 5 år eller mer |
0,12 |
0,06 |
-0,18** |
|
|
|
|
Husholdningsinntekt1 |
|
|
|
1. kvartil (ref) |
|
|
|
2. kvartil |
0,10* |
-0,01 |
-0,11* |
3. kvartil |
0,10 |
-0,04 |
-0,12* |
4. kvartil |
0,14** |
0,05 |
-0,07 |
|
|
|
|
Mors andel av husholdningsinntekten |
|
|
|
0-24 prosent (ref) |
|
|
|
25-39 prosent |
0,17* |
0,18** |
0,04 |
40-49 prosent |
0,12 |
0,21** |
0,04 |
50+ prosent |
0,26*** |
0,29*** |
-0,09 |
|
|
|
|
Mors alder |
|
|
|
18-29 år |
0,14* |
0,04 |
0,03 |
30-39 år |
0,11* |
0,06* |
0,05 |
40+ år (ref) |
|
|
|
|
|
|
|
Fars alder |
|
|
|
18-29 år |
0,08 |
0,04 |
-0,04 |
30-39 år |
-0,01 |
0,05 |
-0,02 |
40+ år (ref) |
|
|
|
|
|
|
|
Antall observasjoner |
1 090 |
1 056 |
1 084 |
Justert R2 |
0,1880 |
0,1270 |
0,0351 |
|