8 | Bruttoprodukt i reiselivsnæringene. Basisverdi. 1990-1999. Millioner kroner, faste 1997-priser |
1990 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998* | 1999* | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hotell- og restaurantvirksomhet | 13 030 | 13 401 | 12 001 | 11 163 | 11 996 | 11 966 | 12 358 | 13 298 | 14 191 | 14 203 | |||||||||||||||||||||||||||||
Transport m. jernbane, sporvei og forstadsbane | 2 688 | 2 315 | 1 464 | 2 083 | 1 976 | 1 974 | 1 817 | 2 037 | 2 354 | 2 386 | |||||||||||||||||||||||||||||
Transport med rutebil og drosjebil | 5 383 | 5 304 | 5 249 | 5 218 | 5 621 | 5 804 | 5 858 | 5 957 | 5 576 | 5 587 | |||||||||||||||||||||||||||||
Utenriks sjøfart, passasjertransport | 1 028 | 1 024 | 1 072 | 1 281 | 1 387 | 1 391 | 1 389 | 1 461 | 1 605 | 1 645 | |||||||||||||||||||||||||||||
Innenriks sjøfart | 2 099 | 2 250 | 2 054 | 2 035 | 2 168 | 2 222 | 2 179 | 2 060 | 2 147 | 2 216 | |||||||||||||||||||||||||||||
Lufttransport | 5 632 | 5 488 | 5 575 | 5 456 | 4 570 | 4 956 | 5 739 | 5 216 | 5 884 | 5 768 | |||||||||||||||||||||||||||||
Reisebyråvirksomhet mv. | 1 148 | 1 231 | 1 108 | 1 926 | 2 194 | 2 438 | 2 758 | 2 937 | 2 828 | 3 180 | |||||||||||||||||||||||||||||
Utleie av transportmidler | 437 | 408 | 371 | 545 | 854 | 1 032 | 1 132 | 1 288 | 1 386 | 1 387 | |||||||||||||||||||||||||||||
Underholdning, nyheter og kultur | 7 091 | 7 307 | 7 661 | 8 042 | 8 092 | 8 050 | 8 126 | 8 310 | 8 455 | 8 512 | |||||||||||||||||||||||||||||
Sport og annen fritidsvirksomhet | 354 | 407 | 441 | 431 | 433 | 454 | 450 | 438 | 448 | 449 | |||||||||||||||||||||||||||||
Sum reiselivsnæringene | 38 480 | 38 736 | 36 775 | 38 127 | 39 229 | 40 234 | 41 798 | 43 002 | 44 874 | 45 334 | |||||||||||||||||||||||||||||
Bruttonasjonalprodukt | 832 861 | 858 815 | 886 875 | 911 126 | 961 164 | 998 144 | 1 047 019 | 1 096 170 | 1 118 094 | 1 127 865 | |||||||||||||||||||||||||||||