![]() |
Utdanningsstatistikk, elever under opplæringsloven |
6 | Elever i videregående skoler, etter studieretning og foreldrene sitt utdanningsnivå. 1. oktober 2003. Foreløpige tall |
I alt | Foreldrene sitt utdanningsnivå | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Høyere utdanning | Videregående skolenivå |
Grunnskolenivå | Uoppgitt | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I alt | 177 774 | 65 112 | 97 354 | 9 760 | 5 548 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Allmenne, økonomiske og administrative fag | 77 668 | 38 346 | 33 954 | 2 654 | 2 714 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Musikk, dans og drama | 5 219 | 3 371 | 1 771 | 51 | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Idrettsfag | 7 177 | 3 240 | 3 763 | 112 | 62 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helse- og sosialfag | 20 039 | 2 832 | 12 812 | 2 977 | 1 418 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Naturbruk | 4 003 | 1 041 | 2 683 | 235 | 44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formgivningsfag | 12 714 | 3 956 | 7 960 | 655 | 143 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hotell- og næringsmiddelfag | 7 008 | 1 382 | 4 972 | 497 | 157 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Byggfag | 7 000 | 1 541 | 4 989 | 394 | 76 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tekniske byggfag | 2 344 | 460 | 1 641 | 154 | 89 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elektrofag | 9 779 | 2 905 | 6 306 | 397 | 171 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekaniske fag | 11 604 | 2 042 | 8 359 | 809 | 394 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kjemi- og prosessfag | 905 | 219 | 617 | 49 | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trearbeidsfag | 575 | 113 | 381 | 57 | 24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Medier og kommunikasjon | 3 911 | 1 939 | 1 889 | 64 | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Salg og service | 4 544 | 1 045 | 3 044 | 319 | 136 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teknisk fagskole | 3 284 | 680 | 2 213 | 336 | 55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||