Videregående opplæring og annen videregående utdanning |
5 | Elever og lærlinger i vidergående opplæring, etter studieretning. Andel kvinner. 1. oktober 2005. Foreløpige tall |
Studieretninger | Elever | Lærlinger | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I alt | Andel kvinner. Prosent |
I alt | Andel kvinner. Prosent |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alle studieretninger | 182 926 | 51,0 | 30 757 | 28,8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Allmennfaglige studieretninger | 95 766 | 53,9 | 691 | 3,8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Allmenne, økonomiske og administrative fag | 81 150 | 54,1 | 691 | 3,8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Musikk, dans og drama | 5 658 | 71,2 | - | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Idrettsfag | 8 958 | 41,6 | - | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yrkesfaglige studieretninger | 87 160 | 47,9 | 30 066 | 29,4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helse- og sosialfag | 18 854 | 89,1 | 2 954 | 88,4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Naturbruk | 4 290 | 56,4 | 686 | 36,4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formgivingsfag | 13 077 | 86,1 | 2 593 | 95,8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hotell- og næringsmiddelfag | 6 655 | 54,6 | 2 618 | 54,3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Byggfag | 7 952 | 2,3 | 5 844 | 1,1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tekniske byggfag | 2 404 | 9,5 | 1 902 | 6,0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elektrofag | 8 950 | 3,6 | 5 257 | 3,7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekaniske fag | 12 740 | 6,1 | 5 741 | 6,4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kjemi- og prosessfag | 911 | 27,2 | 248 | 33,5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Medier og kommunikasjon | 5 461 | 52,6 | 297 | 47,8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Salg og service | 5 326 | 54,8 | 1 538 | 66,9 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trearbeidsfag | 540 | 15,2 | 388 | 19,3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||