Statistiske analyser 019
Utdanning i Norge
Mange sider ved norsk utdanning har hatt en sentral plass i den utdanningspolitiske debatt de siste årene. Problemstillinger knyttet til denne debatten har vært viktige for valg av temaer i publikasjonen. Tilgangen på data har selvfølgelig også hatt betydning for hvor sterkt et tema vektlegges. Den tekstlige framstillingen er hovedsakelig av deskriptiv karakter selv om et kapittel om ressursbruken i grunnskolen er noe mer analytisk i formen enn de andre. Det er ikke mulig å gi en fullstendig statistisk oversikt over norsk utdanning i denne publikasjonen.
Vi tror mange vil ha nytte av publikasjonen og regner med at både elever i den videregående skole, studenter ved universiteter og høgskoler og forskere vil kunne finne interessant stoff. Mye av statistikken vil også være av interesse for den offentlige forvaltning og ulike organisasjoner. For øvrig er den opplyste allmennheten målgruppe for publikasjonen.
Om publikasjonen
- Tittel
-
Utdanning i Norge
- Ansvarlig
-
Tor Jørgensen
- Serie og -nummer
-
Statistiske analyser 019
- Utgiver
-
Statistisk sentralbyrå
- Emner
-
Høyere utdanning, Grunnskoler, Utdanningsnivå
- ISBN (trykt)
-
82-537-4408-0
- ISSN
-
1892-7521
- Antall sider
-
134
- Målform
-
Bokmål
- Om Statistiske analyser
-
Statistiske analyser formidler statistikk til en bred leserkrets. Du skal kunne forstå det meste av innholdet uten å ha spesialkunnskaper om statistikk og metode. Her publiseres analyser av statistikk om et allment tilgjengelig og gjerne populært emne.
Kontakt
-
SSBs informasjonstjeneste