Statistiske analyser 012
Norsk mediebarometer 1995
- Publikasjonen er en del av serien
- Norsk mediebarometer
Fjernsynsseing noe økende, videoseing noe ned
Andelen fjernsynsseere og tid som brukes til fjemsynsseing har hatt en liten økning fra 1994 til 1995. Andelen som ser fjernsyn pr. dag har okt fra 82 til 84 prosent. Gjennomsnittlig tid brukt til fjernsyn har økt fra 113 til 124 minutter. Videoseing har derimot hatt en liten nedgang. I 1995 var det 8 prosent som så video en gjennomsnittsdag, mot 11 prosent i 1994.
Både andelen som lytter til plater/ kassetter/CD og andelen hjemme-PC-brukere har gått noe ned. Den siste andelen har sunket fra 11 til 9 prosent pr. dag fra 1994 til 1995. Dette er bemerkelsesverdig, i og med at andelen med tilgang på slikt utstyr i hjemmet har økt fra 33 til 39 prosent i den samme perioden.
Om publikasjonen
- Tittel
-
Norsk mediebarometer 1995
- Ansvarlig
-
Odd Frank Vaage
- Serie og -nummer
-
Statistiske analyser 012
- Utgiver
-
Statistisk sentralbyrå
- Emne
-
Tids- og mediebruk
- ISBN (trykt)
-
82-537-4271-1
- ISSN
-
1892-7521
- Antall sider
-
76
- Målform
-
Bokmål
- Om Statistiske analyser
-
Statistiske analyser formidler statistikk til en bred leserkrets. Du skal kunne forstå det meste av innholdet uten å ha spesialkunnskaper om statistikk og metode. Her publiseres analyser av statistikk om et allment tilgjengelig og gjerne populært emne.
Kontakt
-
SSBs informasjonstjeneste