Statistiske analyser 042
Norsk mediebarometer 2000
- Publikasjonen er en del av serien
- Norsk mediebarometer
Halve Norge bruker Internett hver uke
48 prosent av den norske befolkningen bruker Internett i løpet av en gjennomsnittsuke, og 52 prosent har tilgang til Internett hjemme. Én av fire bruker hjemme-PC i løpet av en dag, og bruken øker særlig blant eldre menn. (26.03)
Færre leser aviser
Andelen som leser aviser har stort sett gått nedover på 1990-tallet, og på en gjennomsnittsdag i 2000 var det én av fire nordmenn som ikke leste aviser. Det er også blitt færre som hører på radio, mens flere bruker Internett og tekst-TV. (26.03)
Om publikasjonen
- Tittel
-
Norsk mediebarometer 2000
- Ansvarlig
-
Odd Frank Vaage
- Serie og -nummer
-
Statistiske analyser 042
- Utgiver
-
Statistisk sentralbyrå
- Omslagsdesign
-
Siri Boquist
- Emne
-
Tids- og mediebruk
- ISBN (trykt)
-
82-537-4913-9
- ISSN
-
1892-7521
- Antall sider
-
84
- Målform
-
Bokmål
- Om Statistiske analyser
-
Statistiske analyser formidler statistikk til en bred leserkrets. Du skal kunne forstå det meste av innholdet uten å ha spesialkunnskaper om statistikk og metode. Her publiseres analyser av statistikk om et allment tilgjengelig og gjerne populært emne.
Kontakt
-
SSBs informasjonstjeneste