Statistiske analyser 063
Norsk mediebarometer 2003
- Publikasjonen er en del av serien
- Norsk mediebarometer
Internettbruken øker
Nordmenn bruker stadig mer elektronisk kommunikasjonsteknologi i hverdagen. Andelen av befolkningen som bruker PC hjemme en gjennomsnittsdag, økte fra 2002 til 2003. Andelen som bruker Internett og mobiltelefon økte også i samme periode. Bruken av de tradisjonelle massemediene som avis, radio og TV har derimot ikke forandret seg mye i denne perioden. (26.03)
Velutdannede kinogjengere
Har du høy utdanning og tjener bra? Da er det også stor sjanse for at du er glad i å se film på kino, viser en undersøkelse fra Statistisk sentralbyrå av nordmenns bruk av ulike typer massemedier. (05.04)
Ser TV i over to timer daglig
Gjennomsnittsnordmannen ser på fjernsyn i 141 minutter, eller to timer og 21 minutter, hver eneste dag. Men jo høyere utdanning, dess mindre tv-titting, viser en undersøkelse fra Statistisk sentralbyrå av nordmenns bruk av ulike typer massemedier. (21.04)
Om publikasjonen
- Tittel
-
Norsk mediebarometer 2003
- Ansvarlig
-
Odd Frank Vaage
- Serie og -nummer
-
Statistiske analyser 063
- Utgiver
-
Statistisk sentralbyrå
- Omslagsdesign
-
Siri Boquist
- Emne
-
Tids- og mediebruk
- ISBN (elektronisk)
-
82-537-6577-0
- ISBN (trykt)
-
82-537-6576-2
- ISSN
-
1892-7521
- Antall sider
-
86
- Målform
-
Bokmål
- Om Statistiske analyser
-
Statistiske analyser formidler statistikk til en bred leserkrets. Du skal kunne forstå det meste av innholdet uten å ha spesialkunnskaper om statistikk og metode. Her publiseres analyser av statistikk om et allment tilgjengelig og gjerne populært emne.
Kontakt
-
SSBs informasjonstjeneste