Statistiske analyser 152
Norsk mediebarometer 2016
- Publikasjonen er en del av serien
- Norsk mediebarometer
Det er fremdeles slik at det å spille TV- og PC-spill er mest populært blant de yngste, men nå slenger stadig flere godt voksne og eldre seg på. Hele 13 prosent av de mellom 67 og 79 år spiller nå jevnlig digitale spill.
I mediebarometeret kan du også finne ut av:
- Hvor mange som ser på TV
- Hvordan det går med papiravisene
- Hvem det er som fremdeles ikke har internett
- Og mye annet
Norsk mediebarometer er en publikasjon basert på Statistisk sentralbyrås årlige undersøkelser om massemediebruk. I disse undersøkelsene svarer et representativt utvalg av befolkningen på omtrent 1800 personer i alderen 9-79 år på spørsmål om sin bruk av ulike massemedier og om tilgang til medier i husholdningen. Undersøkelsen gir tall for mediebruk alle dager i uka og ulike årstider. Den første undersøkelsen ble gjennomført i 1991. Med unntak av 1993 har undersøkelsen blitt gjennomført hvert år etter det.
Om publikasjonen
- Tittel
-
Norsk mediebarometer 2016
- Ansvarlig
-
Odd Frank Vaage
- Serie og -nummer
-
Statistiske analyser 152
- Utgiver
-
Statistisk sentralbyrå
- Oppdragsgiver
-
Medietilsynet
- Emne
-
Tids- og mediebruk
- ISBN (elektronisk)
-
978-82-537-9521-8
- ISBN (trykt)
-
978-82-537-9520-1
- ISSN
-
0804-3221
- Antall sider
-
102
- Om Statistiske analyser
-
Statistiske analyser formidler statistikk til en bred leserkrets. Du skal kunne forstå det meste av innholdet uten å ha spesialkunnskaper om statistikk og metode. Her publiseres analyser av statistikk om et allment tilgjengelig og gjerne populært emne.
Kontakt
-
SSBs informasjonstjeneste