SSB deltek i tre typar prosjekt:
‘Twinning’ - Institusjonelt samarbeid for utvikling av Nasjonalt statistikksystem (NSS)
Twinningsamarbeida er typisk langsiktige og dekker eit breitt spekter av område. Vennskapspartnaren er vanlegvis statistikkontoreti partnarlandet, men det kan også vere andre medlemmer av NSS i landet. Det overordna målet for desse samarbeida er utvikling av NSS gjennom institusjonelt samarbeid. Prosjekta kan vare frå 8 til15 år og dekke alle typar statistiske område og støttefunksjonar basert på behov og krav frå partnarar. Samarbeidet ønsker også å sikre at offisiell statistikks kjerneverdiar og grunnleggjande prinsipp blir overhaldne.
Sektorprogram - Institusjonelt samarbeid for å utvikle sektorrelatert statistikk
Norads sektorprogram, som Landbruks-, Skatte-, Olje-, Hav- og Likestilling for utviklingprogramma, inkluderer ofte støtte til statistikk. Det overordna målet med eit sektorprogram vil vere å styrke offentleg styring innanfor sektoren. Støtte til statistikk gjennom sektorprogram vil ofte ha ei sterk brukarorientering då ho tek sikte på å utvikle statistikk som er nødvendig for å betre styringa til sektoren. Dette kan bidra til meir bruk og betre forståing av statistikk i sektoren. Støtta er vanlegvis mindre og ikkje så fleksibel i val av tema som det meir tradisjonelle vennskapssamarbeidet.
Tematisk og multilateralt samarbeid
Desse fokuserer på eit spesifikt tematisk område og kan vere langsiktige eller kortsiktige. Desse prosjekta inkluderer vanlegvis ei gruppe partnarar, inkludert nasjonale statistikkontor, regionale, internasjonale og multilaterale organisasjonar. Målet kan vere å dele beste praksis og la desse bli skalert opp til fordel for fleire land, ofte inkludert sør-sør-samarbeid og regionale partnarar. Denne typen prosjekt inkluderer også bidrag til internasjonale retningslinjer, standardar og metodar.
Nokre av verktøya våre
- Detaljerte prosjektplanar for å sikre ansvarsfordeling
- Utstasjonerte langtidsrådgivarar for å sikre koordinering, informasjon og oppfølging
- Supplerande korttidsoppdrag innanfor eit institusjonelt rammeverk, følgt opp av faglege og koordinerande medarbeidarar
- Opplæring i jobben
- Årlege møte med tydeleg struktur og dokumentasjonsstandard
- Ressursar for støtte på institusjonsnivå, som involverer både overordna og fagleg personale
- Studiebesøk for å skape nettverk og lære om andre institusjonelle rammeverk og strukturar