Innrapportering skjer ved at eit kryptert filuttrekk frå kommunen sitt fagsystem vert sendt inn. For kryptering sjå link under. Dersom kommunen ikkje har hatt nokre som var mottakar av sosialhjelp gjennom rapporteringsåret skal ein sende inn ei tom kryptert fil som ein kan laste ned frå SSB si nettside: https://www.ssb.no/innrapportering/kostra-innrapportering Kommunen vil då verte registrert ved innsending hjå SSB og vil unngå purring for manglande innrapportering.

Dersom kommunen derimot vel å dekkja enkelttenester for innbyggjarane utan at dette er vedteke etter §§ 18 og 19, skal dette IKKJE registrerast på skjema 11. Dette gjeld til dømes bruk av etableringstilskot til flyktningar når dette ikkje skjer etter §§ 18 og 19.  

Dersom kommunen sender inn to separate filer med sosialhjelpsdata, ein frå Nav-kontor og ein frå flyktningkontor, ber me om at SSB blir varsla om dette i forkant av rapporteringa, på e-post jul@ssb.no. 

Innrapporteringa omfattar ikkje

  • Stønad som blir utbetalt etter Lov om integrering gjennom opplæring, utdanning og arbeid (integreringslova) til personar busett frå og med 2023 eller Lov om introduksjonsordning og norskopplæring for nykommen innvandrarar (introduksjonslova) til personar busett i 2022 eller tidlegare.
  • stønad som blir utbetalt etter Lov om sosiale tenester i arbeids- og velferdsforvaltninga § 35. Det skal rapporterast på eige filuttrekk.

Dersom ein mottakar av introduksjonsstønad eller kvalifiseringsstønad samtidig får økonomisk sosialhjelp, skal sosialhjelpa førast på skjema 11 innrapporterings-fil for sosialhjelp.

Innrapporteringa omfattar utgifter kommunen rekneskapsmessig førar under Kostra- funksjon 281. Innrapporteringa er underlagd teieplikt. 

Utlendingar med fleire års butid kan delta i forsøk med individuelt tilrettelagd kvalifisering (Jobbsjansen). Berre den ev. støtta desse får etter lovas §§ 18 og 19, skal rapporterast i skjema 11 for sosialhjelp.

 

Del 1. Opplysningar om kommunen

Det er viktig at Nav-kontoret sjekkar at kommunenummer og eventuelt bydelsnummer er korrekt utfylt og plassert på fila som blir send til Statistisk sentralbyrå. Opplysningane blir brukte som identifikasjon ved behandling av filene hos Statistisk sentralbyrå, og dessutan ved tilbakemelding til Nav-kontora under revisjonsarbeidet.

Det er viktig å gi fullt namn på saksansvarleg for innhaldet skjemaet, og som skal kontaktast dersom Statistisk sentralbyrå har spørsmål eller merknader til registreringa av skjemaet.

 

Del 2. Opplysningar om mottakar av sosialhjelp

Når det gjeld opplysningar om mottakarar av sosialhjelp er det opplysninga ved siste kontakt i løpet av rapporteringsåret som skal registrerast, altså dei sist tilgjengelege opplysningane kontoret har på kvar enkelt mottakar. Det er viktig at opplysningane blir kontrollerte slik at dei ikkje er motstridande med kvarandre. For meir informasjon sjå under kvart enkelt felt.

Journalnummer 
Her skal journalnummeret kvar enkelt mottakar av sosialhjelp har får tildelt rapporterast. Dette nummeret vil bli brukt i dialog med kommunen. 

Fødselsnummer
Feltet er obligatorisk, med mindre det er utanlandske statsborgarar som ikkje er tildelt personnummer. Her skal fødselsnummeret til mottakaren/d-nummer (11 siffer) registrerast. Ein mottakar fødd 14. mars 1956, blir slik registrert 140356 + personnummer (fem siffer). Dersom mottakaren ikkje har fått tildelt norsk fødselsnummer, d-nummer eller DUF-nummer skal berre fødselsdato (dd.mm.åå) blir registrert i dei seks første posisjonane i feltet, og 00100 for menn eller 00200 for kvinner i dei fem siste posisjonane. For personar som berre har DUF-nummer, blir dette registrert i eige felt.

Kjønn
Her skal det kryssast av for noko som kjønn mottakaren av sosialhjelp har. Følgjande kodar er gyldige for feltet kjønnet til mottakaren:
1 = Mann 2 = Kvinne.

Sivilstand/sivilstatus
Det er sivilstanden til mottakaren/sivilstatus ved siste kontakt i løpet av rapporteringsåret (siste tilgjengelege opplysning) som skal registrerast. Mottakaren blir registrert som sambuande viss mottakaren lever saman med trulova eller annan person utan å ha inngått formelt ekteskap eller partnarskap med vedkommande. Mottakaren blir registrert som gift ved inngått partnarskap med homofil/lesbisk partnar. Følgjande kodar er gyldige for feltet sivilstanden til mottakaren/sivilstatus:

1 = Ugift
2 = Gift
3 = Sambuar
4 = Skilt/separert
5 = Enkje/enkjemann

Har mottakaren barn under 18 år
Her skal det registrerast om mottakaren (eventuelt ektefelle/sambuar) har barn under 18 år som mottakaren har forsørgjarplikt for og som bur i hushaldet. Dersom det blir kryssa av for Ja, er det obligatorisk å fylla ut kor mange barn under 18 år mottakaren har forsørgjarplikt for. Følgjande kodar er gyldige for feltet om mottakar har forsørgjarplikt for barn under 18 år: 1 = Ja, 2 = Nei

Mottakerens viktigaste kjelde til livsopphald (VKLO)
Her skal det rapporterast kva som er den viktigaste kjelda til mottakaren til livsopphald (VKLO) ved siste kontakt i løpet av rapporteringsåret (den viktigaste inntektskjelda). Følgjande kodar er gyldige for feltet om den viktigaste kjelda til mottakaren til livsopphald:

1 = Arbeidsinntekt
2 = Kursstønad/lønn i arbeidsmarknadstiltak
3 = Trygd/pensjon
4 = Stipend/lån
5 = Sosialhjelp
6 = Introduksjonsstøtte
7 = Ektefelles/sambuars arbeidsinntekt
8 = Kvalifiseringsstønad
9 = Annen inntekt.

Dersom mottakaren har fleire inntektskjelder skal den inntektskjelda som utgjer det høgaste kronebeløpet registrerast. For par med felles økonomi er det VKLO for personen som er registrert som mottakar som skal registrerast.

Kursstønad/lønn: Ein person som er deltakar i ein statleg tiltaksplass, skal registrerast under Kursstønad/lønn i arbeidsmarknadstiltak. Dette gjeld også for personar som deltek på arbeidsmarknadstiltak heimla i forskrift om arbeidsretta tiltak og som får stønad ved tiltak (individstønad). Jamfør forskrift om arbeidsmarknadstiltak, kap. 10. Det gjeld også personar som deltek i andre arbeidsretta tiltak forankra i kommunen.

Trygd/pensjon: Ein person som får ei form for statleg stønadsordning i samsvar med folketrygdlova eller barnetrygdlova, som gir økonomisk tilskot ved oppnådd alder, sjukdom, arbeidsløyse eller likna skal registrerast under Trygd/pensjon. Støtta kan eksempelvis vera sjukepengar, alderspensjon, dagpengar, overgangsstønad etc. Dersom det er kryssa av for trygd/pensjon under viktigaste kjelde til livsopphald, er det obligatorisk å kryssa av for kva form for trygd/pensjon som utgjer den største økonomiske verdien for mottakaren under feltet Trygd/pensjon. (sjå under reglar)

Kvalifiseringsstønad: Dersom mottakaren får kvalifiseringsstønad for personar med vesentlege nedsett arbeids- og inntektsevne og med ingen eller svært avgrensa ytingar til livsopphald i folketrygda og kvalifiseringsstønaden utgjer det høgaste kronebeløpet, så skal det kryssast av for kvalifiseringsstønad (sjå sosialtenestelova § 35).

Anna inntekt: Dersom mottakaren lever på oppsparte midlar, skal det kryssast av for Annen inntekt.

Følgjande reglar gjeld for utfyllinga:

  • Dersom mottakarens VKLO kryssa av for koden 1 = Arbeidsinntekt, skal feltet for arbeidssituasjonen ha ein av dei følgjande kodane: 1 = Arbeid heiltid eller 2 = Arbeid deltid
  • Dersom mottakarens VKLO er kryssa av for koden 2 = Kursstønad/lønn i arbeidsmarknadstiltak, skal feltet for arbeidssituasjonen ha ein av dei følgjande kodane: 3 = Under utdanning, 5 = På arbeidsmarknadstiltak (statleg) ,6 = Kommunal tiltaksplass.
  • Dersom mottakarens VKLO er kryssa av for koden 4 = Stipend/lån, skal feltet for arbeidssituasjonen ha følgjande kode 3 = Under utdanning.
  • Dersom mottakarens VKLO er kryssa av for koden 3 = Trygd/pensjon, skal feltet for Trygd/pensjon ha ein av dei gyldige kodane under trygd. Sjå lista under trygd/pensjon.
  • Dersom mottakarens VKLO er kryssa av for koden 6 = Introduksjonsstøtte, skal feltet for arbeidssituasjonen ha følgjande kode: 09 = Kurs gjennom Introduksjonsordning
  • Dersom mottakarens VKLO er kryssa av for kode 7=ektefelles eller sambuars arbeidsinntekt skal det kryssast av for Ektefelles/sambuars inntekt.
  • Dersom mottakarens VKLO er kryssa av for koden 8 = Kvalifiseringsstønad, skal feltet for arbeidssituasjonen ha følgjande kode: 10 = Kvalifiseringsprogram.
  • Dersom mottakarens VKLO er kryssa av for koden 5 = Sosialhjelp, bør feltet for arbeidssituasjonen ha følgjande kode: 02 = Arbeid deltid, 03 = Under utdanning, 04 = Ikkje arbeidssøkjar, 05 = Arbeidsmarknadstiltak (statleg), 06 = Kommunalt tiltak, 07 = Registrerte arbeidsledig, 08 = Arbeidsledig, men ikkje registrert hos NAV

Trygd/pensjon
Feltet skal svarast på for alle mottakarar, anten dei hadde trygd/pensjon ved siste kontakt eller ikkje. Dette gjeld anten den aktuelle trygda/ pensjon er vedkommande hovudinntekta si eller berre biinntekt. Dersom mottakaren har fleire trygder eller pensjonar, skal den trygda eller pensjon som utgjer den største kroneverdien blir kryssa av. For personar som ikkje fekk noka trygd/ pensjon, blir vald svaralternativet «har ingen trygd/ pensjon». Følgjande kodar er gyldige for feltet om trygda til mottakaren/pensjon:

01 = Sjukepengar
02 = Dagpengar
04 = Uføretrygd
05 = Overgangsstønad
06 = *Etterlattepensjon
07 = Alderspensjon
09 = Supplerande stønad (kort butid)
10 = Annen trygd
11 = Arbeidsavklaringspengar
12= Ingen trygd
13= Barnetrygd

Det finst ikkje svaralternativ 03 og 08!

Sjukepengar: Stønad frå folketrygda som blir gitt som kompensasjon for bortfall av arbeidsinntekt for yrkesaktive som er arbeidsufør på grunn av sjukdom eller skade. Kapittelet til folketrygdlova 8, og eventuelt tilhøyrande forskrifter.

Dagpengar: Stønad frå folketrygda som blir gitt for delvis å dekkja bortfall av arbeidsinntekt ved arbeidsløyse. Sjå kapittelet til folketrygdlova 4, og eventuelt tilhøyrande forskrifter.

Uføretrygd: Stønad frå folketrygda som blir gitt for å sikra inntekt for personar som har fått inntektsevna eller arbeidsevna si varig nedsett på grunn av sjukdom, skade eller lyte. Sjå kapittelet til folketrygdlova 12, og eventuelt tilhøyrande forskrifter. Her skal alle former for uføretrygd blir registrert (mellombels uføretrygd og varig uføretrygd).

Overgangsstønad: Stønad frå folketrygda som blir gitt for å sikra inntekt for personar som har åleineomsorg for barn. Sjå folketrygdlova kapittel 15, og eventuelt tilhøyrande forskrifter. Hugs å oppgi talet på barn under 18 år.

Etterlatnepensjon: Stønad frå folketrygda som blir gitt for å sikra inntekt for attlevande ektefellar under 67 år. Kapittelet til folketrygdlova 17, og eventuelt tilhøyrande forskrifter. Alderspensjon: Stønad frå folketrygda som blir gitt for å sikra inntekt for personar som har fylt 67 år. Sjå kapittelet til folketrygdlova 19, og eventuelt tilhøyrande forskrifter.

Supplerande stønad frå folketrygda: For personar med kort butid i Noreg og ved fylte 67 år blir gitt supplerande stønad. Supplerande stønad skal sikra ei inntekt som svarer til minstepensjonen til folketrygda.

Anna trygd: Trygd som ikkje inngår i ovannemnde alternativ.

Arbeidsavklaringspengar: Ny mellombels livsopphaldsyting i folketrygda, som erstattar tidlegare rehabiliteringspengar, attføringspengar og tidsavgrensa uførestønad.

Ingen trygd: Har ingen trygd/ pensjon: Blir kryssa av for alle sosialhjelpsmottakarar som ikkje hadde nokon trygd/ pensjon ved siste kontakt.

Arbeidssituasjon
Her skal det registrerast kva som er mottakaren arbeidssituasjon ved siste kontakt i løpet av rapporteringsåret. For personar som deltek i fleire gjeremål samtidig, blir det viktigaste gjeremålet registrert med høve til tidsbruk.
Følgjande kodar er gyldige for feltet om arbeidssituasjonen til mottakaren:

01 = Arbeid heiltid
02 = Arbeid deltid
03 = Under utdanning
04 = Ikkje arbeidssøkjar
05 = Arbeidsmarknadstiltak (statleg)
06 = Kommunalt tiltak
07 = Registrerte arbeidsledig
08 = Arbeidsledig, men ikkje registrert hos NAV
09 = Introduksjonsordning
10 = Kvalifiseringsprogram

Arbeid, heiltid: Omfattar ein samla faktisk vekevis arbeidstid på 35 timar eller meir.

Arbeid, deltid: Omfattar ein samla faktisk vekevis arbeidstid på under 35 timar.

Under utdanning: Omfattar målretta utdanning.

Ikkje arbeidssøkjar: Omfattar person som står utanfor arbeidsmarknaden og som ikkje kan definerast som reell arbeidssøkjar.

Arbeidsmarknadstiltak (statleg): Omfattar kurs, opplæring og tiltak i Navs regi, heimla i forskrift om arbeidsretta tiltak.

Kommunalt tiltak: Omfattar tiltaksplassar heilt eller hovudsakleg finansiert av kommunen.

Registrert arbeidsledig (arbeidssøkjar): Omfattar personar utan inntektsgivande arbeid og som ikkje er på arbeidsmarknadstiltak, men er registrert som arbeidssøkjar ved arbeidsformidlinga.

Arbeidsledig, men ikkje registrert hos NAV: Omfattar person utan inntektsgivande arbeid som søkjer arbeid på eiga hand utan å ta kontakt med offentleg arbeidsformidling.

Introduksjonsordninga: Omfattar kurs, opplæring og tiltak for personar som deltek i introduksjonsprogrammet til kommunen.

Kvalifiseringsprogram: Deltaking på kvalifiseringsprogram for personar med vesentlege nedsett arbeids- og inntektsevne og med ingen eller svært avgrensa ytingar til livsopphald i folketrygda.

 

Del 3. Stønadsperiodar og stønadssum for sosialhjelp etter § 18 og § 19 i sosialtenestelova

Månader med økonomisk stønad
Feltet kan innehalda fleire kryss. Det skal registrerast for kva månader i løpet av rapporteringsåret deltakaren har fått sosialhjelp. Det skal setjast kryss for dei månadene utbetalinga gjaldt for. Med andre ord: For utbetalingar som er skjedde i éin månad, men som gjeld for fleire månader, skal det kryssast av for kvar av dei aktuelle månadene. 

Ein påbyrja månad blir rekna som ein heil månad. Dersom ein person har fått støtte for perioden 20. januar til 20. februar, skal det eksempelvis kryssast for at mottakaren har fått støtte både i januar og februar.

Dersom det er uvisst kor lang periode ei stønadsutbetaling gjeld, skal ein registrera beløpet som utbetalt i éin månad. Eingongsytingar, som til dømes periode billett for buss, skal også registrerast som éin månad, sjølv om sjølve beløpet gjeld for ein lengre periode.

I feltet til filskildringa 16 «Kva fekk mottakaren utbetalt i kvar enkelt månad» skal ein på same måte som ved årsskifte (sjå nedanfor) så langt som mogleg følgje anvisingsperiode, dvs. den månaden utbetalinga har skjedd. Det kan derfor godt bli eit avvik i data mellom kor mange månader stønaden gjaldt for (felta til filskildringa 14), og kva månader han vart utbetalt.

Anvisingsperiode gjeld ved årsskifte
Ved eit årsskifte kan i ein del tilfelle anvisingsperiode og utgiftsperiode for sosialhjelp falla i kvart sitt år. I slike tilfelle skal utbetalt sosialhjelp i skjema 11 så langt som mogleg følgje anvisingsperiode. Døme på dette: Utbetalingar som blir gjennomførte i januar 2024, men som gjeld for desember 2023, blir førte på skjema for 2024. Ved avkryssing av kva månader stønaden gjaldt for, blir det kryssa av for januar 2024. Viss utbetalinga også gjaldt for nokre månader i 2024 (t.d. februar og mars), blir kryssa av for desse månadene òg.

Samla stønadssum motteke i rapporteringsåret
Her skal det registrerast kor mykje mottakaren brutto har fått utbetalt i løpet av rapporteringsåret. Det er brutto utbetalt bidrag og lån som skal registrerast.

Økonomisk stønad blir definert som stønad utbetalt frå sosialtenesta til ein person som ikkje kan sørgja for sitt eige livsopphald gjennom arbeid eller ved hjelp av andre økonomiske rettar. Økonomisk stønad blir gitt som bidrag, lån, garanti for lån, varer og tenester. Det skilst rekneskapsmessig mellom brutto og netto stønadssum. Tilbakebetaling av lån og refusjon av underhaldbidrag, ytingar frå folketrygda m.m., krav på tilbakebetaling av skatt, etc. utgjer forskjellen mellom brutto og netto stønadssum.

Støtte som skal registrerast som bidrag eller lån:

  • Sosialhjelp som trygdeforskot blir registrert anten som bidrag eller lån.
  • Lønn til personar i arbeidsmarknadstiltak som blir utbetalt etter Lov om sosiale tenester, skal registrerast som utbetalt bidrag.
  • Naturalyting blir rekna som kontantstønad.
  • Nokre sosialhjelpsavhengige utlendingar deltek i forsøk med individuelt tilrettelagd kvalifisering. Berre den stønaden desse får etter lovas §§ 18 og 19, skal registrerast her for sosialhjelp.

Støtte som ikkje skal registrerast som bidrag eller lån:

  • Refusjon av trygdeforskot, tilbakebetaling av lån, omgjering av lån til bidrag, avskriving av lån m.m. skal ikkje registrerast som utbetalt økonomisk støtte.
  • Utgifter til institusjonsopphald, støttekontakt, avlasting, omsorgslønn etc., skal ikkje registrerast som utbetalt økonomisk støtte.
  • Bidrag til livsopphald som blir ytt etter kommunalt reglement (og ikkje etter lovas §§ 18 og 19), skal ikkje inkluderast.


Utbetalt stønad per månad
På same måte som ved årsskifte (sjå over) skal ein så langt som mogleg følgje anvisingsperiode, dvs. den månaden utbetalinga har skjedd.

Økonomisk rådgiving
Er det gitt økonomisk rådgiving på nivå II (mellombels betalingsudyktigheit) eller III (varig betalingsudyktigheit) i samband med utbetaling? For rettleiing, sjå: https://www.nav.no/okonomi-og-gjeld

 

Del 4. Individuell plan

Den som har behov for langvarige og koordinerte tenester, har rett til å få utarbeidd individuell plan (lov om sosiale tenester i NAV § 28). Planen skal formast ut i samarbeid med brukaren. For meir informasjon om individuell plan sjå: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-12-18-131/KAPITTEL_4#KAPITTEL_4

 

Del 5. Busituasjon

Her skal det rapporterast kva som er busituasjonen til mottakaren ved siste kontakt i løpet av rapporteringsåret. Svaralternativa er:

1 = Bor i leid privat bustad
2 = Bor i leid kommunal bustad
3 = Bor i eigd bustad
4 = Er utan bustad
5 = Anna 
6 = Bor i institusjon

Situasjon 1, 2, og 3: Bur fast i ein eigen leigd eller eigd bustad, eller som ein husstandsmedlem. Som husstandsmedlem blir her også rekna personar som bur fast saman med foreldre eller venner. Med kommunal bustad blir forstått kommunalt disponerte bustader (jamfør definisjonane i Kostra-skjema 13). Bustader i burettslags- og aksjeleilegheiter blir her rekna som eigd bustad (alternativ 3).

Situasjon 4 gjeld huslause som heilt manglar bustad, oppheld seg mellombels hos venner/familie, i akutt eller i mellombelse butilbod etter § 27 (hospits, campingplass o.l.), oppheld seg i institusjon og som manglar bustad ved kommande utskriving (innan 2 månader).

Situasjon 5. Andre situasjonar som ikkje blir dekte av resten av. Dette kan vera fengsel, visse typar ettervernsbustader. Dessutan hyttar, atelier og liknande der personar oppheld seg fast, men som ikkje er godkjent som heilårsbustad.

Situasjon 6: Bur i institusjonar.

 

Del 6. Vilkår etter sosialtenestelova § 20 eller § 20a

Rapporteringen gjeld individuelle vilkår etter sosialtenestelova. I tillegg til individuelle vilkår kan Nav-kontoret også praktiserer generelle vilkår (som t.d. å levera straumrekning og husleigekontrakt). Slike generelle vilkår skal ikkje registrerast.

Det er det første vedtaket om vilkår i kalenderåret som skal registrerast, anten dette vilkåret er stilt ved første utbetaling av sosialhjelp i året, eller ved ei seinare utbetaling. Følgjande kodar er gyldige for feltet om vilkår:

04 = Nytta rett til skule
06 = Registrera seg som arbeidssøkjar/ føre jobblogg
07 = Ta imot eit konkret jobbtilbod
08 = Møta til rettleiingssamtalar
10 = Gjera gjeldande andre økonomiske rettar
14 = Oppsøkja helsetenester/ lækja
15 = Anna
16 = Delta på arbeidstrening/ arbeidspraksis
17 = Delta på arbeidsretta kurs, opplæring eller jobbsøkjarkurs
18 = Realisera formuesgode/ redusera buutgifter
19 = Bruka og følgja opp digital aktivitetsplan
20 = Norsk- eller samiskopplæring

Dersom dette første vedtaket om vilkår inneheld fleire vilkår (t.d. eit vilkår om aktivitet og eit anna vilkår), skal det kryssast av for alle dei aktuelle vilkåra på lista over vilkår. Også avkryssing for «anna» gjeld individuelle vilkår, og ikkje generelle vilkår.

For vilkår som er stilt til sambuar/ektefelle, skal det berre kryssast ja eller nei, og ikkje blir kva for nokre særskilde vilkår opplyste som er stilte til sambuar/ektefelle.

Unntak for mottakarar under 30 år:

Her skal det kryssast av på eitt av alternativa for kvifor mottakar har fått unntak frå sosialtenestelova § 20a.

Det er det første unntaket i året som skal kryssast av, og det skal ikkje kryssast av dersom mottakar er i ein nødssituasjon. Rundskrivet til sosialtenestelova seier under «4.*20a.1 Om føresegna»: «… Det skal ikkje setjast vilkår for tildeling av økonomisk stønad i ein nødssituasjon».

Grunngiving for første unntak frå sosialtenestelova § 20a:

01= Mottakar er i arbeid
02 = Mottakar er allereie i aktivitet knytt til mottak av statleg eller anna kommunal yting
03 = Mottakars helsemessige eller sosiale situasjon hindrar deltaking i aktivitet
04 = Andre tungtvegande grunnar taler mot at det blir stilt vilkår om aktivitet

Sanksjonering av mottakar:

Dersom mottakar i løpet av året har fått vedtak om sanksjon som følgje av brot på vilkår etter sosialtenestelova § 20 eller § *20a, så skal ein kryssa av på type sanksjon. Fleire kryss er mogleg.

Redusert stønad. Gjeld mottakarar som har fått vedtak om reduksjon av stønad. Viss konsekvensen er at stønaden skal reduserast, så er det eit vilkår at stønaden ikkje blir redusert til eit uforsvarleg lågt nivå.

Andre konsekvensar. Andre konsekvensar kan ifølgje rundskrivet til sosialtenestelova § 20 og § 20a (under 4.20.2.8 og 4.20a.2.8) vera «… kortare utbetalingsperiodar, utbetaling av stønad til andre eller å gi stønad i form av varer og tenester. Det kan til dømes vera aktuelt å utbetala stønaden til andre familiemedlemmer som ektefelle eller sambuar, utbetala stønad direkte til utleiger eller å dekkja utgifter til barns livsopphald ved å betala barnehage, medlemskontingent eller andre utgifter til fritidsaktivitetar direkte.».