Skjema 13 samlar inn informasjon om kommunalt disponerte bustader,  tilgjengeleg for rullestolbrukarar og endringar i behaldninga. Opplysningane inngår i KOSTRA-rapporteringa og bidrar til nasjonal statistikk for å analysere bustadsituasjonen til kommunar.

Kven skal fylle ut? Kommunar og administrative bydelar som disponerer bustader for utleige til innbyggarane sine.

Innleveringsfrist: 15. februar 2025

Innlevering: Skjemaet vert fylt ut elektronisk via KOSTRA-portalen:

Skjema til utfylling finner du i KOSTRA-portalen (skjema.ssb.no).

Retningslinjer for utfylling

Utfylling av skjemaet:

  • Bruk heile tal i numeriske felt, og unngå bruk av desimalar.
  • Felt som er merka med * må fyllast ut.
  • Dersom opplysningar ikkje er tilgjengelege, legg inn ei forklaring i kommentarfeltet.

Definisjonar:

Kommunalt disponerte bustader.Dette inkluderer:

  • Bustader eigde av kommunen sjølv, kommunale føretak og interkommunale selskap.
  • Bustader kommunen har leigd inn til framleige frå private aktørar, selskap eller stiftingar oppretta av kommunen.
  • Private bustader der kommunen regulerer kven som kan leige.
  • Bustader eigde av brukarane sjølve, der kommunen regulerer kven som kan kjøpe, skal rapporterast under Spørsmål 42.
  • Tilgjenge for rullestolbrukarar: Bustader der rullestolbrukarar på eiga hand kan komme seg fram til bustaden, inn i bustaden og ha tilgang til nødvendige rom inne i bustaden.

Rettleiing til skjemaets innhald

Bustader disponerte for utleige (Spørsmål 9–12):
Oppgi kor mange bustader kommunen disponerte pr. 31.12.2024, inkludert:

  • Bustader eigde av kommunen eller kommunale føretak.
  • Bustader leigd inn til framleige.
  • Private bustader der kommunen regulerer kven som kan leige.

Ikkje inkluder rom eller bustader i institusjonar der det ikkje blir inngått husleigekontraktar.


Tilgjengelegheit for rullestolbrukarar (Spørsmål 13):
Oppgje kor mange av dei kommunalt disponerte bustadene (rapportert i Spørsmål 9) som var tilgjengelege for rullestolbrukarar pr. 31.12.2024. Tilgjengelege inneber at rullestolbrukarar kan komme fram til bustaden, inn i bustaden og ha tilgang til nødvendige rom.


Talet på utleigebustader der det budde personar (Spørsmål 14–16):
Oppgje kor mange av bustadene rapportert i Spørsmål 10–12 der de budde personar pr. 31.12.2024, fordelt på kategoriane kommunalt eigde bustader, bustader leigd inn til framleige og private bustader der kommunen regulerer utleiga.


Endringar i beholdninga (Spørsmål 17–27):
Oppgje om kommunen kjøpte, bygde, selde eller endra strukturen på bustader i 2024. Rapportér talet på bustader før og etter samanslåing eller oppdeling.


Søknader og tildelingar (Spørsmål 28–38):
Oppgje talet på mottatte søknader, inkludert nye søknader og avslag, samt talet på husstandar på venteliste ved årets slutt.


Korttidskontraktar (Spørsmål 39–41):
Oppgje talet på tidsavgrensa leigekontraktar på eitt år eller kortare, samt kor mange som varte under seks månader.


Private bustader regulert av kommunen (Spørsmål 42–43):
Oppgje talet på bustader der brukarane eig sjølv, men der kommunen regulerer omsetnaden (kjøp/sal).


Andre økonomiske verkemiddel (Spørsmål 44–47):
Rapporter talet på garantiar for depositum og lån kommunen ga i 2024, samt talet på husstandar som mottek kommunal bustøtte.


Mellombels bustadtilbod og natthjem (Spørsmål 49–57):
Oppgje talet på husstandar som brukte mellombels bustadtilbod eller i natthjem2024, inkludert opphaldstida.


Bustader utan behovsprøving (Spørsmål 58):
Oppgje talet på bustader som vart delt ut til personar utan behovsprøving, som tenestebustader eller studentbustader.

Eksempel på korrekt utfylling

Spørsmål 9: Kommunen disponerte 200 bustader til utleige ved årets slutt. Dette inkluderte 150 kommunalt eigde bustader og 50 leigde bustader.

Spørsmål 13: Av dei 200 bustadene var 30 tilgjengelege for rullestolbrukarar.