Skjema 13 samlar inn informasjon om kommunalt disponerte bustader, tilgjengeleg for rullestolbrukarar og endringar i behaldninga. Opplysningane inngår i KOSTRA-rapporteringa og bidrar til nasjonal statistikk for å analysere bustadsituasjonen til kommunar.
Kven skal fylle ut? Kommunar og administrative bydelar som disponerer bustader for utleige til innbyggarane sine.
Innleveringsfrist: 15. februar 2025
Innlevering: Skjemaet vert fylt ut elektronisk via KOSTRA-portalen:
Skjema til utfylling finner du i KOSTRA-portalen (skjema.ssb.no).
Retningslinjer for utfylling
Utfylling av skjemaet:
- Bruk heile tal i numeriske felt, og unngå bruk av desimalar.
- Felt som er merka med * må fyllast ut.
- Dersom opplysningar ikkje er tilgjengelege, legg inn ei forklaring i kommentarfeltet.
Definisjonar:
Kommunalt disponerte bustader.Dette inkluderer:
- Bustader eigde av kommunen sjølv, kommunale føretak og interkommunale selskap.
- Bustader kommunen har leigd inn til framleige frå private aktørar, selskap eller stiftingar oppretta av kommunen.
- Private bustader der kommunen regulerer kven som kan leige.
- Bustader eigde av brukarane sjølve, der kommunen regulerer kven som kan kjøpe, skal rapporterast under Spørsmål 42.
- Tilgjenge for rullestolbrukarar: Bustader der rullestolbrukarar på eiga hand kan komme seg fram til bustaden, inn i bustaden og ha tilgang til nødvendige rom inne i bustaden.
Rettleiing til skjemaets innhald
Bustader disponerte for utleige (Spørsmål 9–12):
Oppgi kor mange bustader kommunen disponerte pr. 31.12.2024, inkludert:
- Bustader eigde av kommunen eller kommunale føretak.
- Bustader leigd inn til framleige.
- Private bustader der kommunen regulerer kven som kan leige.
Ikkje inkluder rom eller bustader i institusjonar der det ikkje blir inngått husleigekontraktar.
Tilgjengelegheit for rullestolbrukarar (Spørsmål 13):
Oppgje kor mange av dei kommunalt disponerte bustadene (rapportert i Spørsmål 9) som var tilgjengelege for rullestolbrukarar pr. 31.12.2024. Tilgjengelege inneber at rullestolbrukarar kan komme fram til bustaden, inn i bustaden og ha tilgang til nødvendige rom.
Talet på utleigebustader der det budde personar (Spørsmål 14–16):
Oppgje kor mange av bustadene rapportert i Spørsmål 10–12 der de budde personar pr. 31.12.2024, fordelt på kategoriane kommunalt eigde bustader, bustader leigd inn til framleige og private bustader der kommunen regulerer utleiga.
Endringar i beholdninga (Spørsmål 17–27):
Oppgje om kommunen kjøpte, bygde, selde eller endra strukturen på bustader i 2024. Rapportér talet på bustader før og etter samanslåing eller oppdeling.
Søknader og tildelingar (Spørsmål 28–38):
Oppgje talet på mottatte søknader, inkludert nye søknader og avslag, samt talet på husstandar på venteliste ved årets slutt.
Korttidskontraktar (Spørsmål 39–41):
Oppgje talet på tidsavgrensa leigekontraktar på eitt år eller kortare, samt kor mange som varte under seks månader.
Private bustader regulert av kommunen (Spørsmål 42–43):
Oppgje talet på bustader der brukarane eig sjølv, men der kommunen regulerer omsetnaden (kjøp/sal).
Andre økonomiske verkemiddel (Spørsmål 44–47):
Rapporter talet på garantiar for depositum og lån kommunen ga i 2024, samt talet på husstandar som mottek kommunal bustøtte.
Mellombels bustadtilbod og natthjem (Spørsmål 49–57):
Oppgje talet på husstandar som brukte mellombels bustadtilbod eller i natthjem2024, inkludert opphaldstida.
Bustader utan behovsprøving (Spørsmål 58):
Oppgje talet på bustader som vart delt ut til personar utan behovsprøving, som tenestebustader eller studentbustader.
Eksempel på korrekt utfylling
Spørsmål 9: Kommunen disponerte 200 bustader til utleige ved årets slutt. Dette inkluderte 150 kommunalt eigde bustader og 50 leigde bustader.
Spørsmål 13: Av dei 200 bustadene var 30 tilgjengelege for rullestolbrukarar.