Introduksjon

Skjema 20Byggesaksbehandling omhandlar prosedyrane til kommunen ved plansaksbehandling. Formålet med rettleiinga er å forklare kva som ligg i kvar enkelt seksjon, og dessutan celle for utfylling. Skjemaet består av ei rekkje spørsmål som kommunen skal svare på. I det høvet kan det vere utfordrande å forstå kva tal det blir spurt etter. Derfor er rettleiinga eit nyttig verktøy, då målsetjinga er å samle inn rett og presis informasjon om plansaksbehandlinga til kommunen i rapporteringsåret 2024. Rettleiinga blir innleidd med generelle tips for å forenkle utfyllinga av skjemaet. Deretter følgjer ei detaljert forklaring av dei ulike celletypane til skjemaet. I det vidare følgjer ei inngåande forklaring av kvar enkelt seksjon, og dessutan celle for utfylling. Her blir gjort greie for det for omgrepsmessige definisjonar, og dessutan detaljerte forklaringar som forenklar forståinga av kva tal som er tiltenkte kvar enkelt celle.

Skjemaet er utarbeidd av KOSTRAs arbeidsgruppe for plan, byggjesak og miljø (PBM). Arbeidsgruppa består av representantar frå Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD), Miljødirektoratet, Riksantikvaren (RA), Kartverket, Helsedirektoratet (HD), Direktoratet for byggkvalitet (DiBK), Kommunesektorens organisasjon (KS) og Statistisk sentralbyrå (SSB).

1. Generelt

1.1 Språklege merknader i skjema

Skjemaet er utarbeida både på bokmål og nynorsk. Rettleiinga er også utarbeida på bokmål og nynorsk. Skjema består av omfattande skjemakontrollar, for å hjelpe kommunen i rapporteringa. Skjemakontrollane finst berre på bokmål. I det vidare består skjema av informasjonsknappar i tilknyting til enkelte spørsmålsformuleringar og svaralternativ. Informasjonsknappane er komprimerte forklaringar henta frå rettleiinga.

1.2 Endringar i skjemainnhald og funksjonalitet

Skjemaet består som året før, men rettleiingsteksten for behandling av plansaker er presiserte. Det er heller ikkje gjort nokon endringar i funksjonaliteten til skjemaet sidan rapporteringsåret 2024.

2. Design og funksjonalitet

Partane i KOSTRA-samarbeidet ønskjer å sikre god og detaljert informasjon frå kommunane. Hovudtala er av særskild interesse, og desse skal fyllast ut først. Og dersom desse hovudtala er 0, skal brukaren sleppe å bekymre seg meir om «å nulle ut» detaljerte tal. Derfor er skjemautfyllinga konstruert slik at ein fyller ut hovudtala først, og deretter detaljerte tal i den grad det finst tilgjengeleg. Ved å fylle ut hovudtal (summar, aggregat), får kommunane opna fleire celler for meir detaljert utfylling.

2.1 Generelle tips for klarheit og riktigheit i skjema

Før ein startar utfyllinga av skjemaet, er det noko grunnleggjande reiskapar som det er greitt å vere klar over. Dette vil gjere det enklare å fylle ut skjema, dersom ein står overfor hindringar. Då skjemaet inneheld celler med ulike formål kan det vere nyttig å sjå igjennom rettleiinga for konkrete tips om korleis dette kan løysast.

2.1.1 Kontrollar og feilmeldingar

Ved utfylling av skjema er det lagt inn ei rekkje kontrollar, som blir synleggjort for brukaren i form av feilmeldingar. Kontrollane og feilmeldingane skal vere til hjelp ved utfylling av skjema, for å sikre best mogleg kvalitet. Dersom utfyllinga av skjema er fullstendig, skal ein ikkje merke noko til desse. Har skjemaet manglar ved gjennomføring av kontroll, blir dette illustrert ved ei fargekoda feilmelding. Det er berre feilmeldingane gitt ved raud skrift som hindrar innsending av skjema. Meir informasjon om betydninga av ulike fargekodar for feilmelding finst på framsida av skjemaet. 

Feilmeldingar oppstår likevel ved ei rekkje forhold:

•  Ved manglande utfylling av skjemaceller

•  Ved inkonsistens mellom skjemaceller som har ein logisk samanheng. Desse kontrollane kan også gå på tvers av bolkane i skjema.

•  Feilmeldingane som kontrollerer tal og berekningar gjort av kommunen, skil ikkje mellom store og små avvik. Derfor må kommunen sjølv vurdere om det er gjort feil ved innlegging av data, og om desse feila er så små at dei kan passere.

Dersom det kjem mange feilmeldingar på ein skjemabolk, vil ein oppleve at det er vanskeleg å vite kva feilmelding som gjeld kva celler. Eit triks då er å føre markøren bort til eitt av skjemacellene med feil, men utan å klikke på cella. Då vil feilmeldinga bli synleg ei kort stund til høgre og nedanfor markøren, og det blir enklare å orientere seg om kva feilen gjeld. Dersom det er vanskeleg å navigere til kva celle feilmeldinga gjeld, er det mogleg å trykkje på feilmeldinga og då vil markøren plassere seg i gjeldande celle.

2.1.2 Delegering av skjemabolkar til andre fagpersonar/avdelingar

Det kan vere at personen som er ansvarleg for utfyllinga av skjema ikkje har oversikt over enkelte av fagtema. Dersom dette er tilfellet, kan ein elektronisk delegere skjemautfyllinga til andre fagfolk i kommunen. Oppskrift for korleis dette blir gjort, er beskrive på nyheitssida til KOSTRA-innrapportering (ssb.no).

2.1.3 Oppretting av PDF

Det kan vere praktisk å opprette ein PDF versjon av skjemaet. Både for å få oversikt over innhaldet, eller i samband med delegering av skjemabolkar. Øvst til høgre i skjema er det derfor eit PDF-symbol som lagar ei PDF-fil av skjemaet slik det ser ut i det ein klikkar på symbolet. Fleire skjemaelementer føreset at du har opna desse ved å fylle ut eit overordna spørsmål. Viss du ikkje har starta utfyllinga av skjema enno, vil desse ikkje vere synlege. Og då vil PDF-fila innehalde færre spørsmål sett i samanheng med kva som skal rapporterast.

Vi gir deg derfor eit tips for å få eit fullstendig PDF-skjema:

•  Start utfyllinga av skjema med «tilfeldige» tal på nøkkelceller som opnar andre celler. Dette gjeld i all hovudsak for bolk F og G i skjema.

2.2 Utfylling av celler med ulike formål

Det blir fylt ut eitt skjema per kommune. Skjemaet er gjort tydeleg med omsyn til kva celler som skal fyllast ut og ikkje (sjå også forklaring i skjemabolk A).

•  Celler til ordinær utfylling: Dette er celler som normalt kan og fortrinnsvis skal fyllast ut. Desse cellene er viste på vanleg nøytral bakgrunn, og er dominerande i skjemaet. Sjå forklaring nedanfor.

•  Obligatoriske celler: Skjemaet kan ikkje sendast inn med mindre cellene er fylt ut med eit godkjent innhald. Obligatoriske celler har ingen særskild markering i skjema, men det blir gitt ei tydeleg feilmelding: «Feltet må fyllast ut», dersom cella er tom, og før skjemaet kan sendast inn. Rettleiinga inneheld detaljerte skildringar av kvar enkelt seksjon for utfylling. I den forlenginga blir gjort greie for det for, i rettleiinga, kva celler som er obligatoriske å fylle ut.

•  Celler som må fyllast ut under særlege vilkår: Dette er celler som berre skal fyllast ut dersom særskilde vilkår er oppfylte. Eksempelvis dersom kommunen svarer «Ja» på eit inngangsspørsmål, eller eit overordet spørsmål har ein verdi større enn null (0). Slike celler har ein lysegrå fargetone i bakgrunnen.

•  Celler som ikkje kan fyllast ut (summeringar, berekningar m. v.). Desse cellene har ein mørkegrå fargetone i bakgrunnen.

TIPS for klarheit og riktigheit i skjema:

•  Viss du ikkje får til å lese eller taste inn verdiar i ei celle: Klikk på ei anna celle, for deretter å gå tilbake til den opphavlege cella.

•  Fyll ut matrisene horisontalt, før du fyller inn nedover!

•  Fyll ut så mykje som mogleg før du trykkjer «kontrollere» (nedst til venstre i skjermbiletet). Då slepper du unødvendige feilmeldingar fordi kontrollane også sjekkar dei cellene som ikkje er fylt ut enno.

•  Ver merksam på at dersom du må forlate skjemaet før alt er utfylt, vil du risikere å miste det du har lagt inn. Dette kan du unngå ved å opne ein annan bolk (utan å måtte leggje inn data).

Merk: Det er stor forskjell på om det ikkje har vore aktivitet innanfor eit saksområde, eller om aktivitetsnivået er ukjent. For å få fram tydeleg informasjon om dette, gjeld følgjande regel for utfylling:

•  Celler til utfylling skal så langt som mogleg blir fylt ut.

•  Viss det ikkje har vore førekomstar av bestemde kategoriar under eit obligatorisk spørsmål, skal det fyllast ut med talet null (0).

•  Dersom kommunen av ulike årsaker ikkje veit svaret på eit spørsmål som ikkje er obligatorisk, skal cella ikkje fyllast ut.

2.2.1 Manøvrering i skjema

I boksen nedanfor blir det illustrert korleis skjema fungerer under utfylling. Dømet nedanfor er eit utdrag frå skjemabolk C3 «Omfang av planbehandlinga og reguleringsplanar». Figuren under illustrerer at når ei celle blir fylt ut med eit tal større ein null (0), medfører dette at nye celler blir opna for utfylling, og dessutan at innhaldet i andre celler blir berekna.

Framgangsmåten for utfylling (raude piler) er som følgjer:

•  I dømet over startar det med at utfyller markerer at det er sendt ut 7 reguleringsplanar på høyring og 3 reguleringsplanar er vedtekne i rapporteringsåret (kolonne f, spørsmål 3 og 4). Føresetnaden for å komme vidare er at svaret er utfylt, og at dette talet er større enn 0.

•  Spørsmål 3 opnar same spørsmålet i kolonne f2, og spørsmål 3a, kolonne a.

•  Spørsmåla 3a og 4 opnar tilsvarande spørsmål i kolonne f2 for utfylling.

•  Viss talet i spørsmål 4, kolonne *f2 er større enn 0, blir spørsmål opna 4a for utfylling.

•  (Utanfor biletutsnittet her opnar spørsmål 4a for utfylling av saksbehandlingstid, bolk C4.)

I bakgrunnen går føre seg automatiske berekningar (blå piler):

•  Når alle spørsmåla i kolonnane f og f2 er fylt ut, blir svaret berekna på tilsvarande spørsmål i kolonne f1 ved enkel subtraksjon mellom kolonne f og kolonne f2.

•  Når spørsmål 4a er fylt ut, blir ein tilsvarande subtraksjon gjord mellom spørsmåla 4 og 4a.

3. Gjennomgang av bolkane til skjemaet

I etterfølgjande delkapittel følgjer ein detaljert gjennomgang av kvar enkelt spørsmålsseksjon/bolk i skjemaet. Spørsmålsformuleringa blir gjord tydeleg og det blir vist til eksterne lenkjer for ytterlegare informasjon om dataa som blir henta inn. Inneheld informasjon om funksjonaliteten til skjemaet og vi tilrår å lese gjennom.

A. Opplysningar om kommunen

Det er svært viktig at namn, e-postadresse og telefonnummer til skjemaansvarleg blir fylt ut. Dette forenklar eventuell kontakt for revisjon i etterkant av innlevert skjema, og dessutan andre tilbakemeldingar frå SSB.

B. Gebyrer

Gebyret for inneverande år og rapporteringsåret skal oppgivast for høvesvis:

•  Oppføring av einebustad. Dette gjeld ny bustadbygning med éi bueining, jf. Pbl. § 20-1a.

•  Skiping av grunneigedom på 750 m2, jf. matrikkellova § 5 og § 32.

Gebyr i plan og bygningslova: Lovfesta føresegner om gebyr står nedfelt i plan og bygningslova (pbl.) § 33-1. Oppgje byggjesakgebyret (ekskl. mva.) for oppføring av einebustad siste år (ny bustadbygning med éi bueining), jf. pbl. § 20-1 a. Gebyret skal gjelde for rapporteringsåret. Dersom kommunen bereknar gebyr etter storleiken på bustaden, blir gebyr angitt ved 200 m2 bruksareal.

Gebyr for skiping av grunneigedom. Gebyret skal omfatte berre sjølve skipinga av grunneigedommen, dvs. gebyr for oppmålingsforretning med tilhøyrande matrikkelføring. Eigedomsstorleiken er sett til 750 m2, men dersom kommunen opererer med andre eigedomsstorleikar, kan gebyrsatsen oppgivast for eigedommar mellom 500 og 1 000 m2 (jf. matrikkellova § 5 anna ledd og § 32 første ledd).

Tinglysningsgebyr og gebyr for delingssøknad skal ikkje takast med.

C. Omfang og saksbehandlingstid for byggjesøknader, delsøknader, oppmålingsforretningar og eigarseksjoneringsbehandlingar

Det er verd å merke seg at byggjesakskjemaets ulike talnummerte bolkar ikkje følgjer ei kronologisk rekkjefølgje. Dette gjer seg gjelda i bolk C, der skjemaet blir innleidd med bolk C10. Rekkjefølgja til bolkane blir illustrert i delkapittelet sakstypar, der ein ser rekkjefølgja i skjema.

1.Søknadstypar: Følgjande søknadstypar skal rapporterast:

•  Hovudtal for omfang av byggje- og dispensasjonssøknader  (bolk C10)

•  Rammesøknader  (bolk C11)

•  Eitt-trinnsøknader  (bolk C12)

•  Søknader utan ansvarsrett  (bolk C13)

•  Dispensasjonssøknader  (bolk C15)

•  Igangsetjingsløyve, mellombelse bruksløyve og ferdigattestar  (bolk C16)

•  Skiping og endring av eigedom  (bolk C2)

•  Oppmålingsforretningar  (bolk C3)

•  Eigarseksjoneringar  (bolk C4)

Bolk C14 inneheld berre berekna tal for byggjesøknadene, og kan ikkje fyllast ut. Eventuelle korrigeringar for bolk C14 må skje i bolkane C11, C12 eller C13.

2.Spørsmålsstilling:

Spørsmålsstillinga i bolk C er identisk for alle underkategoriar, bortsett frå bolk C16 som er forenkla då det berre er hovudspørsmåla som er inkludert.

I bolken til skjemaet C er det eit grunnleggjande skilje mellom talet på mottekne søknader og talet på behandla søknader. For kvar av desse er det høvesvis eitt og to tilleggsspørsmål.

Spørsmålsstillingane er:

1.  Talet på søknader motteke:

1.1 Av dette talet på mangelfulle søknader motteke kvar det vart bede om tilleggsinformasjon

2.  Talet på søknader behandla

1.2 Av dette talet på søknader med saksbehandlingstid over lovpålagd frist

3.  Gjennomsnittleg saksbehandlingstid, kalenderdagar

For dei enkelte spørsmålsstillingane gjeld:

1. Talet på søknader motteke: Det skal oppgivast talet på registrert (journalførte) mottekne søknader det siste året:

•  Søknadene skal teljast anten dei er ferdigbehandla eller ei.

•  Søknader som ikkje blir behandla, men returnerte på bakgrunn av formelle feil m.m., skal også teljast her.

•  Søknader som er journalførte, men som seinare blir trekt skal også teljast her.

1.1 Av dette talet på mangelfulle søknader motteke kvar det vart bede om tilleggsinformasjon

•  Det spørst om kor mange mangelfulle søknader som vart mottekne i rapporteringsåret, og som medførte krav om tilleggsdokumentasjon (mangelbrev). Talet er ei delmengd av talet oppgitt i spørsmål 1, og heilt uavhengig av talet som blir oppgitt i spørsmål 2.

•  Mangelfulle søknader er søknader der det ikkje kan gjerast vedtak utan innhenting av supplerande opplysningar, eller søknadene må returnerast då dei er ufullstendige.

•  Kommunen kan stille fleire spørsmål om tilleggsinformasjon til ein søknad i løpet av ein saksbehandlingsprosess. Det spørst likevel ikkje etter talet på spørsmål kommunen har stilt eller talet på brev som går ut i samband med ein søknad, men om talet på søknader der kommunen har funne det nødvendig å be om tilleggsdokumentasjon eller eventuelt returnere søknaden.

•  Punktlista nedanfor gjeld for spørsmål 1.1, og er identisk som punktlista for spørsmål 1:

•  Søknadene skal teljast einte dei er ferdigbehandla eller ei. Det avgjerande er at mangelbrevet vart sendt i rapporteringsåret. Dersom søknaden kom inn i rapporteringsåret og mangelbrevet vart sendt året etter, skal dette brevet berre rapporterast for året det vart sendt.

2. Talet på søknader behandla: Saksbehandlingsomfanget skal berre bereknast for søknader som er avslutta i løpet av rapporteringsåret:

•  Dersom søknaden er motteken i førre år, og vedtaket fatta i rapporteringsåret skal søknaden teljast med.

•  Søknader som er mottekne i rapporteringsåret, men der vedtaket ikkje er fatta i rapporteringsåret skal ikkje teljast med, men rapporterast i neste års skjema.

•  Søknader som er mottekne, men som blir trekt før behandling skal ikkje teljast med i rapporteringsåret for dette skjemaet.

•  Søknader som er mottekne, men som blir trekt etter vedtak skal inkluderast i rapporteringsåret for dette skjemaet.

Spørsmålet gjeld alle typar tiltak som krev løyve etter:

•  pbl § 20-3 jf. §20-1 for søknadspliktige tiltak med ansvarsrett

•  pbl §20-4 jf. § 20-1 for søknadspliktige tiltak utan ansvarsrett

Talet på søknader under spørsmål 2. Talet på søknader behandla blir nytta i samband med rapportering av gjennomsnittleg saksbehandlingstid, og i den forlenginga søknader med lengre saksbehandlingstid enn lovpålagd frist (spørsmål 2.1 og 2.2).

2.1 Av dette talet på søknader med saksbehandlingstid over lovpålagd frist

Det skal teljast opp talet på søknader der saksbehandlingstida overskreid lovpålagde fristar. Fristane er ulike kva det gjeld saksbehandlingstypane (sjå kolonneoverskrifter). Spørsmåla gjeld berre formelt korrekte søknader der kommunen har gjort vedtak, ikkje søknader kommunen har avvist før behandling. Merk: Dersom kommunen ikkje har nokon saker med overskriden frist, fyll ut med talet 0 (null).

Det blir spurt etter talet på saker/rekvisisjonar/krav som har behandlingstid lengre enn lovpålagd tid, og der den forlengde saksbehandlingstida ikkje kjem av ein av følgjande årsaker:

•  Saksbehandlingstida spring først når forskotpliktige gebyr er betalte.

•  Når det er nødvendig med løyve etter plan- og bygningslova eller seksjoneringsvedtak for å få saka matrikkelført, spring ikkje saksbehandlingstida før dette løyvet eller vedtaket ligg føre.

•  Fristen blir forlengt for den tida som går med til tinglysing og supplering av opplysningar frå rekvirenten.

•  Saksbehandlingstida spring ikkje når føringa blir klaga på eller når føringa er avhengig av avgjerd i klagesak.

•  Fristen blir forlengt for den tida som går med til utsetjing med heimel i matrikkellova § 39 i forskrifta 2. ledd. Kommunen kan dessutan forlengje fristen med fire veker dersom dette er nødvendig for å få partar til å møte til oppmålingsforretninga.

•  Kommunestyret sjølv kan i forskrift vedta at saksbehandlingstida ikkje spring i ei bestemd tid om vinteren. Dersom kommunen ikkje kan vise til ei slik forskrift, spring saksbehandlingstida også om vinteren.

•  I praksis spørst det etter talet på saker der kommunen har vore forplikta til å redusere oppmålingsgebyret pga. lang saksbehandlingstid.

•  Merk: For oppmålingsforretningar spesielt, gjeld følgjande: talet på søknader/rekvisisjonar/krav med saksbehandlingstid utover lovpålagd frist. Jf. matrikkelforskrifta § 18

2.2 Gjennomsnittleg saksbehandlingstid, kalenderdagar

Gjennomsnittleg saksbehandlingstid blir berekna på grunnlag av ferdigbehandla søknader (som det er gjort vedtak om) i løpet av rapporteringsåret.

Merk: Det er tida som kommunen sjølv har ansvaret for anten dette er administrativ eller politisk behandling som skal rapporterast i skjema. Det vil seie at dersom saka går tilbake til søkjar for tilleggsopplysningar, eller at saka blir behandla hos Statsforvaltaren, så skal ikkje desse tidene teljast med i gjennomsnittsberekningane.

Søknader som ikkje er behandla ferdig i løpet av rapporteringsåret (det vil seie mottekne søknader som ikkje er behandla søknader), skal ikkje inngå verken i saksbehandlingstida for søknaden eller i søknader som fekk lenger saksbehandlingstid enn det som er lovpålagt, då vedtak i søknaden berre skal teljast det året vedtak blir gjort.

For alle spørsmål om saksbehandlingstid gjeld at ein spør etter kalenderdagar (ikkje arbeidsdagar). Det betyr at helgedagar, heilagdagar, høgtider, feriar m.m. skal reknast med. Perspektivet skal vere tida sett frå tiltakshavars/synspunktet til rekvirenten; kor lenge må vedkommande vente på behandlinga til kommunen av søknad, uavhengig av om søknaden blir innvilga eller avslått.

For byggjesaker er berekning av saksbehandlingstid forklart nærare i SAK10 § 7-2 om berekning av tidsfristar.

Det skal bereknast gjennomsnitt for alle typane søknader der det er oppgitt at kommunen har gjort vedtak (sjå bolk C).

Gjennomsnittet skal bereknast som:

•  Talet på kalenderdagar for alle saker i sum dividert på talet på saker.

•  Rund av til næraste heile kalenderdag (ikkje desimaltal), etter vanleg regel for avrunding.

3.Definisjonar og kommentarar

Starttidspunkt: Starttidspunktet er når saka er motteken på formelt korrekt måte, dvs. at feil eller ufullstendighet i søknad o.l. er lukt vekk og kommunen kan registrere saka som fullstendig. Dette blir rekna som starttidspunktet for saksbehandlingstida.

Dersom dokumentasjonen er nødvendig, men manglar, vil tidsfristen ikkje starte før kommunen har fått ein” fullstendig” søknad. Slike manglar kan også gi grunnlag for at søknaden blir send i retur, slik det er beskrive i rundskriv H-13/04

Tid medgått til eventuell klagebehandling skal ikkje medreknast.

Sluttidpunkt: Saksbehandlingstida spring til søknaden blir avgjord ved eit vedtak i kommunen.

Føresegner om tidsfristar for saksbehandlinga er gitt i pbl § 21–7. Kommentarar: For meir detaljert informasjon om berekning av saksbehandlingstid, blir det vist til § 7-2 i SAK 10 (Rettleiing til byggjesakforskrifta frå Direktoratet for byggkvalitet – DiBK)

I vedtaksåret skal summen av saksbehandlingstida i vedtaksåret og i førre år blir tald med, dvs. at dersom ein søknad blir fremja 1. november året før, og avgjort 15. mars året etter, er saksbehandlingstida:

1. november – 31. desember:  30 + 31 dagar  =  61 dagar

1. januar – 15. januar:  15 dagar  =  15 dagar

I alt  =  76 dagar

4.Spørsmålsgrupperingar (kolonnane i skjema) Spørsmålsgrupperingane er standardiserte, og nummereringa er eintydig. Ikkje alle kolonnane gjeld for alle søknadstypane – dette kjem fram av skjemaet.

Standard spørsmålsgruppering er:

•  I alt

•  Herav søknader i samsvar med plan

•  b1. Av dette med 3 vekers frist

•  b2. Av dette med 12 vekers frist

•  Herav søknader som ikkje er i samsvar med plan

•  Søknader med 12 vekers frist i alt

Nokre av tala her må fyllast ut, medan andre blir berekna automatisk. Samanhengen mellom kolona er forklart nedanfor. Viktig: Kommunen må sjekke om dei berekna tala ser korrekte ut. Viss nei, må dei utfylte tala korrigerast! For dei enkelte spørsmålsgrupperingane (kolonnane i skjema) gjeld:

•  a. I alt: Under dette spørsmålet skal ein registrere talet på søknader som kommunen har fått/behandla. Dermed skal søknader som ikkje er i samsvar med plan, og dessutan dispensasjonssøknader til dei enkelte søknadstypane også blir inkluderte (sjå spørsmålsbolk C2). «I alt» må fyllast ut først--og vere større enn 0 (null)—for at vidare utfylling i resten av kolonnane skal vere mogleg.

•  b. Av dette søknader i samsvar med plan i alt: Data som skal fyllast inn i denne kolonnen er søknader som ikkje krev dispensasjon etter plan- og bygningslova (dette gjeld ofte søknader innanfor byggjeområde).Dersom svaret er større enn 0 (null), skal spørsmålet (talet på og saksbehandlingstid) blir fordelt på bakgrunn av saker med 3 vekers og 12 vekers frist. Unntaket er rammesøknader, oppmålingsforretninger og eigarseksjoneringssaker, der skjema tek utgangspunkt i at alle søknader har frist på 12 veker.

•  b1. Av dette søknader i samsvar med plan, med 3 vekers frist: Kolonne b1 er ein underkategori av kolonne b. Talet som blir fylt inn i ruta må derfor vere mindre enn eller likt som talet i kolonne b.

•  b2. Av dette søknader i samsvar med plan, med 12 vekers frist: Kolonne b2 er ein underkategori av kolonne b, og er eit automatisk berekningsfelt som ikkje krev innrapportering av data. Talet i kolonne b2 er lik summen av kolonne b minus b1 (b-b1=b2).

•  c. Av dette søknader som ikkje er i samsvar med plan: I kolonne c spørst det etter søknader som på ein eller fleire måtar krev unntak frå plan- og bygningslova, utan at det dermed er å rekne som ein dispensasjonssøknad. Reglane for dette er:

o  Unntak frå plan: krev dispensasjon etter pbl. §19

o  Unntak frå byggjesakreglar:

o  Unntak frå nybygg krev dispensasjon etter pbl. kapittel 19

o  Unntak frå eksisterande bygg kan vere: anten dispensasjon etter pbl. kapittel 19, eller fråvik etter pbl. §31-2. Det er den sistnemnde typen av søknad som ikkje er i samsvar med plan som skal registrerast i kolonne c i skjema.

•  d. Søknader med 12 vekers frist i alt: Kolonne d er ein automatisk berekningskolonne, og skal dermed ikkje fyllast ut. Talet som blir registrert i kolonne d svarer til summen av b2 «Søknader etter plan med 12 vekers frist» og c «Søknader som ikkje er i samsvar med plan».

Unntaket er for spørsmål 2.2 som omhandlar saksbehandlingstid. Forklaring følgjer i avsnittet under.

Spørsmålsformulering for C15 - dispensasjonssøknader

Spørsmåla under bolk C15 skil seg frå annan gruppering av spørsmål.

•  C15a. Dispensasjonssøknader i alt: I kolonne C15a. skal det registrerast alle søknader kommunen har fått som medfører dispensasjon frå lovverket, blir referert til pbl § 19. Merk: Dersom søknad medfører dispensasjon frå både planreglar og byggjesakreglar, skal søknaden berre registrerast éin stad. Den viktigaste årsaka til dispensasjonen avgjer kva kategori søknaden skal plassars innanfor.

•  b. Av dette dispensasjon frå plan: Med dispensasjon frå plan og planreglar meiner ein dispensjon frå plandelen i plan- og bygningslova (eit døme er krav om at eit område skal regulerast eller krav som kjem frami arealplanen til kommunen med planreglar. Søknad om dispensasjon frå kommuneplan for bustadbygging i LNFR-område er eit døme på dette).

•  c. Av dette dispensasjon frå byggjesakreglar: Med dispensasjon frå byggjesakreglar meiner ein dispensasjon frå byggjesakdelen av lova, i betydning av Byggteknisk forskrift. Unntak etter pbl. §31-2 om tiltak på eksisterande byggverk skal ikkje inkluderast i utfyllinga. Det er ikkje tilgang til å gi dispensasjon frå dei alminnelege saksbehandlingsreglane. Føresegnene for dispensasjon er særleg heimla i pbl. § 19-1. Dette vil gjelde søknader som fråvik føresegner i plan- og bygningslova – eller i forskriftene til denne. Eksempelvis vil dette kunne gjelde søknader om å fråvike krav til universell utforming ved rehabilitering av eldre bygg.

Berekning av saksbehandlingstid

Berekning av saksbehandlingstid skal gjerast for lågaste nivå av sakstypar, dvs. for byggjesaker i kolonnane b1, b2 og c. Dei oppgitte saksbehandlingstidene blir aggregerte automatisk opp til saksbehandlingstid på overordna nivå, som eit vege gjennomsnitt (dersom der er mange saker med eksempelvis 3 vekers frist, tel dei meir enn få saker med 12 veker frist). Prinsippet er slik:

Saksbehandlingstid for sakstype b =

  ((talet på behandla søknader for b1 * gjennomsnittleg saksbehandlingstid for *b1)

+  (talet på behandla søknader for b2 * gjennomsnittleg saksbehandlingstid for *b2))

/  (talet på behandla søknader for b1 + talet på behandla søknader for *b2).

Merk: Ansvarleg bruker for utfylling av skjema treng ikkje ta omsyn til denne formelen ved utfylling. Det som er viktig er at brukaren har fylt ut dei aktuelle input-cellene (b1, b2 og c) slik at berekninga kan utførast. NB: Generelt gjeld at berekninga berre blir utført dersom alle celler som inngår er utfylte. Det er nokre unntak frå dette, m.a. når input-celler er sperra for utfylling, gjerne fordi ei nærståande celle er fylt ut med 0 (null) eller manglar utfylling. Eit døme på dette at dersom talet på dispensasjonssaker er 0 (null) vil det ikkje vere mogleg å rapportere saksbehandlingstid for dispensasjonssaker.

Utdjupande forklaringar av bolk C i skjema

I etterfølgjande avsnitt følgjer ei presis forklaring av kvar enkelt underbolk i skjema. Formålet er å presisere kva som skal rapporterast inn innunder kvar enkelt underbolk.

C10. Hovudtal for omfanget av byggje- og dispensasjonssøknader

Hovudtalane for byggje- og dispensasjonssøknader (bolk C10, spørsmål 1 og 2) er obligatoriske, og må fyllast ut for at skjema skal kunne leverast inn. Dette gjeld alle typar tiltak som krev løyve etter:

•  pbl § 20-3 jf. § 20-1 for søknadspliktige tiltak med ansvarsrett, og

•  pbl § 20-4 jf. § 20-1 for søknadspliktige tiltak utan ansvarsrett

Det skal teljast opp alle søknader som knyter seg til sjølve byggjeløyvet. Igangsetjingsløyve m.m. skal ikkje teljast med. Kolonne a. er ein sum av rammesøknader, eitt-trinnsøknader med ansvarsrett og eitt-trinnsøknader utan ansvarsrett. Denne summen skal så fordelast på kolonne b, c og d. Dispensasjonssøknader inngår ikkje i summen. Dersom ein byggjesøknad er følgd av ein dispensasjonssøknad, skal han teljast både som byggjesøknad (ramme, eitt-trinn eller utan ansvar) og som dispensasjonssøknad (kolonne e). Ein dispensasjonssøknad (kolonne e) som det ikkje følgjer ein byggjesøknad eller ein søknad om skiping/endring av eigedom til (det vil seie ein «prøveballong for å sjekke ut om ein faktisk får dispensasjon før ein ev. går vidare i prosessen og sender inn byggjesøknad), skal teljast som ein dispensasjonssøknad. Både mottekne og behandla søknader skal teljast opp. NB! Ein søknad som omhandlar fleire typar tiltak, men som er innsende og journalførte som éin søknad, tel som éin søknad. Skiping og endring av eigedom skal oppgivast i hovudtaltabellen i kolonne f. Saksområdet er nærare behandla i bolk C2.

C11. Rammesøknader

Rammetillatelse kan givast for forhold som ikkje krevst avklart før igangsetjingsløyvet blir gitt. I samband med rammeløyvet blir det gjennomført i hovudsak ei avklaring om tiltaket i det heile kan realiserast på den aktuelle staden i forhold til gjeldande arealplanar eller framtidig ønskt arealdisponering, og dessutan dei ytre og innvendige rammer for tiltaket, som plassering, grunnforhold, høgd, avstand til nabogrenser, visuell utforming, grad av utnytting osb. Sjå byggjesakforskrifta for ytterlegare informasjon og rettleiing.

Kravet til opplysningar som skal givast ved søknad om rammeløyve og igangsetjingsløyve er regulerte i byggjesakforskrifta § 5-4. Spørsmålet gjeld rammesøknader med 12 vekers frist, sjå pbl:  jf. kap. 20, jf. § 21-2 femte ledd  og jf. §21-7.

C12. Eitt-trinnsøknader MED ansvarsrett

Sjå plan og bygningslova for ytterlegare informasjon om eitt-trinnsøknader med ansvarsrett: pbl. kap. 20 og pbl. § 21 -2

C13. Eitt-trinnsøknader UTAN ansvarsrett

Sjå plan og bygningslova for ytterlegare informasjon om eitt-trinnsøknader utan ansvarsrett: pbl. kap. 20 og pbl. § 21 -2.

C14. Byggjesøknader i alt

Bolk C14. Byggjesøknader i alt er ein automatisk summeringsbolk av tilsvarande celler rapportert for rammesøknader (bolk C11), eitt-trinnsøknader med ansvarsrett (bolk C12) og eitt-trinnsøknader utan ansvarsrett (bolk C13). Søknader om oppretting og endringar i eigedom (bolk C2) er ikkje medrekna i tala. Då cellene er automatisk summeringsbolkar, skal det ikkje skrivast inn tal i cellene. Tala blir summerte/blir berekna med utgangspunkt i tala som er oppgitt ti tidlegare bolkar, uavhengig av om celler er blanke eller har eit innhald.

C15. Dispensasjonssøknader

Her blir ført alle søknader med tilknyting til bygging eller skiping/endring av eigedom som medfører dispensasjon frå plan og lovverk. Merk at dersom søknaden medfører dispensjon både frå plan, planreglar og byggjesakreglane (ned nedanfor), skal det førast som éin dispensasjonssøknad. Merk: under dispensasjonssøknader blir førte alle typar dispensasjonar, også dei som gjeld skiping og endring av eigedom.

C16. Igangsetjingsløyve, mellombelse bruksløyve og ferdigattestar

C16.a. Igangsetjingstiltak (IG) er eit løyve til å starte arbeidet med eit tiltak. Sjå pbl §21 Søknad om løyve for ytterlegare informasjon. Det er berre gitte igangsetjingstiltak der søknaden er delt i ramme og IG som skal rapporterast under spørsmål C16.a. (dvs. IG gitt etter rammeløyve). Eittrinns-søknader blir ikkje talde saman med IG. C16.b. Mellombels bruksløyve (MB) er eit tidsavgrensa løyve til å ta i bruk byggverket. Det skal komme fram kva arbeid som står att, og dessutan ein frist fir ferdigstilling. For bygningstekniske installasjonar kan det givast driftsløyve før dei skal takast i bruk. Sjå elles pbl. § 21-10. 3. ledd for ytterlegare informasjon. C16.c. Ferdigattest (FA) gir det endelege godkjenninga til å ta byggverket i bruk, jf. pbl §21-10, 1. og 2. ledd.

C2. Skiping og endring av eigedom

Opprettelse og endring av eigedom som er søknadspliktig etter pbl §20-2 gjeld tiltaka i §20-1, bokstav m: «Skiping av ny grunneigedom, ny anleggseigedom eller nytt jordsameige, eller skiping av ny festegrunn for bygsling som kan gjelde i meir enn 10 år, eller endring av grenser for slike matrikkeleiningar som ikkje kan behandlast som grensejusteringar, jf. matrikkellova». Saksområdet omfattar saker etter matrikkellova §5 1.ledd, bokstav a. Rapportering for denne sakstypen gjeld både søknader i samsvar med plan, og dessutan søknader som ikkje er i samsvar med plan (i form av dispensasjonssøknader).

C3. Oppmålingsforretningar

Nytt for rapporteringsåret er at oppmålingsforretningane i alt skal fordelast på «under-sakstypar», høvesvis etter plan- og bygningslova og matrikkellova. Det er desse under-sakstypane som skal fyllast ut. Summar og gjennomsnitt i kolonne a blir berekna automatisk. Oppmålingsforretning er definert i matrikkellova § 3 bokstav h) som «den oppgåva som går ut på å klarleggje og beskrive grenser og rettar til fast eigedom, og gi nødvendig dokumentasjon for matrikkelføring, jf. §33».

C4. Eigarseksjoneringssaker

Nytt av året er at det i tillegg til dei reine seksjoneringssakene (i kolonne b), også skal rapporterast på reseksjoneringar og oppheving av seksjonering. Summar og gjennomsnitt for seksjoneringsverksemd i alt blir berekna automatisk. Definisjonen av ulike former for Eigarseksjoneringar er gitt i Eierseksjonsloven §4. I skjema skal talet på eigarseksjoneringssaker av dei ulike seksjoneringsformene rapporterast, ikkje talet på eigarseksjonar som resultat av saksbehandlinga (talet på eigarseksjonar kan hentast frå matrikkelen).

D. Resultat av behandling av søknader

Dersom det ikkje er behandla nokon saker med angjeldande utfall, skal celleinnhaldet fyllast med talet 0 (null), så sant cella er opna for utfylling. Dette gjeld for alle sakstypar. Innleiingsvis i rettleiinga kjem det fram kva endringar som finst ved årets skjema. Under bolk D «Resultat av behandling av søknader», er det fleire endringar ved årets skjema som er verd å merke seg. I tillegg til sjølve byggjesøknadene, skal også resultatet av saksbehandlinga rapporterast i form av:

•  skiping og endring av eigedom i rapporteringsåret matrikulering

•  utan fullført oppmålingsforretning (MUF)

•  seksjonering/reseksjonering/oppheving av seksjonering

Definisjonar og tips til bruk ved utfyllingsarbeidet

•  *LNF-/LNFR-område: Jfr. pbl § 11-7 nr. 5 (Landbruks-, natur- og frilufts formål, og dessutan reindrift).

•  Område med byggjeforbod langs ferskvatn: Område angitt i kommuneplanens arealdel med føresegner om byggjeforbod langs vassdrag, jf.. pbl. § 1-8. For markaområder skal det medreknast eit 100-meterbelte frå det som er klassifisert som vatn og vassdrag i temakart (sjå siste avsnitt under rettleiinga til spørsmål *1a).

•  100-meterbeltet langs sjø (saltvatn) og utanom byar og tettstader: Omfattar heile 100-metersona langs sjø utanom by- og tettstadsområda, også dei områda som ikkje blir omfatta av byggjeforbodet i pbl. § 1-8 fordi dei er regulerte, avsett til byggjeområde eller område for råstoffutvinning i kommuneplanen eller det er gitt føresegner om spreidd utbygging etter pbl. § 11-7 nr. 5 bokstav b.

•  Byar og tettstader: Byar og tettstader kan vere friteke frå føresegnene i plan- og bygningslova om forbod mot tiltak i strandsona og langs vassdrag, gjennom byggjegrenser gitt i kommuneplanens arealdel eller i reguleringsplanar. Der slike område ikkje er fastsette, kan SSBs tettstadsstatistikk vere til hjelp (sjå rettleiing til bolk I i skjemaet).

•  Nye bygningar: Omfattar alle nye bygningar, også uthus og naust, inkludert erstatningsbygg. Følgjande gjeld:

o  Bygningar i byggjeområde i byar og tettstader skal ikkje medreknast i saker i LNF-/LNFR-område.

o  Bygningar knytt til landbruk skal ikkje medreknast.

o  Tilbygg osb. skal ikkje medreknast.

o  Dersom eit kombinert anlegg, eksempelvis bryggje, også består av hus, blir omfatta både bryggjeanlegget og huset i søknadsbehandlinga og oppteljinga av vedtak.

o  Kombinerte eller andre anlegg utan bygningar, t.d. bryggjer, blir ikkje omfatta av spørsmåla E2a - E3a.

Funksjonalitet: Funksjonaliteten er i hovudsak den same som for tidlegare årgangar. Det er likevel gjort marginale justeringar, som blir skisserte i avsnittet under.

Utfylling av skjema:

•  Tal større enn 0 i hovudspørsmåla 1-5, kolonne a, opnar for opplysningar om innvilga eller avslått i, kolonnane b og c.

•  Tal større enn 0 i hovudspørsmåla 2-4 opnar også for meir detaljert rapportering om enkelte sakskompleks (sjå *a-spørsmåla nedanfor).

•  Tal større enn 0 i kolonne b i spørsmåla 1, 2, 3, 3a og 5 opnar for utfylling av om søknad er innvilga i samsvar med plan eller dispensasjon frå plan. (For spørsmåla 2a, 4, 4a og 4b vil ein innvilga søknad alltid vere etter dispensasjon, og dette blir automatisk utfylte når dei andre kolonnane for spørsmålet er fylt ut). Det blir kontrollert at summar og delsummar på tvers stemmer.

Utdjupande forklaringar av bolk D i skjema: I det vidare følgjer ei forklaring av kvar enkelt kategori innanfor skjemabolk D. I første omgang blir gjennomgått kvar enkelt tabellkolonne som blir nytta i skjema, innunder kvar enkelt bolk. Deretter følgjer ei forklaring av skjemaets tabellrader. Gjennomgang av tabellkolonnane i bolken til skjemaet D.

•  Kolonne a. Vedtak i alt. Alle vedtak som omhandlar byggjesøknader i dei aktuelle områda alt skal oppgivast (med unntak for spørsmål 1b som er ei summering av radene nedanfor). Tidlegare vart talet på vedtak i alt berekna som sum av kolonne b (som er sum av b1 og b2), og c, men kommunen kan gjere fleire typar vedtak enn dei som er skisserte i tabellen, men som KOSTRA ikkje etterspør. Talet i kolonne a kan derfor vere likt eller større enn summen av kolonnane b og c.

•  Kolonne b. Av dette: Innvilga i alt. Her skal oppgivast kor mange søknader kommunen innvilga i alt. Dersom talet er større enn 0, skal det også oppgivast tal i kolonnane b1 og b2. Summen av desse tala igjen skal stemme med talet oppgitt i kolonne b.

•  Kolonne b1. Av dette: Innvilga gjennom vedtak i samsvar med plan. Her skal oppgivast alle vedtak som ikkje på nokon måte avvik frå regelverket med omsyn til planreglane. Byggverk som krev dispensasjon frå bygningsreglane, men som er i tråd med planreglane, blir her ført.

•  Kolonne b2. Av dette: Innvilga gjennom vedtak om dispensasjon frå plan. Her skal oppgivast alle vedtak som krev ein dispensasjon frå planreglane. Det gjeld sjølv om byggverket tilfredsstiller alle krav i samsvar med byggjesakreglane. Dersom det er knytt føresetnader om utforminga av tiltaket eller om kompensasjonstiltak i forhold til planverket i samband med byggjeløyvet, skal vedtaket teljast her.

•  Kolonne c. Av dette: Vedtak om avslag. Her blir alle vedtak oppgitte kommunen har gjort som medfører at søknaden om tiltak er avslått.

Gjennomgang av kvar enkelt vertikale rad i skjema bolk D

I denne delen følgjer ein gjennomgang av kvar enkelt vertikale rad i bolken til skjemaet D (D1 og D2). Rettleiinga inneheld utdjupande forklaringar av kva som blir spurt etter under kvart enkelt spørsmål i skjema.

D1. Resultat av byggjesaksbehandling i alt, og i særskilde område

1a. Talet på byggjesøknader i alt vedteke i rapporteringsåret

Her skal fyllast ut utfallet for alle byggjesøknader som kommunen har behandla i rapporteringsåret, og kva som vart vedtaket som følgje av behandlinga.

1b. Talet på byggjesøknader i område med restriksjonar i alt vedteke i rapporteringsåret

Denne rada er ein (skrivesperra) sum av alle vedtak som er gjorde for søknader (i samsvar med plan eller som dispensasjon frå lovføresegner) om byggverk…

•  …i LNF-/LNFR-område utanfor 100-meterbeltet langs saltvatn (inkludert byggjeforbodsoner langs ferskvatn)

•  …i 100-meterbeltet langs saltvatn (nybygg)

•  …frå føresegnene om universell utforming

•  …om løyve i samsvar med føresegner i område med bevaringsstatus i reguleringsplan

•  …for ikkje-freda bygningar oppført før år 1850, jf. Kulturminnelova (kulml) § 25

•  … i freda bygningar uansett oppføringsår, jf. kulturminnelova (kulml) §§ 15, 19 ,20 og 22a

Merk: Ein byggjesøknad kan omfatte fleire område med restriksjonar, t.d. kan ein søknad bli omfatta av regelverket for både Universell utforming (UU) og fredingsreglar. I slike tilfelle skal ei telle og summarar alle restriktive føresegner som kommunen må ta omsyn til, sjølv om dette blir eit større tal enn talet på søknader som er omfatta av desse føresegnene.

Spørsmål 2, 2a og 3: Om nye bygningar i LNFR-område og 100-meterbeltet langs saltvatn:

Alle spørsmåla gjeld:

•  LNF/LNFR-område (dvs. utanfor område avsett til byggjeområde i kommuneplanen).

•  Oppføring av nye bygningar som krev dispensasjon frå planformålet LNF/LNFR og som fell inn under føresegna om forbod mot tiltak osb. langs sjø og vassdrag, sjå pbl. §1-8 for ytterlegare informasjon.

•  Berre oppføring av nye bygningar, ikkje tilbygg/påbygg. Spørsmålet er avgrensa til søknader om nye bygningar i samsvar med pbl § 20-1, og til tiltak i LNF/LNFR-område, dvs. utanfor område avsett til byggjeområde i kommuneplanen.

•  Registrerte vedtak som er formelt behandla i kommunen og som det er gjort vedtak på i rapporteringsåret. Dersom frådeling og bygging blir samtidig behandla, skal berre bygginga blir rekna med. Dispensasjon berre for frådeling skal ikkje medreknast.

Merk: Berre nye bygningar skal medreknast. Dette omfattar også uthus og naust, inkludert erstatningsbygg. Tilbygg skal ikkje medreknast.

Følgjande bygningar skal IKKJE medreknast:

•  bygningar i tettstader

•  bygningar knytt til landbruk

Spørsmål 2. Talet på vedtak siste år som gjaldt nye bygningar i LNFR-område utanfor 100-meterbeltet langs saltvatn: Dette gjeld søknader i samsvar med føresegner om spreidd utbygging i LNFR-område (inkl. marka-områder) etter pbl. § 11-7 nr. 5 bokstav b.

2a.  Av dette: Talet på vedtak i LNF/LNFR-område med byggjeforbod langs ferskvatn i kommuneplanen: Dette gjeld søknader for område med føresegner om byggjeforbod langs ferskvatn i kommuneplanen, jf. pbl. § 1-8. Det blir føresett at kommunane har lokalisert bestemde soner med byggjeforbod langs ferskvatn. For strekningar langs ferskvatn i markaområder gjeld markabestemmelser om byggjeforbod, og særeigne byggjeforbodsoner er ofte ikkje rekna som nødvendig å etablere.

Spørsmål 3: Talet på vedtak siste år som gjaldt nye bygningar i 100-meterbeltet langs saltvatn: Spørsmålet gjeld for tiltak som fell inn under føresegna om forbod mot tiltak osb. langs sjø og vassdrag. Spørsmålet omfattar ikkje alle tiltak i samsvar med pbl § 20-1, men er avgrensa til søknader om nye bygningar og til tiltak utanfor område avsett til byggjeområde i kommuneplanen. Det er lagt inn ein skjemakontroll slik at innlandskommunar ikkje har høve til å fylle inn tal for dette spørsmålet.

Spørsmål 4 Dispensasjonar og unntak frå krav om universell utforming og tilgjengelegheit: I Byggteknisk forskrift 2010 kjem fram krav til universell utforming og tilgjengelegheit av kapittel 8 og kapittel 12. Rapporteringa skal omfatte dispensasjonar og unntak som gjeld krav til universell utforming og tilgjengelegheit. Det skal oppgivast det samla talet søknader. Dersom dette talet er større enn 0, skal talet på søknader blir fordelt på innvilga dispensasjonar og avslag. Det blir gitt feilmelding dersom summen av innvilga og avslått overstig talet på vedtak i alt.

4a. Av dette: Vedtak i medhald til pbl §19-1 (den generelle dispensasjonsregelen i lova)

Her skal oppgivast talet på behandla dispensasjonssaker etter den generelle dispensasjonsregelen i plan- og bygningslova frå § 19-1.

4b. Av dette: Vedtak i medhald til §31-2, siste ledd (om unntak som gjeld eksisterande byggverk

Her skal oppgivast talet på behandla dispensasjonssaker etter reglane i plan- og bygningslova for endring, reparasjon eller bruksendring osb. av beståande byggverk og tiltak på eksisterande byggverk jf. Pbl. § 31-2 siste ledd.

Spørsmål 5. Dispensasjonssøknader i område med bevaringsstatus i reguleringsplanen: Definisjon – Område for bevaring av kulturminne:

Område med bygningar og anlegg som kommunen på grunn av historisk, antikvarisk eller annan kulturell verdi har bestemt at skal bevarast, og derfor gitt bevaringsstatus i arealplan, jf. pbl. § 12-5 nr. 5 og § 12-6. Spørsmålet omfattar alle tiltak (anlegg, nybygg, ombygging og fjerning av bygg) som er formelt behandla i kommunen i rapporteringsåret. Der saka inneber dispensasjonssøknad, skal dette gjelde unntaket frå slik bevaringsstatus.

Spørsmål 6 og 7 er felles. Vedtak etter plan- og bygningslova siste år som gjaldt tiltak i enkelte verneverdige bygg

Dette gjeld både ikkje-freda bygningar oppført før 1850, og freda bygningar uansett oppføringsår. Rapporteringa av innvilga dispensasjonar i alt skal fordelast på om dei er innvilga etter plan eller ved dispensasjon. Grunngiving for spørsmål om tiltak i eldre eller freda bygg: Det er berre ein liten del av verneverdig busetnad som er freda etter kulturminnelova (kulml.). Det er frå den store mengda eldre byggverk ein kan supplere fredingslista og hente ny kunnskap. Unnlating frå meldeplikta gitt i kulml § 25, andre ledd kan føre til uoppretteleg tap av kulturminne eller til reduksjon av verdien av kulturminna for ettertida. Det er derfor viktig å få vite om kulml § 25 blir etterfølgde og i kva grad det skjer endringar.

Omfang og avgrensingar:

Demontering for oppføring andre stad, blir definert etter plan- og bygningslova som riving. All riving kommunen blir kjend med blir rekna med, også det som ikkje er søknadspliktig. Med vesentleg endring blir det forstått som er søknadspliktig etter plan- og bygningslova.

Lister over alle freda bygningar uansett byggjeår, og bygningar registrert bygget før 1850 er tilgjengeleg i Askeladden. Data er formidla til SSB frå Riksantikvaren.

SEFRAK er ei viktig kjelde til informasjon om eldre busetnad. Kommunen har ansvar for å registrere avgang av SEFRAK-bygg i Matrikkelen.

Viss kommunen har fått søknad om vesentlege endringar, store ombyggingar eller riving for bygningar som er frå før 1850, skal saka leggjast fram for fylkeskommunen eller Sametinget. Jf. kulturminnelova § 25 anna ledd.

Endringar i freda byggverk skal vere behandla som dispensasjonssak etter kulturminnelova § 15a.

Merk: Dersom fylkeskommunen har gitt dispensasjon, kan dette i enkelte tilfelle innebere at det også må søkjast kommunen om løyve etter plan- og bygningslova. Å få dispensasjon etter kulturminnelova ser altså ikkje bort frå behov for vanleg byggjesøknad.

7. Vedtak som gjaldt ikkje-freda bygg oppført før 1850

Spørsmålet gjeld ikkje-freda, eldre bygg.

Dersom kommunen har gjort vedtak om freda bygg som er oppført før 1850, skal desse ikkje blir her talde, men i spørsmål 6b. Viss kommunen har fått søknad om vesentlege endringar, store ombyggingar eller riving for bygningar som er frå før 1850, skal saka leggjast fram for fylkeskommunen eller Sametinget. Jf. kulturminnelova § 25 anna ledd. Endringar i freda byggverk skal vere behandla som dispensasjonssak etter kulturminnelova § 15a. Viss fylkeskommunen har gitt dispensasjon, kan dette i enkelte tilfelle innebere at det også må søkjast kommunen om løyve etter plan- og bygningslova. Å få dispensasjon etter kulturminnelova ser altså ikkje bort frå behov for vanleg byggjesøknad.

8. Vedtak som gjaldt freda og verneverdige bygningar uansett oppføringsår.

Spørsmålet gjeld alle bygningar som er freda (ref. Askeladden –) eller er klassifisert som verneverdige. Bygningar talt opp under dette spørsmålet, skal ikkje reknast med i talet ført opp i spørsmål 6a. Endringar i freda byggverk skal vere behandla som dispensasjonssak etter kulturminnelova § 15a. Dersom fylkeskommunen har gitt dispensasjon, kan dette i enkelte tilfelle innebere at det også må søkjast kommunen om løyve etter plan- og bygningslova. Å få dispensasjon etter kulturminnelova ser altså ikkje bort frå behov for vanleg byggjesøknad. Det blir elles vist til kulturminnelova § 22.

D2. Resultat av behandling av søknader om oppretting av eigedom, matrikuleringar utan fullført oppmålingsforretning (MUF) og seksjoneringar.

Spørsmål 1. Søknader om skiping og endring av eigedom:

Dette gjeld søknader om skiping og endring av eigedom, slik det er beskrive i bolk C2. Kommunevedtaket i søknader om skiping og endring av eigedom, som nemnt i plan- og bygningslova §20-1 bokstav m: «skiping av ny grunneigedom, ny anleggseigedom eller nytt jordsameige, eller skiping av ny festegrunn for framfeste som kan gjelde i meir enn 10 år, eller endring av grenser for slike matrikkeleiningar som ikkje kan behandlast som grensejusteringar, jf. matrikkellova» skal reknast med. Endringar som ikkje krev ei behandling etter plan- og bygningslova, skal ikkje reknast med her. Sjå plan- og bygningslova §42 om Framfeste for ytterlegare informasjon.

Spørsmål 2. Søknader om matrikulering utan fullført oppmålingsforretning (MUF) Matrikkellova §6, andre ledd: Talet blir fordelt på søknader som har vorte innvilga og fått vedtak om avslag. Talet på oppmålingsforretningar som er gjennomførte på grunnlaget av eit slikt vedtak skal ikkje teljast med her, det talet blir ført i bolk C3. Det kan ikkje dispenserast frå vilkåra. Derfor er det heller ikkje aktuelt å rapportere om innvilga søknader fordelte på, i samsvar med plan og med dispensasjon.

Spørsmål 3. Søknader etter eigarseksjoneringslova: Kommunevedtaket i saker om seksjonering, reseksjonering og oppheving av eksisterande eigarseksjoneringssameige etter eierseksjonsloven. Sjå § 12 om behandlinga til kommunen og § 13 om kommunevedtaket.

E. Klagesaksbehandling: Omfang, utfall og saksbehandlingstid

I denne bolken skal det rapporterast talet på klagesaker der kommunen har gjort vedtak, saksbehandlingstid for dette, mengd skakar der saksbehandlingsfreistar vart overskriden, og talet på klagesaker sendt over frå kommunen der Statsforvaltaren har gjort vedtak. Det blir ikkje sondra på kven som klagar; tiltakshavar, den som tiltaket går utover (naboar mfl.) eller andre. Her blir klager talde uavhengig av kven som har sendt klaga, eller om det blir klaga både frå tiltakshavar eller nabo samtidig, eller i rekkjefølgje etter eventuelle nye vedtak.

Funksjonalitet

For å gjere utfyllinga meir strukturert og enklare, er det sett inn to inngangsspørsmål som alle kommunane må svare på før skjema kan sendast inn:

•  Om kommunen har behandla klagesaker (spørsmål E0a): Viss svaret her er «Ja», må kommunen fylle ut minst éi av cellene i hovudspørsmål frå matrisa (kolonnane a og b) nedanfor. MERK: Det er obligatorisk å fylle ut spørsmål 3a om mengd klagar på byggjesaker. Utan utfylling her kan ikkje skjema sendast inn.

o  Dersom talet i ei av radene i kolonne a (Talet på mottekne klager) er større enn 0, blir det opna tilhøyrande cellene a1 for utfylling for dei same radene.

o  Dersom talet i ei av radene i kolonne b (Talet på klager som kommunen gjorde vedtak på) er større enn 0 (null), blir cellene opna i kolonnane b1, b2, c og d for utfylling.

•  Om Statsforvaltaren har behandla saker for kommunen (spørsmål E0b): Viss svaret her er «Ja», må kommunen fylle ut minst eitt av spørsmåla i kolonnen nedanfor. Klager som kommunen har sendt over til Statsforvaltaren, vil Statsforvaltaren kunne svare på anten i rapporteringsåret, eller året etter. Derfor er hovudspørsmål frå matrisa 1 og 2 uavhengig av kvarandre.

o  Dersom svaret er «Ja», må kommunen fylle ut minst eitt av spørsmåla i kolonne e nedanfor.

o  Dersom talet for ei rad i kolonne e (Talet på kommunale vedtak som Statsforvaltaren har gjort vedtak om) er større enn 0 (null), blir cellene opna i kolonne e1-e2b for utfylling.

Utdjupande forklaring av bolken til skjemaet E

Gjennomgang av tabellkolonnane i bolken til skjemaet E

Alle cellene i skjema gjeld for saker som høvesvis kommunen og Statsforvaltaren har behandla i rapporteringsåret.

Klassifisering av klagesaker motteke og behandla i kommunen

KOSTRA -klassifisering

Kommunale kategoriar 

a1. Avvist

Avvist 

b1. Tatt til følge i kommunen 

Omgjort 

 

Oppheve

c1. Oversendt Statsforvalteren

Delvis medhald

 

Opprinneleg vedtak opprettheldt

 

Oversende Statsforvalteren 

 

Oversende utan innstilling 

 

 

 

KOSTRA opererer med eit litt forenkla sett utfall av klagesaker, i forhold til korleis enkelte kommunar fører dette i sakssystema sine. Kommunane må sjølv «omsetje» kategoriane sine til KOSTRA-klassifiseringane. Ein mogleg «omsetjingsnøkkel» (av fleire) er:

Dersom klaga blir trekt før behandling, blir tald ho ikkje opp. Dersom klaga blir trekt etter klagebehandlinga, blir vedtaket talt kommunen har gjort i forkant. Kommunane må tolke klagesakutfalla sine slik at dei kan rapporterast inn til KOSTRA med korrekte kodar.

E1: Talet på klagesaker motteke i eller behandla av kommunen

Kolonne a: Talet på klager som kommunen fekk i alt

Her blir ført talet på klager som er journalførte inn i kommunen, anten desse er behandla i rapporteringsåret, avvist, eller at \klagene ikkje vart behandla ferdig i rapporteringsåret.

Kolonne a1: Av dette: Talet på klager som vart avvist

Dersom klaga inneheld formelle feil, t.d. at ho er sendt inn etter tidsfristen, ev, inneheld klagar på forhold som ikkje kan klagast etc. på, kan kommunen avvise klaga utan realitetsbehandling. Dette skal teljast opp. 

Kolonne b: Talet på klager som kommunen gjorde vedtak på, i alt

Her blir oppgitt totaldelen av klager som kommunen har behandla ferdig i rapporteringsåret. Dersom dette er meir enn 0 (null) for dei ulike sakstypane, skal klagene fordelast på dei ulike moglege utfalla i kolonne b1 og b2. Det er berre to moglege utfall på klager; Anten blir klaga teken til følgje, eller så blir den oversend til Statsforvaltaren for vedtak der.

Kolonne b1: Av dette: Talet på klager som vart tekne til følgje i kommunen

Her blir talet på oppgitt klager der kommunen har gitt klagaren medhald og gjort om vedtaket, slik at det er gjort nytt vedtak i saka.

Kolonne b2: Av dette: Talet på klager som vart oversende til Statsforvaltaren

Her skal alle klagesaker som kommunen har sendt over til Statsforvaltaren for endeleg avgjerd blir rapportert inn. Departementet er klageinstansen for enkeltvedtak, jf. pbl §1-9, siste ledd. Styresmakta er delegert til Statsforvaltaren. Statsforvaltaren gjer vedtak om avgjerd i klagesaka. Han kan også velje å sende saka tilbake til kommunen for ny behandling om han finn det rett. Dersom Statsforvaltaren returnere saka til kommunen, og kommunen gjer ei ny behandling same året, skal dette vedtaket reknast som eit nytt vedtak. Det medfører at same innhaldsmessige sakskompleks kan bli rekna som to saker, og eventuelt med ulikt utfall.

Kolonne c: Gjennomsnittleg saksbehandlingstid

Her blir ført opp det gjennomsnittlege talet på kalenderdagar som kommunen har brukt på saksbehandlinga. Dersom kommunen har fått ei sak tilbake frå Statsforvaltaren og behandlar denne på nytt, blir det rekna som to saker (sjå rettleiing for kolonne d nedanfor), og berekninga av tid skal ta utgangspunkt i dette. Den tida som Statsforvaltaren har brukt på saksbehandlinga si, skal ikkje medreknast.

Kolonne d: Talet på klager med saksbehandlingstid over lovpålagd frist

Her skal det oppgivast talet på saker der fristar for saksbehandlingstida vart overskriden. Tidsfristar for kommunal klagesaksbehandling er heimla i byggjesakforskrifta kapittel 7. Normal klagebehandlingsfrist for kommunen er 8 veker, sjå forskrift § 7-1 bokstav d. Dersom klaga kjem tilbake frå Statsforvaltaren til ny behandling, blir oppretta ei ny sak med 8 vekers frist.

E2: Klagebehandling hos Statsforvaltaren

Kolonne e: Talet på kommunale vedtak som Statsforvaltaren har fatta om (..). Her blir det totalet oppgitt talet av klager som kommunen har behandla. Dersom talet på klager av ein bestemd sakstype er større enn 0 (null), skal talet fordelast på dei ulike kolonnane e, e2, e2a og e2b. Dette skjer i to trinn:

•  Cellene i kolonne e1, e2a og e2b blir fylte ut.

•  Dersom éi av desse cellene er fylt ut, blir tala summerte automatisk til kolonne e2. Dersom ingen av cellene er fylt ut, blir summen blanka.

Kolonne e1: Talet på kommunale vedtak som vart stadfesta

Her blir talet på ført vedtak Statsforvaltaren har gjort som held oppe eller stadfestar kommunevedtaket.

Kolonne e2: Talet på kommunale vedtak som ikkje vart halde oppe

Dette er ei automatisk summering av dei to alternativa som Statsforvaltaren har for behandlinga si: gjort om (kolonne e2a) eller sendt tilbake til kommunen for ny behandling (kolonne e2b). Det kan ikkje skrivast i cellene.

Kolonne e2a: Av dette: Talet på kommunale vedtak som vart omgjorde

Her blir talet på ført vedtak som Statsforvaltaren har gjort, som har medført ei omgjering av kommunevedtaket.

Kolonne e2b: Av dette: Talet på kommunale vedtak som vart oppheva og sende tilbake til kommunen for ny behandling. Her blir talet på ført saker der Statsforvaltaren ikkje har gjort noko endeleg vedtak (sel om det kan vere gitt tilrådingar), men heller har bede kommunen om å gjere ei ny vurdering/behandling av klagesaka. Statsforvaltaren skal elles avgjere klagesaka innan 12 veker. Det spørst likevel ikkje etter saksbehandlingstid eller overskridingar i skjemaet.

Gjennomgang av kvar enkelt rad i bolken til skjemaet E

Tabellradene i skjema for bolk E1 og E2

Nedanfor blir forklart kvar enkelt rad og kolonne i detalj. Merk at radene og kolonnane i skjema er identiske for bolk E, (E1 og E2). Skildringa av rad 1 gjeld dermed for rad 1 i bolk E 1 og E 2.

Rad 1: Klager i alt: Cellene er summerings- og berekningsceller for spørsmål 2: Klagar på gebyr, og spørsmål 3; Klagar på resultat av søknadsbehandling. Det skal ikkje skrivast i desse cellene.

Rad 2: Klagar på gebyr: Her skal ein oppi kjenneteikn (sjå kolonnane) for klagar på gebyrfastsetjingar. Det skal teljast saman klager i alt etter tre lovverk: Plan- og bygningsloven, Matrikkelloven og Eierseksjonsloven.

Rad 3: Klagar på resultat av søknadsbehandlinga: Det er ikkje mogleg å fylle inn cellene i rad 3 då dette er felt som summerer og bereknar resultat av søknadsbehandling i alt, med bakgrunn i underspørsmål 3a, 3b, 3c, og 3d. Dermed skal ein ikkje fylle inn cellene. Det skal summerast saman klager etter både Plan- og bygningsloven og Matrikkelloven.

Rad 3a: Klagar på byggjesøknader: I denne rada skal det oppgivast mengd klagar på byggjesøknader, fordelt på korleis dei har vorte behandla. Merk: For bolk E1 kolonne c skal det oppgivast saksbehandlingstid for kommunen behandlingstid (sjå definisjon av dette i skildringa av kolonne c, overfor).

Rad 3b: Klagar på søknader om skiping av grunneigedom

Rad 3c: Klagar på oppmålingssaker: Dette gjeld klager etter matrikkellova §46, i saker der det er gjennomført oppmålingsforretning. Det skal oppgivast kor mange klager det har vore på oppmålingssaker, fordelt på korleis dei har vore behandla. Merk: For bolk E1 kolonne c skal det oppgivast saksbehandlingstid for behandlingstida til kommunen (sjå definisjon av dette i skildringa av kolonne c, overfor).

Rad *3d: Klagar på seksjoneringssaker: Oppgi talet på klager det har vore på seksjoneringssaker, fordelt på kvar dei har vore behandla. Merk: For bolk E1 kolonne c skal det oppgivast saksbehandlingstid for behandlingstida til kommunen (sjå definisjon av dette i skildringa av kolonne c, overfor). Det skal teljast opp klager etter Plan- og bygningsloven, ikkje andre lovverk.

F. Utøvelse av tilsyn i byggjesaker

Merk: At tilsyn i denne samanhengen er tilsyn av eller organisering av bygningsstyresmaktene og relatert til krav som kjem fram av plan- og bygningslova. Tilsyn utført av andre styresmakter og etter andre regelverk enn pbl. skal ikkje reknast inn her (gjeld til dømes ikkje tilsyn etter brann- og eksplosjonsvernloven). Dokumentgjennomgang i samband med mottak av søknad og ordinær saksbehandling er ikkje tilsyn. Det som skal rapporterast som tilsyn er tilsyn som er registrert i tilsynsrapport (anten med eigen tilsynsrapport eller i samla rapport).

Funksjonalitet

Det er sett inn eit inngangsspørsmål som alle kommunane må svare på før skjema kan sendast inn:

•  F0. Er det utført tilsyn i samband med byggjesaker i rapporteringsåret? Det er obligatorisk å svare på spørsmålet for at skjema skal kunne leverast inn. Viss kommunen ikkje har hatt tilsynssaker, svarer ein «Nei», og er resten av skjemabolken blir skjult. Svarar ein «Ja», må ein også svare minst på eitt av spørsmåla nedanfor:

o  F1: Talet på større enn 0 opnar for utfylling i kolonnane b - d.

o  F2: Talet på større enn 0 opnar for utfylling av spørsmål a1 og a2.

o  Svar større enn 0 opnar for utfylling av spørsmåla a2a og a2b,

o  Svar større enn 0 i a2a /a2b opnar for utfylling av kolonne b – d.

F3: Talet på tilsyn blir summerte til tilsyn i alt, spørsmål a.

Merk: Dersom ein ikkje veit svara på spørsmåla, skal det ikkje fyllast ut noko i cellene. Det er lagt inn logiske kontrollar i skjema.

Utdjupande forklaring av bolken til skjemaet F

Gjennomgang av kvar enkelt tabellkolonne i bolken til skjemaet F

Kolonne a: Talet på tilsyn i alt

I denne kolonnen skal det oppgivast talet på tilsyn med tiltak i alt. Det kan vere fleire byggjesaker der det er utført tilsyn enn dei som blir gjennomførte i eksisterande og nye bygg. Talet i kolonne a kan derfor vere høgare enn summen av tala i kolonne b og c, men ikkje lågare. Dersom kommunen likevel ikkje kan fordele talet på byggjesaker på eksisterande og nye bygg- eller på talet på byggjeplassar, skal berre kolonne a fyllast ut.

Kolonne b: Av dette: Talet på tilsyn med eksisterande tiltak

Kolonne c: Av dette: Talet på tilsyn med nye tiltak

Kolonne d: Av dette: Talet på tilsyn på byggverk

Merk: Talet i kolonne d kan vere likt eller lågare enn talet i kolonne a. Tilsyn på byggjeplassar kan gjennomførast for nybygg og rehabilitering i eksisterande bygg. Talet i kolonne d treng derfor ikkje ta omsyn til tala i kolonne b og c.

Gjennomgang av kvar enkelt rad i bolken til skjemaet F

F1: Talet på tiltak med tilsyn (Byggesaker)

Rad 1: Talet på tiltak der det er utført tilsyn (eitt eller fleire)

Det skal teljast berre blir tiltak talt med tilsyn, uavhengig av kor mange tilsyn som har vore nødvendig. Teljeeininga er prosjektet (tiltaket byggjesaka omfattar). Talet på tilsyn skal også fordelast på eksisterande og nye bygg. Viss kommunen likevel ikkje kan fordele talet på tiltak på eksisterande og nye bygg – eller talet på byggjeplassar, skal berre kolonne a blir fylt ut.

F2: Talet på tilsyn med samla rapport

Jf. byggjesakforskrifta § 15-1. Kommunen skal dokumentere tilsynet ved å utarbeide tilsynsrapport ved utført tilsyn i kvar enkelt sak, alternativt utarbeide fellesrapport ved fleire enkelttilsyn. Forskrifta viser også til føresegnene i SAK § 15-2 med heimel i Plan- og bygningslovens § 25-1, 3. avsnitt.

 Rad 1: Talet på gjennomførte tilsyn i alt med rapport/samla rapport

Rad 1a: Talet på tilsyn for omsøkte tiltak

Rad 1b. Talet på tilsyn i alt for ikkje omsøkte tiltak

Rad 2a: Talet på tilsyn for tiltak som er halde unna søknadsplikt

Rad 2b: Lovbrotsoppfølgingar (ved ikkje omsøkte tiltak)

Det skal berre teljast tilsyn der dokumentasjonsrapport er utarbeidd. Eventuelle tilsyn utført året før rapporteringsåret som berre er dokumentert i rapporteringsåret, skal teljast i rapporteringsåret.

F3: Mengd utførte tilsyn ift. Byggteknisk forskrift

Her skal det oppgivast i kor mange tilfelle dei opplista tema frå Byggteknisk forskrift har vore gjenstand for tilsyn. Det vil seie at det bestemde temaområdet - eventuelt saman med andre område – både var planlagt som tema for tilsynet og vart undersøkt i tilsynet. Fleire tema kan vere undersøkt i samband med eitt tilsyn. Det samla talet på tema kan derfor vere høgare enn det samla talet på tilsynssaker.

Sjå også byggjesaksforskrifta - SAK 10.

Rad 1: Talet på tilsyn i alt, med fokus på følgjande tema frå byggteknisk forskrift og byggjesakforskrifta til plan og bygningslova.

Feltet som inngår i rad 1 er ei summeringscelle, og kan dermed ikkje fyllast ut i skjema.

Nedanfor finnes liten over alle temaa som inngår i skjema. For ytterlegare forklaring om tilsyn for kvart enkelt tema, sjå byggteknisk forskrift.

1.  Produkt til byggverk

2.  Tryggleik ved brann

3.  Tryggleik og bereevne

4.  Plassering av tiltak

5.  Energibruk

6.  Miljø og helse

7.  Ytre miljø

8.  Installasjonar og anlegg

9.  Uteareal/ Universell utforming

10.  Planløysing/ Universell utforming

11.  Dokumentasjon FDV

12.  Sluttdokumentasjon

13.  Avfallsplanar og miljøsanering

14.  Kulturminne og kulturmiljø

15.  Kvalifikasjonar i tiltak

16.  Anna

G. Pålegg, sanksjonar og andre verkemiddel etter tilsyn i byggjesaker

For ytterlegare informasjon, og dessutan lovheimel om bolken til skjemaet G om pålegg, sanksjoner og andre verkemiddel etter tilsyn i byggjesaker sjå plan- og bygningslova kapittel 31.

Det skal generelt teljast talet på reaksjonar som har fått frå kommunen i rapporteringsåret. Reaksjonane kan vere av ulike karakter, og spenner frå pålegg til straffegebyr og ev. melding til politiet.

Funksjonalitet

For å gjere det enklare for kommunar som ikkje har hatt tilsynssaker i rapporteringsåret, er det sett inn eit inngangsspørsmål som alle kommunane må svare på før skjemaet kan sendast inn:

G0. Er det gitt pålegg, brukt sanksjonar eller andre verkemiddel i samband med tilsyn i rapporteringsåret?

Det er obligatorisk å svare på spørsmålet for at skjema skal kunne leverast inn. Dersom kommunen ikkje har gitt pålegg eller brukt sanksjonar eller andre verkemiddel i samband med tilsyn, svarer ein «Nei», og er resten av skjemabolken blir skjult. Dersom svarar er «Ja», må ein også svare på spørsmåla nedanfor. Minst eitt av svara må vere større enn 0 (null).

For alle bolkar nedanfor:

•  Tal større enn 0 (null) i kolonne a opnar for utfylling i kolonnane b og c.

•  G2, G3 og G4: Rad 1 kolonne b og c er automatiske summeringsfelt, og skal dermed ikkje fyllast ut.

•  G2 rad 1 kolonne a, G3 rad 1 kolonne a og G4 rad 1 kolonne a: Tal større enn 0 (null) opnar for utfylling av spørsmåla nedanfor.

•  Dersom svaret på desse spørsmåla er større enn 0, blir det opna for utfylling av kolonne b og c.

•  Dersom ein ikkje veit svara på spørsmåla, skal det ikkje fyllast ut noko i cellene. Det er lagt inn logiske kontrollar i skjemaet.

Gjennomgang av tabellkolonne i bolken til skjemaet G

Kolonne a: Talet på pålegg i alt

Kolonne b: Av dette: talet på pålegg med eksisterande tiltak

Kolonne c: Av dette: Talet på pålegg med nye tiltak

Gjennomgang av radene i bolken til skjemaet G

G1: Talet på pålegg gitt i rapporteringsåret

Alle spørsmål om talet på pålegg skal fordelast på eksisterande bygg og nye bygg. Her skal det førast opp alle pålegg gitt i løpet av det siste året (statistikkåret).

Rad 1: Talet på pålegg gitt i rapporteringsåret, i alt for alle tilsynstema.

Merk: Dersom kommunen ikkje kan fordele talet på byggjesaker på eksisterande og nye bygg, skal berre kolonne a fyllast ut.

G2: Talet på oppføringar av gitte pålegg

Det skal generelt teljast talet på reaksjonar som har fått frå kommunen i rapporteringsåret. Alle spørsmål om mengd skal fordelast på eksisterande bygg og nye bygg.

Rad 1: Talet på oppføringar i alt av pålegg gitt i rapporteringsåret rad

1a: Av dette: Talet på oppføringar der forholdet vart retta opp

Rad 1b: Av dette: Talet på oppfølgingar der forholdet ikkje vart retta opp og ikkje følgt opp vidare

Rad 1c: Av dette: Talet på oppfølgingar med andre utfall

For dei aktuelle oppfølgingane skal alle tre kolonnar skal fyllast ut. Merk at det kan vere fleire oppfølgingar i alt enn dei som blir gjennomførte for eksisterande og nye bygg. Viss kommunen likevel ikkje kan fordele talet på byggjesaker på eksisterande og nye bygg, skal berre kolonne a blir G3 fylt ut: Talet på sanksjonar brukt ved manglande oppfølging av pålegg

Det skal generelt teljast talet på reaksjonar som har fått frå kommunen i rapporteringsåret. Alle spørsmål om mengd skal fordelast på eksisterande bygg og nye bygg. Her skal det rapporterast i noko som omfang ulike sanksjonsmidlar er nytta ved manglande oppfølging av gitte pålegg i løpet av det siste året.

Rad 1: Talet på sanksjonar brukt i rapporteringsåret, i alt

Rad 1a: Av dette: Førelegg

Rad 1b: Av dette: Tvangsfullmakt

Rad 1c: Av dette: Overtredelsesgebyr

Rad 1d: Av dette: Tvangsfullbyrdelse

Rad 1e: Av dette: Pålegg om stans: Pålegg om stans blir brukt i første rekkje for å stoppe pågåande arbeider i strid med gitte løyve, eller utan tilfredsstillande tryggleik.

Rad 1f: Av dette: Pålegg om opphøyr av bruk: Er relevant der byggverk er teke i bruk utan løyve eller i strid med gitte løyve. Dette kan til døme vere etablering av nye bueiningar i næringsbygg, eller restaurant/diskotek i kontorlokalet. Eit anna døme er Escaperoom som var eit tema for nokre år tilbake, og som viste seg å mangle løyve i ein del tilfelle.

Det blir lagt til grunn at kommunen har tal på pålegg om opphøyr av bruk, og at det bør vere mogleg å oppgje tal frå om med 2021.

For alle dei aktuelle oppfølgingane skal alle tre kolonnar fyllast ut. Merk at det kan vere fleire oppfølgingar i alt enn dei som blir gjennomførte for eksisterande og nye bygg. Dersom kommunen likevel ikkje kan fordele talet på byggjesaker på eksisterande og nye bygg, skal berre kolonne a fyllast ut.

G4: Talet på andre verkemiddel nytta ved manglande oppfølging av pålegg

Det skal generelt teljast talet på reaksjonar som har fått frå kommunen i rapporteringsåret. Alle spørsmål om mengd skal fordelast på eksisterande bygg og nye bygg.

Her skal det rapporterast i kva omfang andre verkemiddel enn dei nemnt under punkt 3 er nytta i løpet av det siste året. Oppgje talet på for kategoriane: «Åtvaring», «Tilbaketrekking av ansvarsrett», «Rapport til den sentrale godkjenningsordninga» og dessutan «Melding til politiet».

For dei aktuelle oppfølgingane skal alle tre kolonnar skal fyllast ut. Merk at det kan vere fleire oppfølgingar i alt enn dei som blir gjennomførte for eksisterande og nye bygg. Viss kommunen likevel ikkje kan fordele talet på byggjesaker på eksisterande og nye bygg, skal berre kolonne a blir fylt ut.

Rad 1: Talet på andre verkemiddel brukt i rapporteringsåret, i alt

  Rad 1a: Av dette: Advarsel

  Rad 1b: Av dette: Tilbaketrekking av ansvarsrett

  Rad 1c: Av dette: Rapport til den sentrale godkjenningsordninga

  Rad 1d: Av dette melding til politiet

H. Kommentarar og merknader til skjemaet

Skjemaet og rettleiinga er utarbeidd av KOSTRAs arbeidsgruppe for areal- og samfunnsplanlegging, byggjesaksbehandling, kulturminne, natur og nærmiljø. Ei rettleiing blir aldri 100 prosent dekkjande for alle som skal bruke ho; ho kan alltid bli betre. Vi ber deg gi oss tilbakemelding på uklare spørsmålsstillingar eller dårlege forklaringar i rettleiinga, og gjerne kva tiltak som kan gjere den betre.

Dersom fleire medarbeidarar har bidrege til skjemautfyllinga, kan namn og telefonnummer på desse oppgivast i dette cella.

I. Utfylling av skjemaet

Er elektronisk sakssystem brukt som grunnlag for store delar av rapporteringa? Vi har grunn til å tru at saksbehandlingsverktøy, arkivsystem og plansystem er tilgjengeleg for den / dei som skal rapportere på skjema. Om dei er brukte som rapporteringsgrunnlag, uavhengig av om rapporteringa byggjer på (eigendefinerte) filuttrekk eller ikkje, skal oppgivast med å svare «Ja» eller «Nei».

Eit «Ja-svar» opnar spørsmål 1a. Eit «Nei-svar» sperrar for utfylling av spørsmål 1a.

1a. Viss «Ja» i spørsmålet over: Er tala komne fram som resultat av maskinelle oppteljingar/summeringar?

Viss kommunen sjølv, eller den som leverer plansystema til kommunen har lagt til rette for maskinelle oppteljingar/summeringar på ein slik måte at dette er brukt som rapporteringsunderlag, skal det svarast «Ja» på spørsmålet.

Viss sakssystemet til kommunen er brukt som grunnlag for manuelle oppteljingar/summeringar til KOSTRA-rapporteringa, skal det svarast «Nei» på spørsmålet.

2. Talet på timar det tok å rapportere i alt.

Cella er ei automatisk summering av spørsmål 2a og 2b, og skal ikkje fyllast ut.

2a. Talet på timar det tok å skaffe informasjonen. Her skal oppgivast berre den tida det har teke å ekstrahere informasjon frå saks- og plansystema til kommunen. Tid brukt på oppdatering av desse systema forut for informasjonsuthentinga skal ikkje reknast med.

2b. Talet på timar det tok å fylle ut skjemaet. Her skal oppgivast berre den tida det tok å fylle inn data i skjema, etter at informasjonen var skaffa til vegar. Det skal ikkje skiljast på arbeidstid til punching eller meir automatiske utfyllingsrutinar.

3. Kommentarar og merknader til skjemaet

Skjemaet og rettleiinga er utarbeidd av KOSTRAs arbeidsgruppe for plan, byggjesak og miljø.

Ei rettleiing blir aldri 100 prosent dekkjande for alle som skal bruke ho; ho kan alltid bli betre. Vi ber om tilbakemelding på uklare spørsmålsstillingar eller dårlege forklaringar i rettleiinga, og gjerne kva tiltak som kan gjere den betre. Dersom fleire medarbeidarar har bidrege til skjemautfyllinga, kan namn og telefonnummer på desse også blir oppgitt i denne cella.