Del 1. Opplysningar om kommunen
1.1 Kommunenummer
Her blir det registrert firesifra kommunenummeret for den kommunen sosialkontoret er lokalisert i.
1.2 Kommunenamn
Her blir registrerte kommunenamnet for den kommunen sosialkontoret er lokalisert i.
1.3 Bydelsnummer
Her skal kommunar med bydelar registrera det tosifra bydelsnummeret. Det er viktig at det her ikkje blir registrert distriktsnummer, berre bydelsnummeret.
1.4 Bydelsnamn
Her skal kommunar med bydelar registrera det bydelsnamnet.
1.5 Ansvarleg for innhaldet i skjemaet
Her blir registrert fult namn på personen som står ansvarleg for utfylling og innhald i skjemaet, og som er den som skal kontaktast dersom Statistisk sentralbyrå har spørsmål eller merknader til registreringa av skjemaet.
1.6 E-postadresse, skjemaansvarleg
Her blir registrert den personlege e-postadressa til personen som står ansvarleg for utfylling og innhald i skjemaet – helst same person som under Ansvarleg for innhaldet i skjemaet.
1.7 Telefon
Her blir registrert telefonnummeret til den personen som står ansvarleg for utfylling og innhald i skjemaet – helst same person som for dei to felta over.
Del 2. Økonomisk rådgiving
Kommunen skal ha tilbod om økonomisk rådgiving eller gjeldsrådgiving til innbyggjarane sine. Rådgivingstenesta er ofte lagt til det lokale Nav-kontoret, og tenesta blir gitt i tråd med lov om sosiale tenester. Tenesta er gratis. Statsforvaltarens oppgåver er retta mot kommunane og inneber mellom anna å gi opplærings- og kurstilbod til dei tilsette til kommunen.
For rettleiing, sjå: https://www.nav.no/okonomi-gjeld#hvordan-forbedre-okonomien
Her skal kommunen oppgi talet på årsverk og talet på saker knytt til økonomisk rådgiving. Kvar kommune skal rapportera på tenester som har vorte gitt til kommunen sine eigne innbyggjarar. Dette gjeld også når den økonomiske rådgivinga er eit interkommunalt samarbeid og/eller blir gitt i eit felles Nav-kontor. Formålet med dette spørsmålet er å følgja utviklinga i økonomisk rådgiving lokalt, regionalt og for landet.
Kvar kommune skal rapportera på tenester som har vorte gitt til kommunen sine eigne innbyggjarar. Dette gjeld også når den økonomiske rådgivinga er eit interkommunalt samarbeid og/eller blir gitt i eit felles Nav-kontor. Formålet med dette spørsmålet er å følgja utviklinga i økonomisk rådgiving lokalt, regionalt og for landet.
2.1 Talet på årsverk knytt til økonomisk rådgiving
Her skal kommunen oppgi talet på årsverk knytt til økonomisk rådgiving på nivå II (mellombels betalingsudyktigheit) og III (varig betalingsudyktigheit) per 31.12.
2.2 Talet på saker knytt til økonomisk rådgiving
Her skal kommunen oppgi talet på saker der det er gitt økonomisk rådgiving på nivå II (mellombels betalingsudyktigheit) eller III (varig betalingsudyktigheit) til personar som ikkje får økonomisk sosialhjelp. For rettleiing, sjå: https://www.nav.no/okonomi-gjeld#hvordan-forbedre-okonomien
Del 3. Utbetalte stønad etter kommunalt reglement
Enkelte kommunar dekkjer i særskilde tilfelle utgifter (livsopphald, buutgifter, osb. i form av stønad) etter eige kommunalt reglement som ikkje blir heimla i sosialtenestelovas §§ 18 og 19. (Begge delar rekneskapsførars under Kostra-funksjon 281, yting til livsopphald.)
Dette er IKKJE sosialhjelp som blir utbetalt av NAV. Sosialhjelp utbetalt av NAV, heimla i §§ 18 og 19, blir rapporterte via filuttrekk 11F.
Her skal det svarast ja eller nei på om kommunen i løpet av året har utbetalt stønad etter kommunalt reglement.
Dersom det blir svart ja, skal det også oppgivast kva beløp som er utbetalt.
Del 4 Tilbod til personar med rusproblem
Kommunen skal ha tilbod om døgnopphald for helse- og omsorgstenester til pasientar og brukarar med behov for akutthjelp. Dette tilbodet har ofte nemninga kommunale akutte døgnplassar (KAD), og er også tilgjengeleg for personar med rusmiddelproblem. For meir informasjon, sjå: Løyve om kommunale helse- og omsorgstenester m.m. (helse- og omsorgstenestelova) § 3-2
Vedtak
4.1 Talet på vedtak knytt til tiltak
Her skal kommunen oppgi talet på vedtak dei har fatta om mellombelse tiltak til
rusavhengige i påvente av spesialisert behandling.
4.2 Talet på vedtak knytt til kjøp av tiltak
Her skal kommunen oppgi talet på vedtak dei har fatta om heldøgnsbo-/omsorgstiltak som blir kjøpt av leverandørar utanfor kommunen til rusavhengige.
Årsverk
Her skal kommunen registrera stillingar med ansvar for oppfølging av rusavhengige.
- Dette skal ikkje registrerast i denne posten:
- Førebyggjande rusmiddelarbeid høyrer under funksjon 242.
- Årsverk knytt til heimetenesta høyrer under funksjon 254 Helse- og omsorgstenester til heimebuande.
- For rusavhengige som bur i eigen eller kommunalt tildelt bustad ("heimebuande") høyrer tiltak som fell inn under heimesjukepleie, praktisk bistand eller avlasting blir registrert under funksjon 254.
- For rusavhengige som bur i eigen eller kommunalt tildelt bustad høyrer tiltak som fell inn under støttekontakt blir registrert under funksjon 234.
- Årsverka som blir førte på funksjon 243 skal registrerast som samanfalla med føringa av lønnsutgifter på denne funksjonen i kommunerekneskapen. Det er i KOSTRA tiltakets/det faglege innhaldet for verksemda, og ikkje organisatorisk plassering, som avgjer funksjonsplasseringa. Når det gjeld rekneskapsrapporteringa på funksjon 243, sjå rettleiaren gitt ut av Kommunal- og moderniseringsdepartementet (https://www.regjeringen.no/contentassets/bbb36cc4ebcc460b83aedfb68ca95c6d/2021/2021-korrigert-jan-21/veileder-til-kostra-kontoplanen-2021-endelig-versjon-korrigert-29.01.21-og-publisert.pdf).
- Tilsette i klientretta verksemd i utekontakten skal (i tråd med Kostras generelle prinsipp) også førast på funksjon 243 uavhengig av kva etatar i kommunen som organisatorisk er tillagd ansvar for tenestene.
- Alle årsverk kommunen bruker på dette fagområdet skal altså registrerast, ikkje berre årsverk utført av Nav-kontoret.
- Både heiltidstilsette og deltidstilsette, fagpersonell, kontorpersonell og administrativt personell skal registrerast. Deltidstilsette skal reknast om til heiltidstilsette. I samband med vikariat er det utdanninga til vikaren som blir registrert, ikkje utdanning til den som er i permisjon. Prosjektstillingar og mellombelse stillingar skal også rapporterast
- Når det gjeld tenesterapportering for interkommunale ordningar, skal kvar kommune føra opp sin del av personellet som blir omfatta av ordninga.
- For utskiljing av overordna administrativt personell (som høyrer heime under funksjon 120) gjeld dei generelle KOSTRA reglane.
4.3 Årsverk etter utdanning
Her skal tilsette registrerast etter stillingsomfang der ei heil stilling blir registrert med tala 1,0, ei halv stilling med tala 0,5 osb.
Dette betyr at tilsette som deler arbeidsinnsatsen sin mellom to eller fleire funksjonar, i dette skjemaet skal få registrert den stillingsdelen som går med til funksjon 243.
Døme; viss 80 prosent (0,8) av ei stilling er knytt til funksjonen 242 og 20 prosent (0,2) av stillinga er knytt til funksjon 243, blir registrerte i skjema 0,2 årsverk på funksjon 273.
Krava til fordeling av årsverk er tilsvarande det som er føresett for rekneskapen når det gjeld lønnsfordeling, jamfør brev frå Kommunal- og Regional¬departementet 6. oktober 2000.
Fordelinga etter utdanning:
- Sosionomar
- Barnevernspedagogar
- Personar med utdanning på universitets- og høgskulenivå med varigheit på 4 år eller mindre
- Personar med utdanning på universitets- og høgskulenivå over 4 år
- Personar med kontor-/merkantil utdanning
- Annan utdanning, ufaglært
- Sum årsverk
Del.5 Kommentarar og merknader
Her kan kommunen leggja til andre kommentarar eller merknader.