Hvor mye tid bruker nordmenn på TV-seing og radiolytting? Hvor mye ser vi på strømmer, og hvem ser fortsatt på fjernsyn? Få alle tallene om det norske folks bruk av video- og lydmedier her.
TV
¹ Ser TV-sendingen når den sendes, enten på tradisjonelle TV-sendinger eller nett-TV
Tabeller
Tabell 1: NRK. Sendetid, etter fjernsynskanal og programtype
Tabell 2: TV2 hovedkanal. Sendetid, etter programtype
Tabell 3: NRK. Sendetid i radio og fjernsyn, etter målform. Prosent
Tabell 4: Lytter- og seerandeler for ulike radio- og fjernsynskanaler en gjennomsnittsdag. Prosent
Tabell 7: Fjernsynsseing blant personer 9-79 år en gjennomsnittsdag. Seerandeler i prosent.
Tabell 8: Prosentandel nynorsk i programtilbudet på NRKs radio - og fjernsynskanaler
Strømmet video
Videomedier omfatter strømmet innhold, for eksempel fra tjenester som Netflix, i tillegg til DVD/Blu-ray og nedlastede videofiler

88 prosent av befolkningen i Norge har tilgang til abonnement på en eller flere betalte strømmetjenester.
Radio
Tabeller
Tabell 9: NRK P1. Sendetid etter programtype
Tabell 10: NRK P2 Sendetid, etter programtype
Tabell 11: NRK P3. Sendetid, etter programtype
Strømmet lyd og fysiske medier
¹ Lydmedier omfatter strømmet innhold, for eksempel via tjenester som Spotify, i tillegg til fysiske medier som CD/vinyl og nedlastede lydfiler
Fra og med 2011 er lytting til strømmetjenester inkludert i statistikken.

I 2023 lyttet 16 prosent av befolkningen på podkast daglig og de er mer villige til å betale sammenlignet med året før, ifølge Norsk mediebarometer 2023.