Innhold
Publisert:
Du er inne i en arkivert publisering.
Inga endring i konsumprisindeksen
Konsumprisindeksen (KPI) var uendra frå oktober til november 2005. Frå november 2004 til november 2005 steig KPI med 1,8 prosent, hovudsakleg grunna prisauke på energivarene bensin og elektrisitet. KPI justert for avgiftsendringar og utan energivarer (KPI-JAE) steig med 1,1 prosent frå november 2004 til november 2005.
KPI var 116,0 (1998=100, dvs. referanseåret) per november 2005 mot 114,0 på same tid i fjor, noko som tilsvarer ein oppgang på 1,8 prosent. Tolvmånadersveksten i KPI-JAE var på 1,1 prosent i november, noko som er ein nedgang på 0,1 prosentpoeng frå oktober.
Inga endring i KPI frå oktober til november
Med ein prisauke på 3,6 prosent var elektrisitetsprisane den viktigaste enkeltfaktoren bak impulsane til prisvekst i november. Bensin var den viktigaste faktoren i motsett retning med eit prisfall på 4,9 prosent frå oktober til november.
Alkoholfrie drikkevarer hadde eit prisfall på 1,3 prosent i november, noko som i hovudsak kjem av tilbodsaktivitet på kaffi og brus og leskedrikker.
Bensinprisane trakk KPI mest opp siste tolv månader
KPI steig med 1,8 prosent frå november 2004 til november 2005, noko som er uendra frå tolvmånadersveksten i oktober. Det største tilskotet til prisveksten kom som i førre månad frå bensinprisane som steig med 8,4 prosent frå november i fjor til november i år. Elektrisitetsprisane trakk også i retning av auka KPI med ein prisstigning på 4,0 prosent i same periode.
Betalt og estimert husleige auka med respektive 2,3 og 2,2 prosent frå november 2004 til november 2005. Gruppa vedlikehald og reparasjon av bustad steig med 3,0 prosent siste tolv månader og trakk med dette i same retning som husleigene.
Med ein nedgang i prisane på 8,0 prosent frå november 2004 til november 2005 medverka audiovisuelt utstyr nok ein gong til å dempe veksten i KPI. Det same gjorde klede som hadde eit prisfall på 3,6 prosent siste tolv månader.
Fall i tolvmånadersveksten for KPI-JAE
Tolvmånadersveksten i KPI var uendra på 1,8 prosent frå oktober til november 2005. Prisutviklinga på elektrisitet medverka isolert sett til ein auke i tolvmånadersveksten med ein prisoppgang i november 2005, mot eit moderat prisfall på same tid i fjor. Impulsane frå elektrisitetsprisane vart nøytraliserte av prisutviklinga på bensin og på matvarer, noko som medførte at tolvmånadersveksten vart uendra.
Tolvmånadersveksten i KPI-JAE var på 1,1 prosent i november 2005, noko som er ein nedgang på 0,1 prosentpoeng frå oktober. Tolvmånadersveksten i KPI-JA var uendra frå oktober og dermed 1,5 prosent også i november.
Konsumprisindeksen. 1998=100 |
Vekter | Indeks | Endring i prosent | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
August 2005-juli 2006 | November 2005 | Oktober-november 2005 | November 2004-november 2005 | Januar-november 2004-januar-november 2005 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI totalindeks | 1 000,0 | 116,0 | - | 1,8 | 1,5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Matvarer og alkoholfrie drikkevarer | 117,4 | 107,8 | -0,2 | 1,6 | 1,7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alkoholhaldige drikkevarer og tobakk | 29,9 | 126,9 | 0,1 | 2,0 | 2,5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Klede og skotøy | 59,2 | 73,8 | 0,1 | -3,5 | -4,6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bustad, lys og brensel | 260,2 | 134,2 | 0,7 | 2,8 | 1,6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Møblar og hushaldsartiklar mv. | 69,6 | 100,3 | 0,2 | - | -0,6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helsepleie | 28,1 | 130,9 | -0,1 | 2,8 | 2,8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Transport | 173,1 | 121,2 | -0,9 | 3,8 | 4,4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Post og telekommunikasjonar | 27,3 | 83,9 | 0,2 | -0,1 | -0,8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kultur og fritid | 124,5 | 106,4 | -0,1 | 0,8 | 0,8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Utdanning | 3,2 | 145,5 | - | 2,2 | 1,3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hotell- og restauranttenester | 38,6 | 125,4 | 0,2 | 1,9 | 1,6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Andre varer og tenester | 68,9 | 122,2 | - | 1,7 | 1,8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JE | 113,1 | 0,1 | 1,4 | 1,4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JA | 113,8 | - | 1,5 | 1,2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JAE | 110,8 | 0,1 | 1,1 | 1,0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontakt
-
SSBs informasjonstjeneste
E-post: informasjon@ssb.no
tlf.: 21 09 46 42
-
Konsumprisindeksen
E-post: konsumprisindeksen@ssb.no
tlf.: 62 88 56 34
-
Camilla Rochlenge
E-post: camilla.rochlenge@ssb.no
tlf.: 40 90 23 72
-
Kjersti Nyborg Hov
E-post: kjersti.nyborg.hov@ssb.no
tlf.: 40 90 23 63
-
Gunnar Larsson
E-post: gunnar.larsson@ssb.no
tlf.: 40 90 26 79
-
Trym Kristian Økland
E-post: trym.okland@ssb.no
tlf.: 46 81 09 15