Innhold
Publisert:
Du er inne i en arkivert publisering.
Kraftig auke i elektrisitetsprisane
Konsumprisindeksen (KPI) auka med 0,9 prosent frå januar til februar 2006, som mellom anna kjem av høgare prisar på elektrisitet. Saman med prisane på bensin medverka elektrisitetsprisane også i stor grad til tolvmånadersveksten i KPI på 2,6 prosent. KPI justert for avgiftsendringar og utan energivarer (KPI-JAE) steig med 1,0 prosent frå februar 2005 til februar 2006.
KPI var 116,6 (1998=100, dvs. referanseåret) per februar 2006 mot 113,7 på same tid i fjor, som tilsvarar ein oppgang på 2,6 prosent. Tolvmånadersveksten i KPI steig dermed med 0,8 prosentpoeng frå januar til februar. Tolvmånadersveksten i KPI-JAE var på 1,0 prosent i februar, opp frå 0,8 prosent i januar.
KPI opp 0,9 prosent frå januar til februar
KPI steig med 0,9 prosent frå januar til februar, og biletet var generelt prega av prisauke blant dei fleste konsumgruppene. Med ein prisauke på 9,3 prosent frå januar til februar for elektrisitet, var dette den viktigaste enkeltfaktoren bak veksten i KPI.
Etter tilbodsaktivitet i januar steig prisane på møblar med 4,2 prosent i februar og medverka dermed også til oppgangen i KPI. Det same gjorde prisane på matvarer som gjekk opp med 0,6 prosent frå januar til februar. Det var særleg friske grønsaker som steig i pris.
Det vart også registrert ein auke i eigenbetalinga til heimehjelp sidan førre måling i februar i fjor.
Energiprodukt trekte KPI mest opp siste tolv månader
KPI steig med 2,6 prosent frå februar 2005 til februar 2006. Det største tilskotet til prisveksten kom frå energiprodukt, der elektrisitetsprisane auka med 24,4 prosent og bensinprisane steig med 12,4 prosent frå februar i fjor til februar i år.
Ei rekkje tenester medverka også til tolvmånadersveksten i KPI. Prisane på tenester knytte til kultur og fritid gjekk opp 5,0 prosent frå februar 2005 til februar 2006, medan helse- og transporttenester steig med respektive 8,4 og 3,5 prosent.
I motsett retning medverka audiovisuelt utstyr til å dempe veksten i KPI med eit prisfall på 8,4 prosent frå februar 2005 til februar 2006. Også barnehagesatsane trekte den generelle prisveksten ned.
Oppgang i tolvmånadersveksten
Tolvmånadersveksten i KPI gjekk opp frå 1,8 prosent i januar til 2,6 prosent i februar. Oppgangen kjem hovudsakleg av prisutviklinga på elektrisitet med ein kraftig auke i februar i år mot ein nedgang på 6,2 prosent i februar i fjor. Prisane på klede og skotøy medverka også til oppgangen i tolvmånadersveksten i KPI med ein svak prisauke i februar i år mot ein nedgang på same tid i fjor.
Tolvmånadersveksten i KPI-JAE var på 1,0 prosent i februar 2006, noko som er ein oppgang på 0,2 prosentpoeng frå januar. Tolvmånadersveksten i KPI justert for avgiftsendringar (KPI-JA) gjekk frå 1,5 prosent i januar til 2,3 prosent i februar.
Konsumprisindeksen. 1998=100 |
Vekter | Indeks | Endring i prosent | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
August 2005-
juli 2006 |
Februar 2006 |
Januar 2006-
februar 2006 |
Februar 2005-
februar 2006 |
Januar-februar 2005 -
januar-februar 2006 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI totalindeks | 1 000,0 | 116,6 | 0,9 | 2,6 | 2,1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Matvarer og alkoholfrie drikkevarer | 117,4 | 108,8 | 0,6 | 1,0 | 1,2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alk.hald.drikkevarer og tobakk | 29,9 | 128,4 | 0,2 | 1,3 | 1,2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Klede og skotøy | 59,2 | 66,9 | 0,6 | -0,3 | -1,3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bustad, lys og brensel | 260,2 | 137,3 | 1,7 | 5,6 | 4,3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Møblar og hushaldsartiklar mv. | 69,6 | 99,0 | 1,7 | -1,1 | -0,8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helsepleie | 28,1 | 134,2 | -0,1 | 4,4 | 4,6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Transport | 173,1 | 123,4 | 0,2 | 4,0 | 4,1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Post og telekommunikasjonar | 27,3 | 85,2 | 1,9 | 5,1 | 4,5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kultur og fritid | 124,5 | 106,5 | 0,5 | 0,1 | -0,1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Utdanning | 3,2 | 145,5 | - | 2,2 | 2,2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hotell- og restauranttenester | 38,6 | 127,3 | 0,4 | 2,7 | 2,6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Andre varer og tenester | 68,9 | 120,2 | 0,3 | -1,4 | -1,3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JE | 112,9 | 0,4 | 1,2 | 1,2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JA | 113,9 | 0,9 | 2,3 | 1,9 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JAE | 110,3 | 0,5 | 1,0 | 0,9 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontakt
-
SSBs informasjonstjeneste
E-post: informasjon@ssb.no
tlf.: 21 09 46 42
-
Konsumprisindeksen
E-post: konsumprisindeksen@ssb.no
tlf.: 62 88 56 34
-
Camilla Rochlenge
E-post: camilla.rochlenge@ssb.no
tlf.: 40 90 23 72
-
Kjersti Nyborg Hov
E-post: kjersti.nyborg.hov@ssb.no
tlf.: 40 90 23 63
-
Gunnar Larsson
E-post: gunnar.larsson@ssb.no
tlf.: 40 90 26 79
-
Trym Kristian Økland
E-post: trym.okland@ssb.no
tlf.: 46 81 09 15