Innhold
Publisert:
Du er inne i en arkivert publisering.
Prisauke på byggjevarer
Konsumprisindeksen (KPI) gjekk opp med 0,1 prosent frå april til mai 2007. Oppgangen skuldast hovudsakleg prisauke på produkt til vedlikehald og reparasjon av bustad samt bensin. Frå mai 2006 til mai 2007 steig KPI med 0,3 prosent, medan veksten i KPI justert for endringar i avgifter og utan energivarer (KPI-JAE) var på 1,4 prosent i same periode.
KPI var 118,3 (1998=100) per mai 2007, mot 117,9 på same tid i fjor. Dette svarer til ein vekst på 0,3 prosent dei siste tolv månadene, som er det same som i april. Tolvmånadersveksten i KPI-JAE var 1,4 prosent i mai, også denne er uendra frå den førre perioden.
Høgare prisar på byggjevarer frå april til mai
Prisauken på 2,7 prosent for produkt til vedlikehald og reparasjon av bustad var den viktigaste årsaka til oppgangen i KPI på 0,1 prosent. Høgare bensinprisar medverka også denne månaden til veksten. Etter ein prisauke på 2,5 prosent frå april til mai har bensinprisane stige med 9,8 prosent sidan januar i år.
Andre faktorar som trekte KPI opp denne månaden var matvareprisar, som gjekk opp med 0,4 prosent. Prisar på møblar, teppe og reparasjonar steig med 0,7 prosent.
Lågare elektrisitetsprisar var den viktigaste faktoren som medverka til å dempe prisveksten frå april til mai. Elektrisitetsprisar, inkludert nettleige, fall med 3,7 prosent frå førre månad. KPI utan elektrisitet (KPI-JEL) steig med 0,3 prosent frå april til mai 2007.
Låg prisvekst dei siste tolv månadene
KPI auka med 0,3 prosent frå mai 2006 til mai 2007. Det største tilskotet til veksten kom frå produkt og tenester til vedlikehald og reparasjon av bustad, med ein samla prisauke på 7,4 prosent. Auke i estimert og betalt husleige medverka også til veksten i KPI med respektive 1,2 prosent og 1,9 prosent auke.
Andre tilskot til prisveksten dei siste tolv månadene kom frå høgare prisar på ulike tenester. Tenester innan kultur og fritid auka med 6,6 prosent, medan restaurant og hotelltenester steig med 4,5 prosent.
Den klart viktigaste faktoren som dempa veksten i KPI dei siste tolv månadene, var elektrisitetsprisar, inkludert nettleige, som gjekk ned med 27,5 prosent frå mai 2006 til mai 2007. Elektrisitetsprisar har ikkje vore så låge sidan juli 2003.
Uendra tolvmånadersvekst for KPI og KPI-JAE
KPI justert for endringar i avgifter (KPI-JA) viste ein oppgang på 0,1 prosent frå mai 2006 til mai 2007. Tolvmånadersveksten i KPI og KPI-JAE var uendra frå april til mai på respektive 0,3 og 1,4 prosent.
Konsumprisindeksen. 1998=100 |
Vekter | Indeks | Endring i prosent | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
August 2006-juli 2007 | Mai 2007 | April 2007-mai 2007 | Mai 2006-mai 2007 | Jan.-mai 2006-jan.-mai 2007 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI totalindeks | 1 000,0 | 118,3 | 0,1 | 0,3 | 0,7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Matvarer og alkoholfrie drikkevarer | 116,1 | 112,2 | 0,4 | 2,2 | 2,3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alk.hald. drikkevarer og tobakk | 29,9 | 130,8 | -0,1 | 1,5 | 1,9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Klede og skotøy | 59,2 | 66,7 | 0,3 | -5,4 | -5,4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bustad, lys og brensel | 265,0 | 137,0 | 0,1 | -2,0 | -0,4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Møblar og hushaldsartiklar mv. | 66,0 | 100,6 | 0,2 | 2,0 | 1,3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helsepleie | 29,5 | 136,9 | -0,1 | 2,5 | 2,2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Transport | 176,0 | 127,6 | 0,6 | 1,9 | 1,7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Post og telekommunikasjonar | 27,6 | 82,0 | -2,8 | -3,2 | -1,3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kultur og fritid | 124,0 | 108,1 | -0,1 | 0,9 | 1,0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Utdanning | 3,2 | 148,8 | - | 2,3 | 2,3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hotell- og restauranttenester | 37,6 | 133,1 | 0,4 | 4,5 | 3,7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Andre varer og tenester | 65,9 | 123,1 | 0,2 | 2,2 | 2,0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JE | 115,4 | 0,1 | 1,5 | 1,4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JA | 115,4 | 0,1 | 0,1 | 0,5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JAE | 112,6 | 0,2 | 1,4 | 1,3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JAE sesongjustert | 112,2 | 0,1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontakt
-
SSBs informasjonstjeneste
E-post: informasjon@ssb.no
tlf.: 21 09 46 42
-
Konsumprisindeksen
E-post: konsumprisindeksen@ssb.no
tlf.: 62 88 56 34
-
Camilla Rochlenge
E-post: camilla.rochlenge@ssb.no
tlf.: 40 90 23 72
-
Kjersti Nyborg Hov
E-post: kjersti.nyborg.hov@ssb.no
tlf.: 40 90 23 63
-
Gunnar Larsson
E-post: gunnar.larsson@ssb.no
tlf.: 40 90 26 79
-
Trym Kristian Økland
E-post: trym.okland@ssb.no
tlf.: 46 81 09 15