Innhold
Publisert:
Du er inne i en arkivert publisering.
Kraftig prisauke på energivarer
Konsumprisindeksen (KPI) steig med 1,6 prosent frå oktober til november 2007. Høgare prisar på energivarer var det klart viktigaste tilskotet til den kraftige oppgangen. Dei siste tolv månadene har KPI auka med 1,5 prosent. KPI justert for endringar i avgifter og utan energivarer (KPI-JAE) steig med 1,5 prosent siste tolv månader.
KPI var 120,8 (1998=100) per november 2007, mot 119,0 i november 2006, noko som svarar til ein auke på 1,5 prosent. I oktober var tolvmånadersendringa negativ med 0,2 prosent. Dei siste tolv månadene har KPI-JAE auka med 1,5 prosent.
Stor oppgang i energiprisane
Prisane på energivarer steig kraftig den siste månaden og var det klart viktigaste bidraget til auken i KPI på 1,6 prosent. Prisane på elektrisitet, inkludert nettleige, steig med 29,3 prosent frå oktober til november, og ein må tilbake til januar 2003 for å finne ei tilsvarande månadsauke. Også priser på andre energivarer steig, til dømes hadde drivstoff ein auke på 6,6 prosent. Prisutviklinga på klede, der prisane steig med 2,4 prosent, og matvarer med ein prisoppgang på 0,9 prosent, bidrog også til veksten i KPI denne månaden.
Ein nedgang i prisane på flyreiser med 10,1 prosent og i prisane på teletenester med 2,7 prosent, var dei største bidraga til å dempe prisauken.
Moderat tolvmånadersvekst i KPI
Tolvmånadersendringa i konsumprisindeksen var igjen positiv etter to månader med negativ vekst. Dei siste tolv månadene har KPI auka med 1,5 prosent. Mange komponentar bidrog til oppgangen. Av dei viktigaste var prisane på varer og tenester til vedlikehald av bustad som voks med 6,2 prosent, drivstoff som auka med 12,3 prosent, og prisane på matvarer og alkoholfrie drikkevarer som steig med 2,7 prosent. Andre viktige bidrag var høgare prisar på aviser og bøker samt hotell- og restauranttenester.
Elektrisitet, inkludert nettleige, var trass i høgare prisar i november, framleis den viktigaste dempande faktoren i tolvmånadersveksten. Prisane var i november 15,5 prosent lågare enn i november 2006. Prisane på klede og audiovisuelt utstyr var også lågare enn på same tid i fjor.
Sterk auke i tolvmånadersveksten
Endringa i tolvmånadersveksten i KPI var på 1,7 prosentpoeng, noko som nesten utelukkande kjem av høgare elektrisitetsprisar.
KPI-JAE auka med 1,5 prosent frå november i fjor til november i år, opp 0,1 prosentpoeng frå førre månad.
Vekter | Indeks | Endring i prosent | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
August 2007-
juli 2008 |
November 2007 |
Oktober 2007-
november 2007 |
November 2006-
november 2007 |
Januar-november 2006-
Januar-november 2007 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI totalindeks | 1 000,0 | 120,8 | 1,6 | 1,5 | 0,5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Matvarer og alkoholfrie drikkevarer | 113,8 | 113,3 | 0,8 | 2,7 | 2,6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alk.hald.drikkevarer og tobakk | 28,0 | 131,4 | 0,1 | 1,2 | 1,5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Klede og skotøy | 58,4 | 67,2 | 2,0 | -4,5 | -5,3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bustad, lys og brensel | 280,7 | 144,7 | 4,3 | 0,5 | -1,5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Møblar og hushaldsartiklar mv. | 63,4 | 101,4 | 0,2 | 2,5 | 1,9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helsepleie | 29,1 | 138,8 | 0,1 | 2,4 | 2,5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Transport | 180,0 | 128,5 | 0,7 | 3,3 | 1,8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Post og telekommunikasjonar | 25,4 | 77,8 | -3,4 | -4,1 | -1,4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kultur og fritid | 121,9 | 108,4 | 0,5 | 1,1 | 0,8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Utdanning | 3,2 | 150,9 | - | 1,4 | 2,0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hotell- og restauranttenester | 35,2 | 136,4 | 0,4 | 4,6 | 4,2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Andre varer og tenester | 60,9 | 124,1 | 0,3 | 2,1 | 2,0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JE | 116,2 | 0,2 | 1,6 | 1,6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JA | 118,0 | 1,7 | 1,5 | 0,3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JAE | 113,4 | 0,3 | 1,5 | 1,4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JAE sesongjustert | 113,1 | 0,2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontakt
-
SSBs informasjonstjeneste
E-post: informasjon@ssb.no
tlf.: 21 09 46 42
-
Konsumprisindeksen
E-post: konsumprisindeksen@ssb.no
tlf.: 62 88 56 34
-
Camilla Rochlenge
E-post: camilla.rochlenge@ssb.no
tlf.: 40 90 23 72
-
Kjersti Nyborg Hov
E-post: kjersti.nyborg.hov@ssb.no
tlf.: 40 90 23 63
-
Gunnar Larsson
E-post: gunnar.larsson@ssb.no
tlf.: 40 90 26 79
-
Trym Kristian Økland
E-post: trym.okland@ssb.no
tlf.: 46 81 09 15