Innhold
Publisert:
Du er inne i en arkivert publisering.
Auka drivstoffprisar trekte KPI opp
KPI steig med 0,1 prosent frå april til mai 2008. Det var prisauke på drivstoff som bidrog mest til denne oppgangen. Frå mai 2007 til mai 2008 gjekk KPI opp med 3,1 prosent. KPI-JAE auka med 2,3 prosent siste tolv månader.
Konsumprisindeksen (KPI) var 122,0 (1998=100) per mai 2008 mot 118,3 i same månaden i fjor. Dette svarte til ein tolvmånadersvekst på 3,1 prosent, det same som i april. Tolvmånadersveksten i konsumprisindeksen justert for endringar i avgifter og utan energivarer (KPI-JAE) var 2,3 prosent i mai 2008 mot 2,4 prosent i april. Frå april til mai 2008 auka KPI-JAE 0,1 prosent.
Drivstoffprisar trekte månadsveksten opp
KPI steig med 0,1 prosent frå april til mai. Det var få varegrupper som viste særskilde oppgangar denne månaden, men prisane på drivstoff og smørjemiddel auka med 4,3 prosent og var såleis den klart viktigaste faktoren til å trekkje KPI opp. Det vart også registrert ein oppgang i prisane på matvarer.
I elektrisitetsmarknaden har prisane hatt klare regionale ulikheitar i mai, med låge spottprisar i Sør-Noreg og høge spottprisar i Nord-Noreg. Det gav totalt ein nedgang i prisane på elektrisitet inkludert nettleige på 4,1 prosent. Saman med ein nedgang i prisane på flybillettar på 9,1 prosent, bidrog dei mest til å halde månadsveksten nede. Andre dempande faktorar i mai var prisane på audiovisuelt utstyr og bøker, samt prisar på vedlikehald og reparasjonar av bustad, som alle fall frå april til mai.
Elektrisitet drog framleis tolvmånadersveksten opp
KPI steig med 3,1 prosent frå mai 2007 til mai 2008 og heldt dermed fram med same vekst som i april. Elektrisitetsprisane var framleis den viktigaste faktoren til å halde tolvmånadersveksten oppe. Sjølv om prisane på elektrisitet inkludert nettleige fall frå april til mai i år, viste dei ein auke på 14,1 prosent frå mai i fjor. Prisane på drivstoff og smørjemiddel, samt prisane på mat, var også viktige bidragsytarar med oppgangar på høvesvis 9,8 prosent og 4,6 prosent siste tolv månader. Blant andre grupper som heldt tolvmånadersveksten oppe var tenester knytte til kultur og fritid, hotell- og restauranttenester samt helsetenester utanom institusjon.
Dei siste tolv månadene var det særleg to varegrupper som medverka til å dempe veksten i KPI.
For audiovisuelt utstyr fall prisane med 8,4 prosent, medan prisane på klede viste ein nedgang på 3,8 prosent frå same periode i fjor.
Vekter.
August 2007- juli 2008 |
Indeks.
Mai 2008 |
Endring i prosent | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
April 2008-mai 2008 | Mai 2007-mai 2008 |
Jan.-mai 2007-
jan.-mai 2008 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI totalindeks | 1 000,0 | 122,0 | 0,1 | 3,1 | 3,4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Matvarer og alkoholfrie drikkevarer | 113,8 | 117,5 | 0,6 | 4,7 | 3,9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alkoholhaldige drikkevarer og tobakk | 28,0 | 135,0 | 0,1 | 3,2 | 2,8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Klede og skotøy | 58,4 | 64,7 | 0,2 | -3,0 | -3,1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bustad, lys og brensle | 280,7 | 144,0 | -0,6 | 5,1 | 6,5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Møblar og hushaldsartiklar mv. | 63,4 | 103,7 | 0,3 | 3,1 | 2,9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helsepleie | 29,1 | 141,6 | -0,1 | 3,4 | 3,5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Transport | 180,0 | 131,3 | 0,5 | 2,9 | 3,8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Post- og teletenester | 25,4 | 78,0 | 1,6 | -4,9 | -8,0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kultur og fritid | 121,9 | 109,0 | -0,1 | 0,8 | 0,6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Utdanning | 3,2 | 150,9 | - | 1,4 | 1,4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hotell- og restauranttenester | 35,2 | 140,0 | 0,4 | 5,2 | 5,2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Andre varer og tenester | 60,9 | 127,4 | 0,3 | 3,5 | 3,1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JE | 118,0 | 0,1 | 2,3 | 2,1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JA | 119,1 | 0,1 | 3,2 | 3,5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JAE | 115,2 | 0,1 | 2,3 | 2,2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPI-JAE sesongjustert | 114,8 | 0,1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Se også artikkelen Prisutvikling på flyreiser i KPI i SSBmagasinet.
Kontakt
-
SSBs informasjonstjeneste
E-post: informasjon@ssb.no
tlf.: 21 09 46 42
-
Konsumprisindeksen
E-post: konsumprisindeksen@ssb.no
tlf.: 62 88 56 34
-
Camilla Rochlenge
E-post: camilla.rochlenge@ssb.no
tlf.: 40 90 23 72
-
Kjersti Nyborg Hov
E-post: kjersti.nyborg.hov@ssb.no
tlf.: 40 90 23 63
-
Gunnar Larsson
E-post: gunnar.larsson@ssb.no
tlf.: 40 90 26 79
-
Trym Kristian Økland
E-post: trym.okland@ssb.no
tlf.: 46 81 09 15