Hopp til innhald
Svare på undersøkelse?
Forskning
Vi bruker cookies
English
Meny
Arbeid, lønn og utdanning
Arbeid og lønn
Inntekt og forbruk
Utdanning
Befolkning og bolig
Befolkning
Bygg, bolig og eiendom
Innvandring og innvandrere
Helse og samfunn
Helse
Kultur og fritid
Sosiale forhold og kriminalitet
Svalbard
Valg
Miljø og transport
Natur og miljø
Transport og reiseliv
Næringsliv og teknologi
Energi og industri
Jord, skog, jakt og fiskeri
Teknologi og innovasjon
Varehandel og tjenesteyting
Bedrifter, foretak og regnskap
Økonomi
Bank og finansmarked
Nasjonalregnskap og konjunkturer
Offentlig sektor
Priser og prisindekser
Utenriksøkonomi
Svare på undersøkelse?
Forskning
Vi bruker cookies
English
Forsiden
/
Arbeid og lønn
/
Arbeidsmiljø, sykefravær og arbeidskonflikter
/
Arbeidsmiljø, levekårsundersøkelsen
Statistikkbanken
Hvordan bruke statistikkbanken
Se hovedtall for denne statistikken
Statistikkbankens forside
Arbeidsmiljø, levekårsundersøkelsen
Til toppen
De 3 stegene er Velg tabell, Velg variabler og Vis resultat. Du er nå på Velg variabler
Velg tabell
Velg variabler
Vis resultat
07877: Psykososialt arbeidsmiljø. Hjelp og tilbakemelding, samarbeid, verdsetting, vold og trakassering, etter arbeidstidsordning (prosent) (avslutta serie) 1989 - 2019
Informasjon om tabellen
Om statistikken
Kontaktperson
Mathias Killengreen Revold, Statistisk sentralbyrå
+47 91 35 71 66
rmk@ssb.no
Kristin Egge-Hoveid, Statistisk sentralbyrå
+47 93 42 62 80
keg@ssb.no
Sist endret
29.06.2020 08:00
Måleenhet
Sysselsatte personer (prosent):
prosent
Referansetid
Sysselsatte personer (prosent):
31.12.
Kilde
Statistisk sentralbyrå
Database
Ekstern PRODUKSJON
Nå har du kommet til skjermbildet for å velge hvilke variabler og verdier du vil ha frem i ditt resultat av tabellen. En variabel er en egenskap ved en statistisk enhet. Side er delt opp i flere bokser, en for hver variabel, hvor du kan velge verdier ved å markere en eller flere. Det starter alltid med statistikkvariabel som er hoved verdien som telles i tabellen. Trykk enter for å gå rett til valg av første variabel.
Navigering med tastatur og skjermleser. Velg flere objekter etter hverandre. SHIFT+pil ned/opp. For å velge enkelte verdier i listen: Windows:Hold inn Ctrl + pil ned. Deretter slipp Ctrl og trykk på mellomromstasten. Gjenta. Mac:CMD+pil ned/opp. Deretter slipp CMD og trykk på mellomromstasten. Gjenta. (Fungerer kun i Chrome, ikke i Safari). For å komme ut av listen med de markerte valgene, trykk TAB-tast.
statistikkvariabel
Må velges
Valgt
1
av totalt
1
Sysselsatte personer (prosent)
Velg minst én verdi
år
Må velges
Søk kun i starten av tekst
Søkefelt for å finne ønsket verdi i kodelisten til denne variabelen. Dette er eksempler på verdier i listen. 1989 , 1993 , 1996 ,
wave temp fix..
Valgt
1
av totalt
10
2019
2016
2013
2009
2006
2003
2000
1996
1993
1989
Velg minst én verdi
type problem
Må velges
Søk kun i starten av tekst
Søkefelt for å finne ønsket verdi i kodelisten til denne variabelen. Dette er eksempler på verdier i listen. Får sjelden eller aldri støtte og hjelp i ditt arbeid fra nærmeste sjef, ansatt , Får sjelden eller aldri støtte og hjelp i ditt arbeid fra arbeidskolleger, ansatt , Får sjelden eller aldri tilbakemelding fra overordnede på hvordan man utfører jobben, ansatte ,
wave temp fix..
Valgt
0
av totalt
26
Får sjelden eller aldri støtte og hjelp i ditt arbeid fra nærmeste sjef, ansatt
Får sjelden eller aldri støtte og hjelp i ditt arbeid fra arbeidskolleger, ansatt
Får sjelden eller aldri tilbakemelding fra overordnede på hvordan man utfører jobben, ansatte
Får sjelden eller aldri tilbakemelding fra kolleger på hvordan man utfører jobben, ansatte
Ikke tatt hensyn til hvis man kommer med synspunkter på arbeidsforholdene, ansatte
Møtt med uvilje fra sjefer hvis man kommer med kritiske synspunkter på arbeidsforholdene, ansatte
Møtt med uvilje fra kolleger hvis man kommer med kritiske synspunkter på arbeidsforholdene, ansatte
Enig i utsagnet 'i forhold til min innsats og mine prestasjoner får jeg den respekt og anerkjennelse jeg fortjener på jobben', ansatt
De ansatte blir sjelden eller aldri behandlet rettferdig og upartisk, ansatte
Arbeidsresultater sjelden eller aldri verdsatt av nærmeste sjef, ansatte
Beskrivelse av nærmeste sjef som en som behandler sine ansatte med tillit og respekt passer mindre godt eller dårlig, ansatte
Opplever dårlig forhold mellom ansatte og ledelse, ofte eller av og til, ansatte
Opplever dårlig forhold mellom ansatte, ofte eller av og til, ansatte
Opplever ofte eller av og til dårlig forhold mellom ansatte og kunder/klienter/elever, ansatte
Er selv ofte eller av og til involvert i ubehagelige konflikter med overordnede, ansatte
Er selv ofte eller av og til involvert i ubehagelige konflikter med arbeidskollegaer, ansatte
Utsatt for vold eller trussel om vold, et par ganger i mnd el mer
Utsatt for vold på arbeidsplassen, siste 12 måneder
Antall ganger utsatt for vold på arbeidsplass, gjennomsnitt
Utsatt for trussel på arbeidsplassen, som var så alvorlig at du ble redd, siste 12 måneder
Antall ganger utsatt for trussel på arbeidsplass, gjennomsnitt
Utsatt for plaging eller erting av arbeidskamerater, månedlig el mer
Utsatt for plaging eller erting av overordnet, månedlig el mer
Utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet, kommentarer eller lignende, månedlig el mer
Antall ansatte
Antall sysselsatte
Velg minst én verdi
arbeidstidsordning
Må velges
Valgt
0
av totalt
5
I alt
Dagarbeid
Fast kveld-/nattarbeid
Skift-/turnusarbeid
Annen arbeidstid
Velg minst én verdi
Antall valgte celler
(maksimalt tillatt er 300 000)
Antall valgte celler har oversteget maksimalt tillatt 300 000
Fotnoter
type problem
Opplever ofte eller av og til dårlig forhold mellom ansatte og kunder/klienter/elever, ansatte
Spørsmålene variabelen er basert på er endret i 2013. Tidligere ble spørsmålet bare stilt til ansatte som har kontakt med kunder, klienter, passasjerer, skoleelever i sitt arbeid. I 2013 er ble spørsmålet stilt til alle ansatte, samt at spørsmålet om hyppighet er noe endret. Se skjema i dokumentasjonsrapporter.
år
2016
Tallene for 2016-årgangen ble revidert 29.06.2020.