Statistikk innhold

Statistikk om

Lufttransport

Statistikken skildrar all kommersiell lufttransport av passasjerar og gods i Noreg og mellom Noreg og utlandet, inkludert flygingar og mengda terminalpassasjerar.

Oppdatert: 20. februar 2025
Neste oppdatering: 28. mars 2025

Utvalde tal frå denne statistikken

  • Norske lufthamner, hovudtal
    Norske lufthamner, hovudtal
    Januar 2025Prosentendring fra
    Januar 2024Januar 2022Januar 2020
    Innanlandske og utanlandske flygingar
    Totalt passasjerar ombord ved avgang og ankomst3 778 9457,886,2-7,4
    Innanlandske flygingar
    Passasjerar ombord ved avgang1 152 0665,862,8-9,0
    Seter1 766 6573,218,5-20,3
    Flygingar18 5825,611,5-12,2
    Utanlandske flygingar
    Totalt passasjerar ombord ved avgang og ankomst1 475 21911,2140,0-4,8
    Seter2 199 3714,852,0-12,7
    Flygingar12 3953,947,5-17,1
    Standardteikn i tabellar

Om statistikken

Informasjonen under «Om statistikken» blei sist oppdatert 24. mars 2025.

Omgrepet flyrørsle brukast for å skildra aktiviteten til eit fly på ei lufthamn og denne er anten ein ankomst eller ein avgang.

Omgrepet flyging brukast om aktiviteten til eit fly frå avgang til ankomst. Dersom båe lufthamner involvert i ei flyging er norske så er det ei innanlandsflyging . Ei flyging mellom ei norsk og ei utanlandsk lufthamn er ei utanlandsflyging.

Generelt er ein passasjer ein person som reiser med eit transportmiddel. I denne statistikken er omgrepet flypassasjer avgrensa til 1 person og 1 flyging (ein person og ei reise mellom 2 lufthamner). Dette er ikkje det same som ei flyreise då dette ofte kan vera ein person på fleire flygingar (meir enn 2 lufthamner) med transfer eller transit på ein eller fleire lufthamner.

Med transitpassasjerar forståast dei passasjerar som, ved ankomst til ein flyplass, reiser vidare med same fly og same rutenummer. Også nemna som passasjerer i direkte transit.

Med transferpassasjerar forståast dei passasjerar som, ved ankomst til ein flyplass, reiser vidare med eit anna fly og eit anna rutenummer. Passasjerane føretek eit flybyte. Også nemna som passasjerar i indirekte transit.

Passasjerar om bord ved ankomst grupperast slik:

Passasjerar som ikkje forlet flyet (transit ved ankomst )
Passasjerar som forlet flyet (avstigande ) kan vidare grupperast etter
Passasjerar som forlet flyet og som avsluttar flyreisa
Passasjerar som forlet flyet og som går over i anna fly (transfer ved ankomst )

Passasjerar ombord ved avgang grupperast tilsvarande:

Passasjerar som allereie sit i flyet (transit ved avgang )
Passasjerar som går om bord i flyet (påstigende ) kan vidare grupperast etter
Passasjerar som går om bord og som startar flyreisa
Passasjerar som går om bord og som kjem frå eit anna fly (transfer ved avgang )

Passasjerar om bord er summen av transitpassasjerar og av-/påstigande passasjerar, medan summen av transferpassasjerar og passasjerar som startar/sluttar flyreisa gjev av-/påstigande.

Passasjerar over lufthamn, terminalpassasjerar , er nemna ved å leggja saman passasjerar ombord ved ankomst og passasjerer ombord ved avgang. Transit- og transferpassasjerane på lufthamna teljast to gonger. Avinor inkluderer ikkje transittpassasjerar i definisjonen sin av terminalpassasjerar.

Omgrepet type trafikk brukast for å gruppera flygingane til og frå lufthamna. Hovedgrupperinga er ei inndeling etter kommersiell og ikkje-kommersiell trafikk.

Med kommersiell trafikk meinast all trafikk som inneber transport av passasjerar eller gods for betaling. Desse er:

Passasjerflyging i regelbunde trafikk
Passasjerflyging ikkje i regelbunde trafikk
Fraktflyging
Helikopterflyging til kontinentalsokkelen
Annan kommersiell helikopterflyging
Annan kommersiell flyging

Ikkje-kommersiell trafikk inkluderer:

Ettersøkings- og redningstjeneste
Ambulanseflygning
Skole- og instruksjonsflygning
Posisjonsflygning
Teknisk retur flygning
Kontrollflygninger
Allmenn flyging

Regelbundet/Ikkje-Regelbunde vs. Rute/Charter

I tidlegare publiseringar har omgrepet rute-/charterflyging vore brukt. Ruteflygingar vart då forstått som flyselskapa sine ordinære flygingar etter tidtabell der kvart flysete er tilgjengeleg for kjøp. Charterflyging vart brukt om passasjerflygingar der flyselskapet var innlegd av ein turoperatør. Desse flyreisene vart typisk selde saman med hotellopphald. Omgrepa har vist seg å vera problematiske etter kvart som turoperatørar (som chartrar fly) opererer med publiserte rutetider og at såkalla charterfly kan nyttast berre for transporten.

I Forskrift om avgifter vedrørende statens luftfartsanlegg og &–tjenester (Takstregulativet, Samferdselsdepartementet 22. november 2007) som fastset avgifter betalt til lufthamna grupperast" regelbundet passasjertrafikk " saman med " seriemessig charter ". Det vil seia at frå lufthamnas ståstad, og i høve til deira avgifter og økonomisystem, så skiljast det ikkje mellom desse to typane flygingar. Lufthamna har ingen økonomiske motiv for å skilja mellom flygingar som er marknadsført av ein turoperatør og dei flygingar som er marknadsført av flyselskapet. Lufthamna skil mellom regelbunde/ikkje-regelbunde.

Data er ikkje kontrollert for samanfall av rute-/charterflygning og regelbunde/ikkje-regelbunde flyging. Data er levert med klassifisering på regelbunde/ikkje-regelbunde.

Sete

Maksimal mengde sete ombord er oppgjeve som sete.

Gods

Godstransport er klassifisert etter:

Post
Frakt (Ikkje inkludert innsjekka bagasje på passasjerflygninger)

Ingen

Relatert innhold