Statistikk innhold

Statistikk om

Bruk av IKT i næringslivet

Statistikken dekkjer norske næringar sin bruk av og tilgang til ulike teknologiar, IKT-tenester og -kompetanse, sosiale medium, netthandel med meir.

Oppdatert: 24. september 2024
Neste oppdatering: Foreløpig ikkje fastsett

Utvalde tal frå denne statistikken

  • Bruk av IKT i næringslivet
    Bruk av IKT i næringslivet1
    2021202220232024
    Del av føretaka med bruk av IKT per januar
    Alle typar breiband97989998
    Faste breiband i alt91919190
    Høgaste nedlastingshastigheit minst 30 Mbit/s83858686
    1Føretak med minst 10 sysselsette.
    Standardteikn i tabellar

Om statistikken

Informasjonen under «Om statistikken» blei sist oppdatert 22. juni 2023.

Breiband

Tosidig kommunikasjonsnett som kan overføre ulike former for data som tekst, lyd og levende bilete. Det må kunne bere nye tenester og tillate at mange bruker nettet samtidig. Breibandstilknyting til internett kan vere fast (for eksempel ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line) eller fibertilkopling) eller mobil (tilknyting til internett via mobiltelefonnettverket).

Elektronisk handel

Elektronisk handel inkluderer bestillingar via elektroniske nettverk, både internett og andre samband mellom datamaskiner i forskjellige føretak. Betaling og leveranse må ikkje nødvendigvis ordnast via elektroniske nettverk. Elektronisk handel kan bli utført via heimesider eller automatisert datautveksling mellom føretak, mens manuelt inntasta meldingar via vanleg e-post er ikkje inkluderte.

Elektronisk sal

Elektronisk sal av varer eller tenester dekkjer ordrar og bestillingar som blir utførte via nettsider, appar eller EDI-type meldingar.

Automatisert datautveksling

Automatisert datautveksling mellom føretaket og andre IKT-system tyder utveksling av meldingar (for eksempel bestillingar, betalingstransaksjonar eller beskriving av varer) via internett eller andre nettverk i eit avtalt format som tillet automatisk behandling, for eksempel XML (Extensible Markup Language), EDIFACT (Electronic Data Interchange For Administration, Commerce and Transport), utan at den enkelte meldinga blir tasta inn manuelt.

Sosiale medium

Medium (kanalar eller plattformer) som ved hjelp av internett eller nettbasert teknologi opnar for interaksjon mellom to eller fleire brukarar.

Nettskytenester

Omfattar IKT-tenester som vert brukte over internett, og som blir leverte frå serverane til tenesteprodusentane. Tenestene gjev blant anna tilgang til programvare, datakraft og lagringskapasitet.

Tingas internett

Tingas internett refererer til samankopla system og einingar. Desse blir gjerne kalla smartutstyr eller -system. Dei samlar og utvekslar data, og kan bli monitorerte eller fjernstyrte frå internettet.

Kunstig intelligens

Kunstig intelligens (KI) refererer til system som bruker KI-baserte teknologiar for å samle og/eller bruke data til å predikere, tilrå eller bestemme, med ulike nivå av autonomi, beste tiltak for å oppnå spesifikke mål.

Eksemplar på KI-basert teknologi: tekstanalyse, datamaskinvisjon, talegjenkjenning, generering av naturleg språk, maskinlæring og djup læring.

Kontakt

Relatert innhold