Det finst også ein bokmålsversjon av undervisningsopplegget

Temaa i undervisningsopplegget er:

  • Kvifor er det viktig å ha kunnskap om statistikk?
  • Kva er statistikk?
  • Kva er føremålet med offisiell statistikk?
  • Kva er tre viktige sentralmål?
  • Korleis kan de bruke SSBs statistikkbank?

I del 1 lærer elevane om statistikk og omgrep ved å lese og diskutere stoffet, og i del 2 lærer dei å bruke statistikkbanken gjennom å løyse oppgåver. I oppgåve A lærer elevane det grunnleggande i statistikkbanken. De finn tre andre oppgåver B, C og D, som gjev elevane meir trening i å bruke statistikkbanken.

De kan velje å bruke berre ein av delane i opplegget, men vi tilrår at de går gjennom del 1 før del 2.

Lærarar kan få fasit til taldelen av oppgåvene, dvs. oppgåvene B–D, ved å skrive til  skole@skole.no.

De vurderer sjølv når de ber elevane om å løyse oppgåver åleine, i par, i grupper og i heil klasse. Forslag til gjennomføring:

  • Vi føreslår at de held del 1 om statistikk og omgrep inklusive sentralmål og del 2 om statistikkbanken inklusive oppgåve A felles i klassen.
  • Oppgåvene B–D føreslår vi at elevane gjer kvar for seg og/eller i små grupper, men med ein stopp etter ei kort stund for å sjekke om det er nokre spørsmål om korleis ein skal bruke statistikkbanken eller løyse oppgåver.
  • Oppsummeringa av oppgåveløysinga for del 3 og refleksjon om kva de har lært, føreslår vi at de tek i heil klasse.

Dersom de har innspel på kva vi kan gjere betre i dette undervisningsopplegget, eller har andre tema de gjerne ser at SSB lagar opplegg om, så skriv til oss på  skole@skole.no

  • Vite kva statistikk er.
  • Vite kvifor offisiell statistikk er ei truverdig statistikkjelde.
  • Vite kvifor de skal kunne lese statistikk.
  • Vite korleis de kan finne statistikk i statistikkbanken og ta han ut til eige bruk.
  • Kjenne til tre viktige sentralmål og korleis de kan rekne dykk fram til desse måla.

Undervisningsopplegget kan arbeidast med tverrfagleg, med vekt på matematikk og samfunnsfag/-kunnskap. Vi tek utgangspunkt i kompetansemål på ungdomstrinnet og for vidaregåande skole for læreplanane i MAT01-05, SAF01-04, MAT05-04 og SAK01-01 (udir.no).

Meld deg på nyheitsbrev og få tips om relevant innhald på ssb.no.