Statistikk innhold
Statistikk om
Sjukeheimar, heimetenester og andre omsorgstenester
Statistikken gir ei samla oversikt over den kommunale omsorgstenesta, inkludert tenester utført av privat verksemd på vegne av kommunane. Statistikken omfattar opplysningar om brukarar av ulike tenester, kapasitet og ressursinnsats (t.d. talet på plassar), personell samt rekneskapstal.
Utvalde tal frå denne statistikken
- Omsorgstenestene, nøkkeltalLast ned tabell som ...Omsorgstenestene, nøkkeltal
Prosentvis endring Prosentvis endring 2023 2022 - 2023 2019 - 2023 Heimetenester (utvalde tenester) Brukarar 31.12. Hjelp til daglege gjeremål (heimehjelp) 77 636 2,2 -1,1 Helsetenester i heimen (heimesjukepleie m.m.) 175 353 1,8 7,4 Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) 4 226 4,2 17,3 Omsorgsstønad 10 786 3,7 5,6 Delen innbyggjarar 80 år og over som bruker heimetenester1 26,9 -2,9 -10,3 Sjukeheimar Plassar 31.12. Plassar i alt 39 754 1,6 0,7 Delen private plassar (prosent) 7,7 -5,3 -18,6 Institusjonstenester2 Bebuarar 31.12. Langtidsopphald 31 405 0,7 -2,2 Tidsavgrensa opphald 10 014 -0,5 2,4 Personell i omsorgstenestene3 Årsverk Årsverk i alt 157 076 3,4 8,8 av desse … Årsverk i brukarretta teneste m/ helseutdanning 117 298 2,8 8,6 Delen årsverk i brukarretta teneste m/helseutdanning (prosent) 77,1 -0,6 -0,5 Utgifter i omsorgstenestene4 Milliardar kr Omsorgstenestene samla 171,9 11,0 32,8 1Heimetenester (KOSTRA-funksjon 254): Helseteneste i heimen, praktisk bistand (heimehjelp, BPA og opplæring), omsorgsstønad og avlastning. 2Omfattar sjukeheimar, aldersheimar, barnebustadar og avlastningsbustadar. Omsorgsbustadar er ikkje inkluderte. 3Omfattar avtalte årsverk basert på sysselsettingsstatus i ei gitt referanseveke i november. Dei sysselsatte fordelast etter autorisasjon/utdanning. Frå 2020 er årsverkstala oppdaterte med ny metode som gir betre informasjon om arbeidstid, se https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/artikler-og-publikasjoner/ny-metode-gir-bedre-informasjon-om-arbeidstid 4Brutto driftsutgifter for følgjande KOSTRA-funksjonar: 234 Aktiviserings- og servicetenester overfor eldre og personar med funksjonsnedsettingar 253 Helse- og omsorgstenester i institusjon 254 Helse- og omsorgstenester til heimebuande 256 Tilbod om øyeblikkeleg hjelp døgnopphald i kommunane 261 Institusjonslokale. Grunna feilrapportering har SSB fjerna tal knytt til brukarstyrt personleg assistanse (BPA) frå datagrunnlaget for en kommune i 2021-årgangen. Feilen ga utslag på fylkes- og landsnivå. Tala for årgang 2021 blei retta 28. juni 2022. Standardteikn i tabellarLast ned tabell som ... - Plassar og rom i sjukeheimar og aldersheimarLast ned tabell som ...Plassar og rom i sjukeheimar og aldersheimar1
2019 2020 2021 2022 2023 Talet på institusjonar 940 926 922 923 914 Talet på plassar totalt 39 963 39 615 39 305 39 337 39 976 Sjukeheimsavdeling 39 466 39 241 39 054 39 114 39 754 Aldersheimavdeling 497 374 251 223 222 Private plassar (prosent av plassar totalt) 9,9 9,1 8,7 8,5 8,0 Privat ideell 5,2 5,1 6,8 7,0 6,4 Privat kommersiell 4,7 4,1 1,9 1,5 1,6 Rom for ein bebuar (prosent av antall rom totalt) 98,3 98,6 98,8 98,7 98,4 Brukartilpassa einerom med eige WC og bad (prosent) 89,3 90,4 91,6 92,1 94,0 1Per 31.12. Standardteikn i tabellarLast ned tabell som ... - Institusjonar, bebuarar etter alderLast ned tabell som ...Institusjonar, bebuarar etter alder1
2019 2020 2021 2022 2023 I alt 41 889 41 071 41 188 41 259 41 419 Under 67 år 4 888 5 402 5 564 5 680 5 680 67-79 år 8 983 8 718 9 133 9 550 9 668 80-89 år 16 020 15 303 15 006 14 932 15 056 90 år og over 11 998 11 648 11 485 11 097 10 748 1Per 31.12. Tallene for årgang 2021 ble rettet 28. juni 2022. Standardteikn i tabellarLast ned tabell som ... - Omsorgsbustader, bebuarar etter alderLast ned tabell som ...Omsorgsbustader, bebuarar etter alder1
2019 2020 2021 2022 2023 I alt .. 43 326 42 597 42 191 41 634 Under 67 år .. 20 787 19 751 19 680 19 383 67-79 år .. 7 846 8 041 8 141 8 313 80-89 år .. 8 769 8 665 8 439 8 215 90 år og over .. 5 924 6 140 5 931 5 723 1Per 31.12. Standardteikn i tabellarLast ned tabell som ... - Helsetenester i heimen og praktisk bistand, brukarar etter alderLast ned tabell som ...Helsetenester i heimen og praktisk bistand, brukarar etter alder1
2019 2020 2021 2022 2023 I alt 196 549 197 738 203 169 204 261 207 820 Under 67 år 88 289 89 933 93 316 94 112 95 587 67-79 år 39 230 39 744 41 478 42 082 43 398 80-89 år 47 377 46 198 46 289 46 424 47 394 90 år og over 21 653 21 863 22 086 21 643 21 441 1Per 31.12. Tallene for årgang 2021 ble rettet 28. juni 2022. Standardteikn i tabellarLast ned tabell som ... - Bistandsbehov hos brukarar av omsorgstenesterLast ned tabell som ...Bistandsbehov hos brukarar av omsorgstenester1
Absolutte tal Prosent 2019 2020 2021 2022 2023 2023 2019 2020 2021 2022 2023 Bistandsbehov i alt Noko/avgrensa bistandsbehov Middels til stort bistandsbehov Omfattande bistandsbehov Uoppgitt bistandsbehov Tenester i alt 284 160 290 130 295 856 299 712 306 034 100,0 36,0 32,4 22,9 8,7 Berre praktisk hjelp 33 318 32 094 31 926 31 934 32 467 100,0 50,6 29,8 13,4 6,2 Berre helsetenester i heimen 100 112 102 883 107 951 109 373 111 097 100,0 46,8 33,1 7,2 12,8 Både praktisk hjelp og helsetenester i heimen 63 119 62 761 63 292 62 954 64 256 100,0 18,2 48,1 32,6 1,2 Andre tenester til heimebuande 45 722 51 321 51 499 54 192 56 795 100,0 50,5 26,0 8,3 15,2 Tidsavgrensa opphald i institusjon 9 784 9 090 9 581 10 061 10 014 100,0 9,7 35,9 47,8 6,6 Langtidsopphald i institusjon 32 105 31 981 31 607 31 198 31 405 100,0 0,8 10,8 87,1 1,2 1Per 31.12. Tallene for årgang 2021 ble rettet 28. juni 2022. Standardteikn i tabellarLast ned tabell som ... - Timar i veka til praktisk bistand og helsetenester i heimen, etter alder og bistandsbehovLast ned tabell som ...Timar i veka til praktisk bistand og helsetenester i heimen, etter alder og bistandsbehov
Gjennomsnittleg tal på timar i veka Bistandsbehov i alt Noko/avgrensa bistandsbehov Middels til stort bistandsbehov Omfattande bistandsbehov Uoppgitt bistandsbehov Alder i alt 9,8 1,7 6,7 37,5 3,4 0-17 år 18,9 4,2 15,3 38,6 9,7 18-49 år 17,1 1,7 11,5 71,8 4,9 50-66 år 12,5 1,6 7,3 50,3 3,2 67-79 år 6,1 1,6 4,7 20,7 1,6 80-89 år 4,3 1,6 4,3 12,5 1,6 90 år eller eldre 5,6 2,0 5,2 13,7 2,4 Tallene for årgang 2021 ble rettet 28. juni 2022. Standardteikn i tabellarLast ned tabell som ... - Brukarstyrt personleg assistanse, avlasting, støttekontakt og omsorgsløn, brukararLast ned tabell som ...Brukarstyrt personleg assistanse, avlasting, støttekontakt og omsorgsløn, brukarar1
2019 2020 2021 2022 2023 Avlastning I alt 7 814 7 713 7 798 8 146 8 419 0-66 år 7 562 7 429 7 548 7 872 8 108 67 år og eldre 252 284 250 274 311 Støttekontakt I alt 33 237 32 506 32 636 32 542 32 147 0-66 år 26 120 25 489 25 472 25 518 25 081 67 år og eldre 7 117 7 017 7 164 7 024 7 066 Omsorgsstønad I alt 10 213 10 092 10 357 10 399 10 786 0-66 år 8 687 8 583 8 806 8 887 9 215 67 år og eldre 1 526 1 509 1 551 1 512 1 571 Brukarstyrt personleg assistanse I alt 3 604 3 696 3 879 4 056 4 226 0-66 år 3 189 3 268 3 451 3 637 3 784 67 år eller eldre 415 428 428 : : 1Per 31.12. Grunna feilrapportering har SSB fjerna tal knytt til brukarstyrt personleg assistanse (BPA) frå datagrunnlaget for en kommune i 2021-årgangen. Feilen ga utslag på fylkes- og landsnivå. Tala for årgang 2021 blei retta 28. juni 2022 Standardteikn i tabellarLast ned tabell som ... - Utgifter til omsorgstenester i kommunaneLast ned tabell som ...Utgifter til omsorgstenester i kommunane
1 000 kroner (laupande prisar) 2019 2020 2021 2022 2023 Brutto driftsutgifter totalt 129 445 157 130 540 556 143 728 020 154 848 970 171 877 272 234 Aktiviserings- og servicetjenester overfor eldre og personer med funksjonsnedsettelser 7 014 038 6 588 498 7 208 545 7 846 276 8 495 661 253 Helse- og omsorgstjenester i institusjon 48 969 902 49 367 369 53 320 667 56 636 048 62 518 669 254 Helse- og omsorgstjenester til hjemmeboende 66 843 573 67 707 996 75 612 001 82 066 779 92 105 487 255 Medfinansiering somatiske tjenester . . . . 256 Akutthjelp helse- og omsorgtjenester 918 221 949 889 1 020 584 1 007 196 1 087 095 261 Institusjonslokaler 5 699 423 5 926 804 6 566 223 7 292 671 7 670 360 Standardteikn i tabellarLast ned tabell som ...
Om statistikken
Informasjonen under «Om statistikken» blei sist oppdatert 3. oktober 2023.
Årsverk – stillingar
Årsverk for legar og fysioterapeutar i dei kommunale helse- og omsorgstenestene vert rapportert i skjema, medan årsverk for andre yrkesgrupper vert henta frå register. Personellet vert registrert i timar per veke. Talet på timar per veke vert rekna om til heile årsverk (heile stillingar) ved å dividere med eit normaltal per veke. I praksis inneber dette at ein dividerer med 36 timar for fysioterapeutar og 37,5 timar for for legar. For dei andre yrkesgruppene innan helse- og omsorg er timar per veke 35,5. I helse- og omsorgsstatistikken er årsverk meint å romme alt arbeid innanfor heimetenestene og institusjonane, dvs. ikkje berre avgrensa til funksjonane knytte direkte til brukarane og bebuarane, men òg funksjonar som administrasjon og leiing, reinhald og kjøken. Dei tilsette vert registrerte etter utdanning per 31. desember. Alle deltidsstillingar vert rekna om til heiltidsstillingar. Ein registrerer berre avtalt arbeidstid.
Overtid skal ikkje reknast med. Det er avtalte timar, ikkje utførte timar som skal registrerast. Registreringa skal gjelde for ei representativ veke ved utgangen av året.
Organisering av legar og fysioterapeutar: Med organisering meiner ein den forma for tilknyting den enkelte lege og fysioterapeut har avtalt med kommunen. Det er fire formar for tilknyting den einskilde yrkesutøvar kan ha: 1) driftsavtale med kommunen, 2) fast løn, 3) turnuskandidat og 4) legar/fysioterapeutar utan avtale.
Legar og fysioterapeutar med fast løn: Desse yrkesutøvarane er kommunale lønnsmottakarar og er tilsette i stillingar som kommunelege eller kommunefysioterapeut. Dette kan dreie seg om stillingar både på heiltid og deltid. Kommunane dekkjer alle utgiftene til stillingane, medan folketrygda gjev faste tilskot til kommunen per stilling. Arbeidsoppgåvene til desse fastløna legane og fysioterapeutane er fastlagde gjennom kommunale instruksar.
Legar og fysioterapeutar med kommunal avtale: Desse er i utgangspunktet privatpraktiserande, men inngår avtale med kommunen eller bydelen. Ordninga byggjer på ein avtale mellom Kommunesektorens organisasjon (KS), Helse- og omsorgsdepartmentet og legane og fysioterapeutane sine organisasjonar. Legar kan inngå avtale om å praktisere som fastlege, med ansvar for eit fastsett tal på innbyggjarar. I tillegg kan avtalane innebere at legane forpliktar seg til å delta i ordningar for legevakt og andre kommunale oppgåver som eldreomsorg og førebyggjande funksjonar. Kor mykje den enkelte skal utføre av desse oppgåvene, samt opningstider for praksisane, vert definert i dei konkrete avtalene mellom den einskilde yrkesutøvar og kommunen/bydelen. Grunnlaget for inntekta til legar og fysioterapeutar med kommunal avtale er refusjonar frå folketrygda, pasientane sine eigenbetalingar og eit fast beløp (driftstilskot) frå kommunen som vederlag for avtalen.
Legar og fysioterapeutar utan kommunal avtale: Det finst også yrkesutøvarar som driv privat praksis utan å ha avtale med kommunen. Desse er ikkje tekne med i statistikken. For den einskilde pasient vil det ikkje ha noko å seie økonomisk om ein nyttar turnuskandidatar, legar med fast løn, eller legar med kommunal avtale. Legar utan kommunal avtale kan, innanfor visse rammer, ta så høg eigenbetaling som pasientane er viljuge til å godta.
Turnuskandidatar: Turnuskandidatar har vore ein viktig del av tilbodet av tenester frå legar og fysioterapeutar i mange kommunar. I desember 2012 vart føreskrift om spesialistgodkjenning og turnusstillingar (”Forskrift nr 1384 av 21.12.200 om spesialistgodkjenning av helsepersonell og turnusstillinger for leger”) endra slik at det ikkje lenger er krav til turnusteneste for å få autorisasjon som lege. I staden er det krav om turnussteneste for legar i samband med ei eventuell spesialistutdanning. Med denne endringa, vil ein ha følgjande omgrep:
Turnuslege: autorisert lege i stilling knytt til spesialistutdanning.
Turnusfysioterapeut: person som har fullført fysioterapiutdanning og er i praktisk turnusteneste, der 6 mnd. skal gjennomførast i kommunal helse- og omsorgsteneste og 6 mnd. skal gjennomførast i spesialisthelsetenesta. Slik turnusteneste er framleis eit vilkår for å få autorisasjon som fysioterapeut.
Fastlegar
I statistikkbanktabellar som gjeld fastlegar er eininga personer som har avtale med kommunar om å praktisera som fastlege, ikkje talet på avtalar som er inngått eller årsverk. Kvar fastlege er berre talt ein gong. I dei tilfella fastlegen har avtale med fleire kommunar, er ein av kommunane valt som hovudpraksiskommune. Den kommunen kor fastlegen har lengst pasientliste er valt som hovudpraksiskommune. Om fastlegen har like lang liste i fleire kommunar, er den kommunen kor avtalen strekkjer seg lengst fram i tid valt som hovudpraksiskommune.
Data frå fastlegeregisteret inngår óg i datagrunnlaget for KOSTRA. Her er det fastlegeavtalar som er statistisk eining.
Pasientlistestatus: Variabelen er berekna som forholdet mellom fastlegens listekapasitet (fastsett i avtale med praksiskommunen) og talet på innbyggjarar (pasientar) på lista. Ei liste reknast som open (ledige plassar) om listekapasiteten ligg meir enn 20 over det faktiske talet på innbyggjarar på lista, medan den reknast som lukka (ingen ledige plassar) om det er færre enn 20 ledige plassar på lista.
Registerbasert sysselsetjingsstatistikk
Til og med 2014:
Årsverk for andre utdanningar enn lege og fysioterapeut innan helsestasjons- og skulehelsetenesta og omsorgstenestene vert henta frå register. Desse årsverka er basert på fleire ulike register. Hovudkjeldene til registerbasert statistikk for helse- og sosialpersonell er helsepersonellregisteret til Helsedirektoratet (tidlegare Helsetilsynets autorisasjonsregister) og SSB sitt register over befolkninga si høgaste utdanning. Informasjon om arbeidstakarforhold og sjølvstendige næringsdrivande vert henta frå NAVs arbeidstakarregister, og løns- og trekkoppgåveregisteret (LTO), og sjølvmeldingsregisteret administrert av Skattedirektoratet, Enhetsregisteret/Verksemd- og føretaksregister og lønsregister over kommunalt og statleg tilsette.
Arbeidstakarregisteret er hovudkjelda til data om lønstakarar, men løns- og trekkoppgåveregisteret utgjer eit viktig supplement ved at det fangar opp lønstakarforhold som ikkje er meldepliktige til arbeidstakarregisteret. Begge registera har arbeidsforhold (jobbar) som eining. Sjølvmeldingsregisteret er hovudkjelda til opplysningar om sjølvstendig næringsdrivande. Enhetsregisteret og Verksemd- og føretaksregisteret gir opplysningar om bedriftene (arbeidsstadane). I tillegg nyttast supplerande data frå ei rekke andre kjelder for å kvalitetssikre data frå registra nemnd over: NAVs ARENA-registeret som gir data om arbeidsledige og personar på arbeidsmarknadstiltak, register over tilsette i stat i kommune, lønsstatistikk for tilsette i privat sektor, sjukefråversregisteret mv.
Avgrensinga av sysselsette er basert på ei rekke ulike kjelder, og det er bygd opp eit system i SSB for ei samla utnytting av desse. Systema omfattar modular for konsistensbehandling mellom ulike datakjelder, val av viktigaste arbeidsforhold og klassifisering som sysselsett.
Frå og med 2015:
Registerbasert sysselstetingsstatistikk er frå og med 2015 basert på eit nytt datagrunnlag for lønnstakarar: A-ordninga Endring av datakjelde fører til endring i tidsserien frå og med 2015. Tal over årsverk basert på det nye datagrunnlaget kan ikkje samanliknast direkte med tal frå det gamle datagrunnlaget.
For meir informasjon om registerbasert sysselsetjing: http://www.ssb.no/emner/06/01/regsys/index.html
For meir informasjon om A-ordninga: https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/arbeidsgiver/a-meldingen/om-a-ordningen/om-a-ordningen/
For meir om forholdet mellom gamal og ny årsverksstatistikk kan ein lesa meir på: http://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/naermere-om-forholdet-mellom-gammel-og-ny-statistikk.
For meir om det nye datagrunnlaget frå A-ordninga, sjå «Om statistikken» for den registerbaserte sysselsettingsstatistikken: http://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/regsys/aar/2016-05-27?fane=om#content
For 2018-årgangen og samanlikning med tidlegare årgangar:
SSB har tatt i bruk ein ny metode som gir betre informasjon om arbeidstid for 2018. Den nye metoden påverkar berekning av årsverk, og endringstal i talet på årsverk (t.d.frå 2017 til 2018) er dermed ikkje reell. Den nye metoden er under utvikling. SSB vil etter planen publisere endeiege tal for årsverk for årgangane 2015-2019 etter ny metode gjennom KOSTRA i mars 2020. Les mier om den nye metoden her: https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/artikler-og-publikasjoner/ny-metode-gir-bedre-informasjon-om-arbeidstid.
Brukarar av omsorgstenester
IPLOS omfattar alle brukarar og søkjarar av kommunale helse- og omsorgstenester. Statistikken omfattar alle som er aktive brukarar av tenestene registrerte på ein gjeven dato ved utgangen av året. Kvar person som tek imot tenester blir rekna som brukar. Eit unnatak er hushald der fleire personar tek i mot heimehjelp, praktisk hjelp eller anna teneste retta mot hushaldet. Desse blir rekna som éin brukar, ikkje fleire.
Helse- og omsorgsinstitusjonar
I statistikken for helse og omsorgstenester skal ein institusjon vere heimla i helse- og omsorgstenestloven § 3-2 første ledd nr. 6 bokstav c, med forskrift nr 1254 av 16.12.2011 om kommunal helse- og omsorgsinstitusjon: a) Institusjon med heildøgns helse- og omsorgstenester for barn og unge under 18 år som bur utanfor foreldreheimen som følgje av behov for tenester (barnebustad), her under avlastningsbustader, b) Institusjon med heildøgns helse- og omsorgstenester for rusmiddelavhengige, c) Aldersheim, d) Sjukeheim og e) Døgnplassar som kommunen opprettar for å sørgje for tilbod om døgnopphald for akutt hjelp.
Institusjonsbebuarane betaler etter forskrift for eigendel for kommunale helse- og omsorgstenester, kapittel 1.
Bustader til omsorgsføremål
Bustader til omsorgsføremål omfattar bueiningar som kommunane stiller til disposisjon for eldre og personar med funksjonsnedsetting som treng hjelp, og som ikkje er rekna som institusjon. Det er her tale om sjølvstendige bueiningar der bebuaren er leigetakar eller deleigar. Ein del av desse bueiningane har tenester knytt til seg, men desse er ikkje nødvendigvis tilgjengelege heile døgnet. Andre bueiningar har ikkje slik tilkopling, og bebuaren nyttar heimetenester på line med andre heimebuande. Mange av desse bueiningane er lagt til rette med tanke på bebuarar med nedsett funksjonsevne. Bueiningane kan ha fellesfunksjonar i ulik utstrekning, til dømes fellesareal (felles opphaldsrom) og felleshushald (tilbod om matservering). Kva desse butilboda vert kalla, kan variere, og døme er bufellesskap, omsorgsbustad (eventuelt servicebustader) og bukollektiv. I tillegg kjem bueiningar for personar med utviklingshemming oppretta i samband med ansvarsreforma for denne gruppa (HVPU- reforma) som tredde i kraft i 1991.
Kommunane er gruppert i 16 grupper, etter folkemengde og økonomiske rammetingingar. Grupperinga er basert på Audun Langørgen og Rolf Aaberge (2011): Gruppering av kommunar etter folkemengde og økonomiske rammebetingelser 2008. Rapport 2011/8, Statistisk sentralbyrå.
KOSTRA-grupper frå og med 2020: Det er gjort en revisjon av kommunegrupperinga som brukast i KOSTRA. Grupperinga er oppdatert på bakgrunn av innrapporterte data for 2018, men er tilpassa kommunestrukturen som gjeld frå 2020.
Du kan lese meir om KOSTRA-gruppene her.
Ei oversikt over inndelingane er tilgjengeleg i Excel-format her.
Kommuneinndeling 2020: https://www.ssb.no/klass/klassifikasjoner/131/om
Frå 2020 er det følgjande fylkeskommunar som gjeld: https://www.ssb.no/klass/klassifikasjoner/127/koder
Fylkeskommunane er inndelt i fem grupper. Grupperinga er identisk med inndelinga av fylkeskommunar i helseregionar bortsett frå at det er oppretta ei eiga gruppe for Oslo kommune.
Fastlegar er klassifisert etter Standard for gruppering av personar etter innvandringsbakgrunn 2008. Denne standarden har 6 kategoriar, men i statistikken brukast berre koden for innvandrarar (B), medan dei andre kategoriane (A, C, E, F, G) vert slått saman til "fastlegar elles". Fastlegar som ikkje er busette i Noreg vert tekne med som "fastlegar som er innvandrarar".
Grupperinga av fastlegar som er innvandrarar etter fødeland, følgjer Standard for land og statsborgarskap i personstatistikk 2012. I ein tabell er fødeland gruppert slik: 1) Norden (utanom Noreg) 2) EU/EØS-området (utanom Norden) 3) Europa utanfor EU/EØS-området 4) Asia, Afrika, Latin-Amerika, Oseania utanom Australia og New Zealand 5) USA, Canada, Australia og New Zealand.
Sentralitet for kommunane er klassifisert etter Standard for sentralitet 2008. Verdiane er Sentrale kommunar, noe sentrale kommunar, mindre sentrale kommunar og minst sentrale kommunar.
Klassifisering av kommunar etter størrelse følgjer Klassifisering av kommunar etter innbyggjartal 1998. Verdiane er 0 - 1 999 innbyggjarar, 2 000 - 4 999 innbyggjarar, 5 000 - 9 999 innbyggjarar, 10 000 - 19 999 innbyggjarar, 20 000 - 29 999 innbyggjarar, 30 000 - 49 999 innbyggjarar, 50 000 innbyggjarar eller fleire.